مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

8 نوع استراتژی بازاریابی و تعریف

استراتژی های بازاریابی توسط کسب و کارها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می شود. بیایید نگاهی به تعریف مناسب بیندازیم.

تعریف استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی توسط شرکت های مختلف برای همکاری با مشتریان خود استفاده می شود. همچنین برای آگاهی مشتریان از ویژگی ها، مشخصات و مزایای محصولات شرکت به کار می رود. اساساً بر تشویق جمعیت هدف به خرید آن محصولات و خدمات خاص متمرکز است. استراتژی‌های بازاریابی ممکن است کاملاً نوآورانه باشند یا می‌توان آنها را قبلاً استراتژی‌هایی آزمایش یا آزمایش کرد.

استراتژی های بازاریابی موثر به پیشروی در رقابت کمک می کند. استراتژی‌های بازاریابی ممکن است کاملاً نوآورانه باشند یا می‌توان آنها را قبلاً استراتژی‌هایی آزمایش یا آزمایش کرد.

نکات قابل تامل برای بازاریابی

انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی موجود است. شما باید بر اساس نیاز کسب و کار خود یکی را انتخاب کنید. قبل از انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب برای کسب و کار خود، نکات زیر را در نظر بگیرید.

1. جامعه هدف را تعریف کنید

تعیین جمعیت هدف گام اصلی و ضروری در انتخاب استراتژی بازاریابی شماست. این اطلاعات جمعیتی مناسبی را ارائه می دهد که به انتخاب مناسب ترین طرح بازاریابی برای کسب و کار شما کمک می کند.

2. مخاطبان خود را آزمایش کنید

یک فرآیند فرضی خرید برای آزمایش مخاطبان خود ایجاد کنید. هنگامی که رفتار خرید مخاطبان هدف خود را شناختید، می توانید استراتژی بازاریابی مناسب تری را انتخاب کنید.

3. استراتژی های بازاریابی را در نظر بگیرید

هنگامی که جمعیت شناسی را بدانید؛ دانش، نگرش و رفتار آنها. می توانید استراتژی بازاریابی مناسب تری را انتخاب کنید.

4. آن استراتژی ها را ارزیابی کنید

زمانی که استراتژی های بازاریابی را در نظر گرفتید و راهبردهای قابل اجرا را پیدا کردید. آنها را ارزیابی کنید، آنها را به کار ببرید و ارزیابی کنید. این فرآیند باید برای اهداف آزمایشی باشد و مناسب ترین و مولدترین استراتژی را اعمال کرد.

انواع استراتژی های بازاریابی

انواع مختلفی از استراتژی های بازاریابی موجود است. انتخاب یک استراتژی بازاریابی شامل تجزیه و تحلیل نیازهای کسب و کار شما، مخاطبان هدف و مشخصات محصولات شما است.

دو نوع اصلی استراتژی بازاریابی عبارتند از:

·        بازاریابی کسب و کار به تجارت (B2B).

·        بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده (B2C).

رایج ترین شکل بازاریابی، بازاریابی تجاری به مصرف کننده (B2C) است. بیایید کمی بیشتر کاوش کنیم. در زیر انواع مختلف استراتژی های بازاریابی موجود است.

1. تبلیغات پولی

این شامل چندین رویکرد برای بازاریابی است. این شامل رویکردهای سنتی مانند TVC ها و تبلیغات رسانه های چاپی است. همچنین یکی از شناخته شده ترین رویکردهای بازاریابی، بازاریابی اینترنتی است. این شامل روش های مختلفی مانند PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) و تبلیغات پولی است.

2. باعث بازاریابی شود

بازاریابی علت خدمات و محصولات یک شرکت را به یک علت یا موضوع اجتماعی مرتبط می کند. همچنین به عنوان بازاریابی مرتبط با علت شناخته شده است.

3. بازاریابی رابطه مند

این نوع بازاریابی اساساً بر ایجاد مشتری متمرکز است. تقویت روابط موجود با مشتریان و بهبود وفاداری مشتریان.

4. بازاریابی مخفیانه

این نوع استراتژی بازاریابی بر بازاریابی محصول تمرکز دارد در حالی که مشتریان از استراتژی بازاریابی بی اطلاع می مانند. همچنین به عنوان بازاریابی مخفیانه شناخته می شود.

5. دهان به دهان

کاملاً به تأثیری که بر مردم می گذارید بستگی دارد. به طور سنتی مهمترین نوع استراتژی بازاریابی است. شنیده شدن در دنیای تجارت مهم است. وقتی خدمات باکیفیتی به مشتریان ارائه می دهید، این احتمال وجود دارد که آنها شما را تبلیغ کنند.

6. بازاریابی اینترنتی

به آن بازاریابی ابری نیز می گویند. معمولا از طریق اینترنت اتفاق می افتد. همه اقلام بازاریابی در اینترنت به اشتراک گذاشته می شوند و در پلتفرم های مختلف از طریق رویکردهای متعدد تبلیغ می شوند.

7. بازاریابی معاملاتی

فروش به ویژه چالش برانگیزترین کار است. حتی برای بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌ها، فروش همیشه سخت است، به‌خصوص زمانی که هدف‌های حجم بالایی وجود داشته باشد. با این حال، با استراتژی های بازاریابی جدید، فروش آنقدرها که بود دشوار نیست. در بازاریابی تراکنشی، خرده فروشان مشتریان را تشویق به خرید با کوپن های خرید، تخفیف ها و رویدادهای بزرگ می کنند. شانس فروش را افزایش می دهد و مخاطبان هدف را برای خرید محصولات تبلیغ شده تشویق می کند.

8. بازاریابی تنوع

با سفارشی سازی و ادغام استراتژی های بازاریابی مختلف، مخاطبان متنوعی را تامین می کند. جنبه های مختلفی مانند فرهنگی، اعتقادات، نگرش ها، دیدگاه ها و سایر نیازهای خاص را پوشش می دهد.

کلمه پایانی

استراتژی های بازاریابی، ترویج محصولات و خدمات را بسیار آسان کرده است. آنها همچنین استراتژی را به مخاطبان هدف محدود می کنند تا از پیشرفت مناسب کسب و کار اطمینان حاصل کنند.

منبع: https://www.yodiz.com/blog/8-types-of-marketing-strategies-and-definition/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد