-
نمودار سازمانی چیست؟
شنبه 27 آذر 1400 10:43
چارت سازمانی چیست و چه مزیتی دارد؟ ساختار داخلی یک سازمان یا کسب و کار را نشان می دهد. کارمندان و عملکردها با مستطیل ها یا انواع دیگری از اشکال نشان داده می شوند که گاهی اوقات با عکس ها، جزئیات تماس، پیوندها، نمادها یا تصاویر تکمیل می شوند. خطوط مستقیم یا زاویه دار سطوح بین آنها را به هم متصل می کند. نرم افزار نمودار...
-
تفاوت بین رهبری و مدیریت چیست؟
چهارشنبه 24 آذر 1400 18:01
مردم اغلب تفاوت مدیریت و رهبری را به عنوان یک چیز اشتباه می گیرند، اما در اصل آنها بسیار متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین این دو این است که رهبران افرادی را دارند که آنها را دنبال می کنند، در حالی که مدیران افرادی دارند که به سادگی برای آنها کار می کنند. رهبری به معنای ایجاد انگیزه در افراد برای درک و باور به چشماندازی...
-
با مدرک مدیریت کسب و کار چه کاری می توانید انجام دهید؟
چهارشنبه 24 آذر 1400 16:07
گاهی مراقبت از خانواده به معنای مراقبت از خود است. تصمیم شما برای کسب مدرک به همان اندازه برای شماست که برای آنها. به همین دلیل است که می خواهید شغلی را انتخاب کنید که نه تنها از افرادی که دوست دارید حمایت کند، بلکه به شما امکان می دهد از رفتن به سر کار هر روز لذت ببرید. شما در تمام طول زندگی خود در مشاغل مختلفی کار...
-
انواع فرهنگ و ساختار سازمانی
سهشنبه 23 آذر 1400 13:29
رابرت ای. کوئین و کیم اس. کامرون از دانشگاه میشیگان در آن آربور ویژگی هایی را بررسی کردند که کسب و کارها را موثر می کند. از میان فهرستی از 39 ویژگی، محققان دو قطب کلیدی را شناسایی کردند: (1) تمرکز و یکپارچگی داخلی در مقابل تمرکز و تمایز خارجی، و (2) انعطافپذیری و اختیار در مقابل ثبات و کنترل. این کیفیت ها به صورت...
-
انواع فرهنگ سازمانی
سهشنبه 23 آذر 1400 13:19
شیوه ها، اصول، خط مشی ها و ارزش های یک سازمان فرهنگ آن را تشکیل می دهد. فرهنگ یک سازمان نحوه رفتار کارکنان در بین خود و همچنین افراد خارج از سازمان را تعیین می کند. اجازه دهید انواع فرهنگ سازمانی را درک کنیم: فرهنگ هنجاری در چنین فرهنگی، هنجارها و رویه های سازمان از پیش تعریف شده و قوانین و مقررات بر اساس دستورالعمل...
-
انواع ساختار سازمانی که باید بدانید (و چرا اهمیت دارند)
جمعه 19 آذر 1400 22:22
چه یک استارت آپ کوچک با پنج کارمند یا یک شرکت گسترده متشکل از هزاران نفر، شرکت ها فقط وجود ندارند - آنها باید سازماندهی شوند تا افراد نقش ها و مسئولیت های روشنی داشته باشند. فقدان ساختار - به ویژه در تیم های بزرگ یا چند کاره - می تواند منجر به تلاش تیم ها برای تصاحب گردش کار خود شود. به این ترتیب، نتایج یک سازمان...
-
چگونه سازمان ها باید برای انواع مختلف خطرات آماده شوند
جمعه 19 آذر 1400 22:00
خطرات زیادی وجود دارد که سازمان ها باید در هنگام اداره یک کسب و کار در نظر بگیرند. انواع ریسک های سازمانی به آنها کمک می کند تا روابط بهتری با مشتریان و سایر سهامداران خود ایجاد کنند. همچنین باعث افزایش درآمد تولید شده و کمک به شرکت ها در دستیابی به اهداف تجاری خود می شود. به همین دلیل است که مدیریت ریسک بسیار مهم...
-
چه ساختار سازمانی برای شرکت بهتر است؟
چهارشنبه 17 آذر 1400 17:56
ساختار سازمانی به روشی اطلاق می شود که وظایف کاری سازماندهی و هماهنگ می شوند تا نیازهای عملیاتی کسب و کار را برآورده کنند و در عین حال کارایی آن را به حداکثر برسانند. کلاسیک ترین ساختار سازمانی، ساختار عملکردی است که با نمودار هرمی نشان داده می شود که همه با آن آشنا هستند. اما لزوما بهترین اجرا کننده نیست. در اینجا...
-
ساختار سازمانی "درست" برای شما چیست؟
چهارشنبه 17 آذر 1400 13:40
یافتن بهترین ساختار سازمانی «درست» برای شما و شرکتتان به ارزشهای فردی، اخلاق کاری، فرهنگ و ارزشها و اهداف شرکت شما بستگی دارد. شرکت های نوظهور که در گیرودار بوروکراسی و سنت نیستند، آزادی عمل بیشتری دارند. شرکت هایی که درهای خود را 50 یا 150 سال پیش باز کردند، بیشتر در مسیر خود قرار دارند و دلیل خوبی هم دارد. اما...
-
رویه تجزیه و تحلیل شغل
چهارشنبه 17 آذر 1400 12:52
دو رویکرد برای انجام تجزیه و تحلیل شغل وجود دارد که یکی رویکرد کار محور و دیگری رویکرد کارمند مدار است. 1. رویکرد کار محور این رویکرد تجزیه و تحلیل شغل بر وظیفه واقعی درگیر در یک شغل تمرکز دارد. این رویکرد عمدتاً بر وظایف، کارکردها و مسئولیت های درگیر در یک شغل متمرکز است. مثال . شغل مدیر دادگاه در محاکم (قوه قضاییه)،...
-
3 روش تجزیه و تحلیل شغل که هر حرفه ای منابع انسانی باید بداند
شنبه 13 آذر 1400 18:11
تجزیه و تحلیل شغل در مدیریت منابع انسانی ( HRM ) به فرآیند شناسایی و تعیین وظایف، مسئولیت ها و مشخصات یک شغل معین اشاره دارد. این شامل مجموعه ای از داده های مورد نیاز برای تنظیم یک شرح شغل است که فرد مناسب را برای تکمیل نقش جذب می کند. تجزیه و تحلیل شغل در مدیریت منابع انسانی به تعیین سطح تجربه، صلاحیت ها، مهارت ها و...
-
هشت نکته در مورد مشاوران مدیریت ثروت
پنجشنبه 11 آذر 1400 13:30
چگونه برای بازنشستگی خود به بهترین شکل آماده شوم؟ مناسب ترین انتخاب ها برای سرمایه گذاری های آینده من، برای بهینه سازی سرمایه گذاری هایم چیست؟ بهترین راه برای کاهش مالیات من چیست؟ آیا رژیم زناشویی من واقعاً با شرایط من مناسب است؟ برای این و بسیاری از سوالات دیگر در رابطه با استراتژی ثروت، یک PMC (مشاور مدیریت ثروت) می...
-
مشاور تحول دیجیتال چه می کند؟
پنجشنبه 11 آذر 1400 11:44
همه در مورد آن صحبت می کنند. به نظر می رسد همه دارند این کار را انجام می دهند. اما راه های زیادی برای توصیف آن وجود دارد. قبل از پرداختن به کاری که یک مشاور تحول دیجیتال انجام می دهد، بیایید مطمئن شویم که در همان صفحه هستیم. ابتدا، اجازه دهید تحول دیجیتال را به وضوح تعریف کنیم. کار تعریف این اصطلاح آسان نیست. این...
-
تحول دیجیتال به چه معناست؟
دوشنبه 8 آذر 1400 22:01
تحول دیجیتال یک الزام جدید برای رهبران کسب و کار نیست، اما COVID-19 آن را فوریتر کرده است و شرکتها به دنبال افزایش چابکی، سرعت و تصمیمگیری مبتنی بر دادههای خود هستند. با این حال، در بیشتر موارد، تحول دیجیتال همچنان یک کار در حال پیشرفت است - با راه طولانی در پیش رو. بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان احساس می کردند که...
-
بهترین روش های موثر برای ایجاد انگیزه در کارکنان
یکشنبه 7 آذر 1400 09:14
وقتی به شرکتهای فناوری فکر میکنید، تصور میکنید که کارمندان چقدر باید با هم برنامهریزی کنند و چقدر برای کارشان انگیزه دارند. دقیقاً همین تصویر شرکتی است که بهترین استعدادها را جذب و حفظ می کند. کارمندان متعهد نه تنها وفادارتر هستند، بلکه بهره وری بیشتری نیز دارند. بر اساس یک مطالعه PWC ، کارمندان متعهد 57 درصد...
-
با مشاوره تحول دیجیتال، فناوری را با فرآیند کسب و کار خود ترکیب کنید
یکشنبه 7 آذر 1400 08:57
به غیر از راه حل های داده، مشاوران فناوری اطلاعات فناوری های دیگری را برای افزایش کارایی به فرآیند کسب و کار یک شرکت ارائه می دهند. این بسیار فراتر از ساخت یک برنامه برای یک فروشگاه اینترنتی یا ادغام یک سیستم CRM در عملیات خدمات مشتری است. مشاور تحول دیجیتال بر انتخاب ترکیب مناسبی از فناوریها، فرآیندها و شیوههایی...
-
مشاور تحول دیجیتال به چه معناست و چرا مهم است؟
شنبه 6 آذر 1400 15:07
اکنون ما کاملاً در عصر دیجیتال مستقر شدهایم، و کسبوکارهای مختلف در حال ایجاد راههای هوشمندانه، مؤثر و مخرب برای استفاده از فناوری هستند. نتفلیکس یک مثال عالی است. این کار به عنوان یک سرویس سفارش پستی شروع شد و کسب و کار اجاره ویدیو را مختل کرد. سپس نوآوری های دیجیتال پخش ویدئو در مقیاس وسیع را ممکن کرد. امروزه،...
-
7 راه برای افزایش انگیزه در کارکنان
سهشنبه 2 آذر 1400 21:29
انگیزه کارکنان نتیجه عملکرد کاری، مشارکت و رفاه کارکنان را تعیین می کند. این وظیفه شما به عنوان کارفرما است که مطمئن شوید کارکنان شما با انگیزه و درگیر هستند. در اینجا میخواهیم 7 سیاست کوچک و راههایی را پیشنهاد کنیم که از طریق آنها میتوانید مشارکت کارکنان خود را افزایش داده و تحریک کنید، به آنها الهام بخشید و به...
-
مزایای استخدام مشاور مشاغل کوچک
دوشنبه 1 آذر 1400 11:37
گاهی اوقات، زمانی که تجارت سخت می شود، جدا کردن احساسات خود از نیازهای شرکت دشوار است. برای ارزیابی واقعی آنچه شرکت شما برای حرکت رو به جلو نیاز دارد، به یک شخص ثالث بی طرف نیاز دارید، کسی که متخصص در رشد کسب و کار و بهبود کارایی شرکت باشد. در اصل، شما به یک مشاور کسب و کار کوچک نیاز دارید. یک مشاوره مدیریت کسب و کار...
-
7 نوع ساختار سازمانی (+ نمودارهای سازمانی برای پیاده سازی)
دوشنبه 1 آذر 1400 11:07
در برخی موارد، احتمالاً یک نمودار سازمانی برای شرکت خود دیده اید. و احتمالاً می توانیم حدس بزنیم که چه شکلی به نظر می رسد. چارت سازمانی معمولی مانند یک هرم به نظر می رسد، مدیران سطح C شما در بالا با خطوطی که تا مدیریت میانی و در نهایت کارمندان در سطح کارکنان کشیده می شوند. اما هر شرکتی با نمودارهای سازمانی سلسله...
-
چارت سازمانی چیست؟
پنجشنبه 27 آبان 1400 10:29
چارت سازمانی نمایش شماتیک پیوندهای سلسله مراتبی، عملکردی و سازمانی یک شرکت را مشخص می کند. با جزئیات بررسی کنید. چارت سازمانی چیست؟ اصطلاح ارگانیگرام نشان دهنده نمایش شماتیک پیوندهای عملکردی، سلسله مراتبی و سازمانی موجود در ساختار یک شرکت است. این ابزار خاصی است که متخصصان منابع انسانی از آن برای تحقق سازمان شرکت...
-
تعریف مدیریت استراتژیک و ویژگی های آن
سهشنبه 25 آبان 1400 12:43
مدیریت استراتژیک برای تصمیم گیری بلندمدت برای همه کارکنان یک شرکت کاربرد دارد. با مدیریت عملیاتی که چشم انداز کوتاه مدت دارد، تفاوت دارد. مدیریت استراتژیک می تواند انواع مختلفی از تصمیمات را اتخاذ کند: تصمیمات عمدی، تصمیمات اضطراری یا تصمیمات پایدار. تعریف مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک تمام تصمیماتی را که اداره یک...
-
20 راه برای تبدیل شدن به مشاور مدیریت کسب و کار
یکشنبه 23 آبان 1400 19:44
اگرچه این روزها می توانید تقریباً در هر زمینه ای مشاور مدیریت کسب و کار باشید، 20 تجارت برتر مشاوره فعلی عبارتند از: 1.حسابداری: حسابداری چیزی است که هر کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک به آن نیاز دارد. مشاوران حسابداری می توانند به کسب و کار با تمام نیازهای مالی آن کمک کنند. 2. تبلیغات: برای مشاوره مدیریت کسب و کار...
-
مشاور کسب و کار چیست؟
پنجشنبه 20 آبان 1400 17:29
استخدام مشاوره مدیریت می تواند به کسب و کارها در بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات لازم برای دستیابی به موفقیت کمک کند. مشاوران کسب و کار به شرکت ها کمک می کنند تا بر چالش ها غلبه کنند، درآمد را افزایش دهند یا رشد کنند. این مهم است که اطمینان حاصل شود که مشاوران کسب و کار تجربه و موفقیت قبلی با شرکت هایی مانند شما دارند....
-
نمودار سازمانی چیست و چه کاربردی دارد؟
سهشنبه 18 آبان 1400 20:07
نمودار سازمانی چیست ؟ چارت سازمانی سندی است که روابط عملکردی، سازمانی و سلسله مراتبی را در یک شرکت نشان می دهد و ترسیم می کند. بنابراین یک نمای کلی از سازمان ساختاری منابع انسانی یک شرکت ارائه می دهد و وظایف هر یک را به تفصیل بیان می کند. ما میتوانیم این سند را بهعنوان یک نقشهبرداری سادهشده واقعی از شرکت در نظر...
-
مدیریت استراتژیک به چه معناست؟
یکشنبه 16 آبان 1400 18:10
مدیریت استراتژیک برای تصمیم گیری بلندمدت برای همه کارکنان یک شرکت کاربرد دارد. با مدیریت عملیاتی که چشم انداز کوتاه مدت دارد تفاوت دارد. مدیریت استراتژیک می تواند انواع مختلفی از تصمیمات را اتخاذ کند: تصمیمات عمدی، تصمیمات اضطراری یا تصمیمات پایدار. تعریف مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک به زبان ساده تمام تصمیماتی را...
-
مدیریت دانش و اصلاح رفتار
یکشنبه 16 آبان 1400 17:17
مدیریت دانش سازمانی و اصلاح رفتار تاکتیکهایی هستند که کارفرمایان برای اطمینان از رشد و سازگاری سازمانی استفاده میکنند. اهداف یادگیری مدیریت دانش در سازمان یک مفهوم سازمانی است که بهترین دانش را از تک تک کارکنان می گیرد و آن را در یک سیستم یادگیری و آموزشی کاربردی سازماندهی می کند که همه کارکنان بتوانند از آن...
-
داشبورد مدیریتی چیست؟
جمعه 14 آبان 1400 18:58
ماموریت ما در غزال کمک به موفقیت افراد با داده است. و بخشی از ماموریت شخصی من این است که ابزارها و منابعی را که برای کمک به شما برای انجام این کار نیاز دارید در اختیار شما قرار دهم. در راهنمای شروع به داشبورد مدیریت ، من به بررسی انواع داشبوردها، ویژگیهای آنها و نحوه ساخت آنها برای تصمیمگیری مبتنی بر داده پرداختم....
-
HRIS چیست؟ راهنمای کارشناس منابع انسانی
یکشنبه 9 آبان 1400 20:16
سیستم اطلاعات مدیریت منابع انسانی ( HRIS ) پرکاربردترین نرم افزار در حوزه منابع انسانی است. در این وبلاگ، مروری بر چیستی HRIS ، عملکردهای اصلی آن و هر آنچه که برای داشتن یک درک اولیه از HRIS نیاز دارید، ارائه خواهیم داد. HRIS چیست؟ HRIS مخفف Human Resources Information System است. HRIS سیستمی است که برای جمع آوری و...
-
5 راه برای افزایش راندمان تولید کارخانه شما
شنبه 8 آبان 1400 08:44
بر اساس 250000 ساعت مشاهده مشاغل در صنایع مختلف، اثربخشی کلی تجهیزات واقعی ( OEE ) تقریباً 60 ٪ است. این سطح عملکرد تأثیر فوری بر نیروی کار دارد که معمولاً بازدهی 50 تا 55 درصد دارد. این نیست که مردم کار نمی کنند. مشکل این است که آنها برای کارهایی که ارزش افزوده ندارند – جستجوی اطلاعات، رفع خطاها و مبارزه با آتش سوزی...