مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

تفاوت بین رهبری و مدیریت چیست؟

مردم اغلب تفاوت مدیریت و رهبری را به عنوان یک چیز اشتباه می گیرند، اما در اصل آنها بسیار متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین این دو این است که رهبران افرادی را دارند که آنها را دنبال می کنند، در حالی که مدیران افرادی دارند که به سادگی برای آنها کار می کنند.

رهبری به معنای ایجاد انگیزه در افراد برای درک و باور به چشم‌اندازی است که شما برای شرکت تعیین کرده‌اید و برای دستیابی به اهدافتان با شما همکاری کنند.

در حالی که مدیریت بیشتر در مورد اداره کار و اطمینان از انجام فعالیت های روزمره آنطور که باید انجام می شود. با این حال، برای اینکه صاحب یک کسب و کار کوچک موفق باشد، باید هم رهبر و هم مدیری قوی باشد تا تیم خود را به کار در جهت چشم انداز موفقیت تشویق کند.

بنابراین رهبری و مدیریت باید دست به دست هم بدهند. اگرچه آنها یکسان نیستند، اما پیوند نزدیکی دارند و مکمل یکدیگر هستند. هر تلاشی برای تفکیک این دو در یک سازمان احتمالاً بیش از آن که حل کند مشکلاتی را ایجاد می کند.

برای موفقیت هر شرکتی، به مدیریتی نیاز دارد که بتواند کارکنانش را برنامه ریزی، سازماندهی و هماهنگ کند و رهبرانی که الهام بخش و برانگیخته شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. تفاوت مدیریت و رهبری را در ادامه می خوانید.

اما، یک رهبر چه می کند؟

رهبران تمایل به تمجید از موفقیت و هدایت افراد دارند، در حالی که مدیران برای یافتن عیوب تلاش می کنند. یک رهبر موفق تصویری از آنچه می بیند برای شرکت امکان پذیر است را ترسیم می کند و برای الهام بخشیدن و مشارکت افراد خود در تبدیل آن چشم انداز به واقعیت کار می کند.

به جای اینکه افراد را فقط به عنوان یک مجموعه خاص از مهارت ها ببینند، فراتر از آنچه می توانند انجام دهند فکر می کنند و آنها را فعال می کنند تا بخشی از چیزی بسیار بزرگتر باشند.

یک رهبر در تجارت به خوبی می داند که چگونه تیم های با عملکرد بالا می توانند در هنگام کار با یکدیگر به جای اینکه افراد به طور مستقل کار می کنند، کارهای بیشتری انجام دهند.

چگونه تفاوت را درک کنیم

هم مدیران و هم رهبران باید درک کنند که چه کاری باید انجام دهند و برای دستیابی به برتری در انجام آن، باید ماهیت تفاوت بین خود را درک کنند.

این یک موضوع تفاوت مدیریت و رهبری تعریف است - درک اینکه چگونه نقش ها متفاوت هستند و کجا ممکن است همپوشانی داشته باشند. به عنوان مثال، مدیران با کنترل موقعیت ها برای رسیدن به اهداف خود یا فراتر از آن، بر تعیین، اندازه گیری و دستیابی به اهداف تمرکز خواهند کرد. در حالی که رهبران بر روی این اهداف و انگیزه دادن به افراد برای دستیابی به آنها تمرکز خواهند کرد.

شما باید به یکی بدون دیگری فکر کنید تا واقعاً تفاوت‌هایی را که بین آنها وجود دارد ببینید، زیرا مدیریت بدون رهبری فقط منابعی را برای حفظ کنترل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد