مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

ارزش برند چیست و چگونه می توانم آن را بهبود بخشم؟

ارزش نام تجاری یک راه عالی برای تخصیص ارزش به یک شرکت است. با این حال، این تنها بخش کوچکی از معادله است. بیاموزید که ارزش برند چیست، چگونه با ارزش ویژه برند مرتبط است و چگونه می توانید ارزش خود را بهبود ببخشید. در اینجا یک تفکیک عمیق برای شروع ارائه شده است.

ارزش برند چیست؟

ارزش برند به روش های زیادی محاسبه می شود. در ابتدایی ترین سطح، ارزش برند اندازه گیری ارزش مالی است که یک شرکت حفظ می کند. هرچه یک کسب و کار از نظر پولی بیشتر بسازد یا ارزش داشته باشد، ارزش برند آن بیشتر می شود.

در یک سطح عمیق تر، ارزش برند اندازه گیری ارزش شرکت در رابطه با رقابت است. به عنوان مثال، مشتریان چقدر بیشتر برای خدمات یک شرکت نسبت به شرکت دیگر پرداخت خواهند کرد. گاهی اوقات این تصمیم بر اساس کیفیت است، گاهی اوقات بر اساس خاطرات و ادراک است.

ارزش برند چه تفاوتی با ارزش ویژه برند دارد؟

ارزش برند و ارزش ویژه به یکدیگر مرتبط هستند، اما از بسیاری جهات متفاوت هستند. ارزش برند تخمین قطعی از ارزش یک شرکت می دهد. چه از نظر مالی و چه از طریق ترجیحات مشتری تعیین شود، تفاوت مشخصی بین یک شرکت و شرکت دیگر را نشان می دهد.

این با ارزش ویژه برند متفاوت است، که در عوض به روشی بسیار انتزاعی سنجیده می شود. ارزش ویژه برند تأثیری را که یک برند بر پایه مشتری می گذارد را تعریف می کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که ارزش ویژه برند قوی می تواند ارزش برند قوی ایجاد کند. فقط به این دلیل که این دو چیز متفاوت هستند، به این معنی نیست که نمی توانند روی یکدیگر تأثیر بگذارند. هنگام در نظر گرفتن تصمیمات برند، این را در نظر داشته باشید.

اگرچه مشابه است، اما بین ارزش برند و ارزش ویژه تفاوت وجود دارد.

چرا برندسازی مهم است؟

یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد ارزش استراتژی برند به خاطر بسپارید، زمینه است. در اینجا مثالی وجود دارد که نشان می دهد چرا زمینه بسیار مهم است. فرض کنید محصول جدید جوراب شرکت شما در یک سال یک میلیون دلار درآمد داشته است.

واضح است که افزایش ارزش برند شما به طور کلی ارزش شرکت شما را افزایش می دهد. این به تنهایی آن را مهم می کند. اگرچه این اساسی ترین دلیل است، اما مهم ترین آن است. با این حال، هنگامی که کمی عمیق‌تر می‌کنیم، می‌بینیم که چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. ایجاد ارزش برند برای یک شرکت کارهایی را انجام می دهد که همیشه در نگاه اول قابل توجه نیستند.

بدون هیچ زمینه دیگری، این یک حمل و نقل بسیار خوب است. با این حال، هر شرکت جوراب دیگری در بازار با محصولات جدید جوراب خود در یک سال پنجاه میلیون درآمد کسب کرد. اکنون تولید شما بسیار افتضاح به نظر می رسد. این یکی از بزرگترین بخش های ارزش برند است که نمی توان آن را دست کم گرفت. این به شرکت‌ها کمک می‌کند نه تنها بفهمند که برندشان چقدر ارزش دارد، بلکه به آنها نشان می‌دهد که در مقایسه با رقبا چقدر ارزش دارد.

ارزش نام تجاری مهم است زیرا به شرکت ها اندازه گیری موفقیت نسبی آنها را می دهد.

چگونه ارزش برند خود را ایجاد کنیم؟

راه های مختلفی برای ایجاد ارزش برند وجود دارد و بسیاری از آنها ذهنی هستند. با این حال، قطعاً چند چیز وجود دارد که برجسته است. یک چیز استفاده از فناوری به منظور تقویت ارتباطات و همکاری است. ابزارهای جدید زیادی وجود دارد که به شرکت ها اجازه می دهد خلاق باشند و اعضای تیم را به سمت یک هدف واحد تشویق کنند. این شانس قوی برای افزایش ارزش برند می دهد.

راه دیگر متمایز شدن از برندهای دیگر است. این نه تنها در مورد اعداد و ارقام، بلکه خلاقیت و حضور نیز باید رخ دهد. لوگو، فونت و سبک شرکت خود را منحصر به فرد نگه دارید تا دائماً ارزش برند خود را ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که ارزش برند بسیار بیشتر از یک گزارش مالی است. این یک مقایسه کلی با رقبای شما و درک ارزش برای مشتریان شما است. برای موفقیت حول این واقعیت بسازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد