مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

7 روند برندسازی که در سال 2022 ظهور خواهند کرد

سال گذشته مسائل اجتماعی را به منصه ظهور رساند و مردم نظرات خود را بیان کردند و موضع‌های قوی‌تری را به‌ویژه در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی آشکارا اتخاذ کردند.

کل جهان در سال های 2020 و 2021 با شیوع بیماری همه گیر متوقف شد که منجر به قرنطینه کامل کشورها، محدودیت های گسترده سفر و تعطیلی بسیاری از مشاغل شد. این همچنین منجر به تغییر شدید در رفتار مصرف‌کننده شد زیرا مجبور به ماندن در خانه به‌دلیل افزایش بیکاری و دسترسی محدود به کالاهای ضروری و غیر ضروری، به طور قابل‌توجهی بر عادات خرج کردن آنها تأثیر گذاشت. این بیماری همه گیر بسیاری از بخش ها مانند هتل ها و خطوط هوایی را به حالت بقا فرستاد که برخی از آنها تا 20 درصد از ارزش برند خود را از دست دادند. از سوی دیگر، کسب‌وکارها در بخش‌هایی مانند سلامت، بهداشت، تجارت الکترونیک، پلتفرم‌های OTT، خدمات تحویل غذا و غیره رشد چشمگیری داشته‌اند.

اکنون، حتی زمانی که اقتصادها شروع به بازگشایی می‌کنند، این واقعیت باقی می‌ماند که این بیماری همه‌گیر رفتار مصرف‌کننده را به گونه‌ای مختل کرده است که ممکن است هرگز به حالت عادی باز نگردد. از این رو، اگر برندها می خواهند در سال آینده نه تنها زنده بمانند، بلکه رشد کنند، برای آنها ضروری است که به استراتژی های خود نگاه کنند و با "عادی جدید" سازگار شوند.

بیایید به هفت استراتژی بازاریابی که انتظار می‌رود در سال 2022 ظهور کنند نگاهی بیاندازیم:

1. حفظ برندها بر اساس استانداردهای بالاتر

سال گذشته مسائل اجتماعی را به منصه ظهور رساند و مردم نظرات خود را بیان کردند و موضع قوی تری به ویژه در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی اتخاذ کردند. مصرف کنندگان اکنون به طور فعال به "آگاهی اجتماعی" برندها و ارزش هایی که پشت سر آنها ایستاده اند نگاه می کنند. در تحقیقی که توسط مک کینزی انجام شد، 61 درصد از شرکت‌کنندگان ادعا کردند که چگونه یک برند در طول یک بحران واکنش نشان می‌دهد، مشخص می‌کند که آیا پس از پایان بحران به خرید آن ادامه می‌دهند یا خیر.

با دو برابر شدن قیمت بنزین، مصرف‌کننده برای «ملت‌سازی» پرداخت می‌کند، ONGC، RIL تا بانک می‌خندند، همانطور که قیمت بنزین دو برابر می‌شود، مصرف‌کننده برای «ملت‌سازی» می‌پردازد، ONGC، RIL تا بانک می‌خندند. رقبا: آیا بازیکنان فین‌تک می‌توانند با نسخه کارت‌های «اعتباری» خود بر وام‌دهندگان سنتی غلبه می‌کنند؟ رقبا: آیا بازیکنان فین‌تک می‌توانند با نسخه کارت‌های «اعتباری» خود بر وام دهندگان سنتی غلبه کنند؟ چگونه کانتینرهای اقیانوس به معدن طلا برای خطوط کشتیرانی تبدیل شدند اما صادرکنندگان کوچک غرق شدند. چگونه کانتینرهای اقیانوس به معدن طلا تبدیل شدند برای خطوط کشتیرانی اما صادرکنندگان کوچک غرق شدند. ABC CBDCهای هند و سایر کشورها و اینکه چقدر به روپیه دیجیتال نزدیک هستیم. توصیه خرید این هفته را بررسی کنید تحلیلگران سهام Nifty50 خرید این هفته کدام سهام را توصیه می کنند. لوله

در ETPrime مشترک شوید

مصرف کنندگان اکنون به دنبال برندها هستند تا در مورد مسائل اجتماعی موضع محکمی بگیرند و با اقدامات قوی تر از آنها حمایت کنند. برندهایی که از نظر اجتماعی آگاه و مسئولیت پذیر هستند احتمالاً سریعتر اعتماد مصرف کننده را به دست می آورند و در نتیجه ارزش برند خود را افزایش می دهند.

2. رشد برندهای تجارت الکترونیک

با بسته شدن فروشگاه‌های فیزیکی و تلاش مصرف‌کنندگان برای اجتناب از فروشگاه‌های شلوغ، تجارت الکترونیک رشد چشمگیری داشت. غول‌های پیشرو تجارت الکترونیک تغییر دائمی در رفتار مصرف‌کننده را پیش‌بینی می‌کنند و به سمت پلتفرم‌های خرید آنلاین یا همه‌کانالی حرکت می‌کنند. با این حال، برندهایی که برای اولین بار وارد فضای تجارت الکترونیکی می شوند باید این کار را با توجه به جنبه های مختلف اساسی مانند قیمت گذاری، بسته بندی، جدول زمانی تحویل و غیره انجام دهند.

3. تمرکز بر پایداری

از زمان همه‌گیری، مصرف‌کنندگان از محصولاتی که استفاده می‌کنند و تأثیر آن‌ها بر افراد و محیط‌زیست آگاه‌تر شده‌اند. در نتیجه، کسب‌وکارهای کوچک پایدار افزایش یافته است که مشتریان را بیشتر از برندهای بزرگ جذب می‌کنند، و برندهای اخیر مجبورند فعالانه روی پایدارتر کردن محصولات خود کار کنند. به عنوان مثال، برندهای زیبایی و مراقبت از پوست باید تلاش آگاهانه ای برای تولید محصولاتی بدون ظلم انجام دهند. صنعت غذا نیز شاهد افزایش گیاهخواری و گیاهخواری بوده است، بنابراین آنها مجبور شده اند به روش های خاصی سازگار شوند و عادات غذایی پایدار را ترویج کنند. این روند قرار است تاثیر قابل توجهی بر استراتژی های برند در سال 2022 داشته باشد.

4. تمرکز بر ایجاد جوامع

این بیماری همه گیر افراد را مجبور کرد که به عنوان یک جامعه گرد هم آیند و در شرایط سخت به یکدیگر کمک کنند. برندها باید استراتژی های بازاریابی خود را با این تغییر در حساسیت مصرف کنندگان با اتخاذ رویکردی مردمی تر برای ارتباطات و همچنین بومی سازی تجربه برند تطبیق دهند. سینه بند شرکت‌هایی که بر حمایت و پرورش جوامع در مواقع بحران تمرکز می‌کنند، نه تنها از رقبای خود متمایز می‌شوند، بلکه وفاداری و اعتماد مشتری را نیز به دست می‌آورند.

5. مشارکت و همکاری

کسب‌وکارهای آینده‌نگر می‌دانند که پیمایش موفقیت‌آمیز سال 2022 و فراتر از آن به استراتژی‌های بازاریابی جدید مانند مشارکت در برند و مجوزهای تجاری نیاز دارد که ممکن است قبلاً در نظر نگرفته باشند. به عنوان مثال، چندین برند در حال همکاری با سایر برندهای همفکر برای کمک به افرادی هستند که در این مواقع سخت نیاز دارند. چندین برند نیز به عنوان راهی برای عرضه دسته‌بندی‌های محصولات جدید نه تنها برای غلبه بر رکود اقتصادی، بلکه برای تقویت وفاداری و اعتماد به برند در میان مصرف‌کنندگان خود، به دنبال صدور مجوز برند هستند. با این حال، برای بهره‌مندی از مزایای مجوز برند، برندها باید اطمینان حاصل کنند که شرکای دارنده مجوز خود را با دقت انتخاب می‌کنند و همه پشتیبانی و راهنمایی را به آنها ارائه می‌کنند.

وقتی به درستی انجام شود، مشارکت با برند و صدور مجوز برای برند می تواند یک تیر واقعا قوی در زرادخانه استراتژیک هر برند باشد.

6. روی محتوا تمرکز کنید

در طول همه‌گیری، بزرگ‌ترین چالش برای برندها مقابله با تغییر سریع رفتار مصرف‌کننده بوده است، که از آن‌ها می‌خواهد استراتژی‌های ارتباطی خود را به همان سرعت تطبیق دهند.

با این حال، هر تغییری در پیام‌رسانی و مفهوم خلاقانه می‌تواند تأثیر زیادی بر برند ایجاد کند و منجر به افزایش یا کاهش ارزش برند آن در یک لحظه شود. در سال 2022، تعیین اینکه چه نوع محتوایی را منتشر می کنند و از چه کانال هایی اطلاعات به دست مصرف کنندگان می رسد، برای برندها بسیار مهم خواهد بود.

از طریق محتوای خود، برندها می توانند مواضع روشنی در مورد مسائل اجتماعی اتخاذ کنند و می توانند به مصرف کنندگان در مورد پروتکل هایی که برای ایمن نگه داشتن کارمندان و مصرف کنندگان در این زمان های آشفته در پیش می گیرند، آگاه کنند.

7. نوآوری کلیدی است

بسیاری از برندها از فناوری استفاده می کنند و مدل های کسب و کار آنلاین را برای زنده ماندن در این اقتصاد آسیب دیده از همه گیر استفاده می کنند، چیزی که قبلاً لازم نبود به آن فکر کنند. برای مثال، موزه‌ها و گالری‌های هنری در حال حاضر 360 تور واقعیت مجازی را از نمایش‌ها و نمایش‌های خود رزرو می‌کنند.

همه‌گیری منجر به یک تغییر اساسی در رفتار مصرف‌کننده شده است و باعث شده است که کسب‌وکارها نوآوری مستمر را به یک استراتژی کلیدی تبدیل کنند تا با شرایط عادی جدید سازگار شوند که در آن کار از خانه، خرید آنلاین، آگاهی اجتماعی و محیطی و غیره در کانون توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد