مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

اصول طراحی کارت امتیازی متوازن

طراحی یک کارت امتیازی متوازن در یک شرکت شامل چندین مرحله است:

·        چشم انداز آینده کسب و کار خود را به وضوح تعریف کنید

·        اهداف استراتژیک را تعریف کنید

·        عوامل حیاتی موفقیت را شناسایی کنید

·        شاخص هایی را برای اندازه گیری و پیگیری عملکرد کسب و کار انتخاب کنید

·        اهداف، برنامه های اقدام و ابتکارات را تعریف کنید

تمام این مراحل باید برای هر یک از 4 دیدگاه انجام شود.

ما قبلاً فقط چند جنبه از تعریف اهداف و انتخاب شاخص ها را تحلیل کردیم. اکنون در اینجا سه ​​نمونه از نقشه های استراتژیک تولید شده در طول توسعه پروژه های کارت امتیازی متوازن آورده شده است. این نمونه ها خلاصه ای از تمام کارهای شرکت اعم از اهداف، اقدامات، شاخص ها و اقدامات و ابتکارات قابل اجراست.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد کارت امتیازی متوازن در اینجا کلیک کنید.

1 کارت امتیازی متوازن

 نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای آبجوسازی صنایع دستی

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·        چشم انداز مالی: افزایش درآمد افزایش درآمد تا 10% صورت های مالی توسعه سیاست های اعتباری توزیع کننده جدید

·        دیدگاه مشتری: روی ارزش بالای سبد متوسط ​​حساب کنید. مبلغ هزینه شده در هر تسویه را به طور متوسط ​​15% افزایش دهید.

·        دیدگاه فرآیند داخلی: کانال‌های فروش را متنوع کنید حداقل 30 درصد از فروش را به کانال‌های فروش جدید منتقل کنید درصد فروش در هر کانال راه‌اندازی بازاریابی تلفنی و فروشگاه مجازی

·        دیدگاه یادگیری سازمانی: به عنوان یک بازیکن رقابتی در فروش شناخته شوید آموزش 100% تیم فروش تعداد گواهینامه های کسب شده توسط تیم توسعه همکاری با یک شرکت آموزش آنلاین

2 کارت امتیازی متوازن: نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای جواهرفروشی

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·        چشم انداز مالی: افزایش سودآوری افزایش سودآوری شرکت تا 15 درصد صورت های مالی مذاکره در مورد طرح های اقساط با شرکت های اعتبار مصرف کننده

·        دیدگاه مشتری: فروشگاهی داشته باشید که برای مشتریان جذاب‌تر باشد. تعداد مشتریان حاضر در مغازه را به طور متوسط ​​20% افزایش دهید.

·        دیدگاه فرآیند داخلی: در خدمات مشتری مرجع باشید. تعداد بازخوردهای مثبت را تا 15 درصد افزایش دهید و تعداد شکایات ارائه شده به خدمات مشتری را تا 80 درصد کاهش دهید. تحلیل استراتژیک گزارش های خدمات مشتری طراحی مجدد فرآیند خدمات مشتری

·        دیدگاه یادگیری سازمانی: یک نیروی فروش متشکل از متخصصان با تجربه داشته باشید جایگزین 30 درصد از فروشندگان تعداد قراردادهای کاری امضا شده در مقایسه با قراردادهای شکسته شده شروع فرآیند استخدام و انتخاب

3 کارت امتیازی متوازن: نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای یک شرکت تجارت الکترونیک

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·                  دیدگاه مالی: افزایش فروش و کاهش هزینه ها افزایش فروش به میزان 15% و کاهش هزینه های عملیاتی تا 10% صورت های مالی مذاکره با تامین کنندگان. منبع این مطلب در

 https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/finance/balanced-scorecard/#:~:text=1.,business%2C%20such%20as%20the%20shareholders

·                  دیدگاه مشتری: معیاری در تنوع محصول باشید افزایش عرضه محصول جدید به میزان 15 درصد در هر سه ماهه تعداد محصولات جدید عرضه شده در هر فصل ایجاد یک کمیته نوآوری و توسعه

·                  دیدگاه فرآیند داخلی: قادر به استقرار مداوم محصولات جدید باشید. حداقل 5 پروژه توسعه محصول در هر ماه راه اندازی کنید گزارش پروژه نوآوری دریافت نرم افزار خاص برای مدیریت توسعه محصول

·                  دیدگاه یادگیری سازمانی: داشتن تیمی با مهارت بالا در توسعه محصول حداقل دو متخصص در این زمینه متخصص داشته باشید تعداد متخصصان در شرکت با مدرک در این زمینه به یکی از این افراد حرفه ای جایزه بدهید و آنها را برای بار دوم استخدام کنید.

این نمونه هایی از کارت امتیازی متوازن ارائه شده کاملاً فرضی و بسیار شماتیک هستند. در عمل، یک جدول

 

انواع مختلف نمودار سازمانی چیست؟

بهترین قالب برای چارت سازمانی چیست؟ بسته به نیاز شما و نوع سازمان شما، ممکن است بهتر باشد یک نوع غیر کلاسیک از قالب نمودار سازمانی را انتخاب کنید. سه دسته اصلی نمودار سازمانی وجود دارد: سلسله مراتبی، ماتریسی و مسطح.

نمودار سازمانی سلسله مراتبی

 این نمودار (Organizational matrix diagram) رایج ترین نوع است و مترادف با نمودار سلسله مراتبی است. سلسله مراتب شکلی از هرم است که در آن یک گروه یا فرد در راس قرار دارد، در حالی که آنهایی که قدرت کمتری دارند در زیر قرار دارند. به یک سلطنت با یک پادشاه یا ملکه در راس یا یک شرکت با مدیر عامل در راس فکر کنید. در یک سلسله مراتب، اعضا معمولا با مافوق و زیردستان ارتباط برقرار می کنند.

اگر میخواهید در مورد چارت سازمانی بیشتر بدانید، اینجا را کلیک کنید.

نمودار سازمانی ماتریسی

 معمولاً فقط در مواردی استفاده می شود که افراد به چندین مدیر وابسته باشند. بیایید شرکتی را با تیمی از طراحان گرافیک مثال بزنیم که همه به طراح گرافیک گزارش می دهند. طراحان گرافیک همچنین روی پروژه های دیگری کار می کنند که توسط مدیر پروژه خودشان هدایت می شوند. در این صورت طراحان گرافیک دو مدیر دارند.

انواع نمودار سازمانی ماتریسی

نمودار سازمانی مسطح

 این نوع چارت سازمانی که گاهی به آن چارت سازمانی مسطح نیز می گویند، سطوح مدیریتی میانی کمی دارد یا اصلاً وجود ندارد و معمولاً از دو سطح مدیریت و کارگران تشکیل شده است. در این گونه شرکت ها، کارکنان وظایف بیشتری دارند و به طور مستقیم در تصمیم گیری دخالت دارند.

روابط در طرحواره ها گاهی اوقات به عنوان روابط گزارش دهی (یا زنجیره فرمان) نامیده می شوند. آنها روابط مدیر و زیردستان و همچنین روابط جانبی را نشان می دهند که به افراد در همان سطح اشاره دارد. در روابط گزارش دهی، می توانید خطوط ثابتی داشته باشید که خطوط اصلی قدرت را نشان می دهد، یا خطوط نقطه چین که خطوط ثانویه اختیار را نشان می دهد. تا زمانی که روابط رسمی واضح است، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه کدام نمادها و خطوط در فلوچارت ها استفاده می شود وجود ندارد.

مزایا و معایب انواع مختلف سازمان ها

انواع سازماندهی شرح داده شده در این نمودارها دارای مزایا و معایبی هستند. به طور خلاصه:

در یک سازمان سلسله مراتبی، عمودی و از بالا به پایین، خطوط اختیارات و ارتباطات باید مشخص باشد. به معنای دقیق، به ارتش فکر کنید. در دنیای تجارت، به مدیر عامل و سایر مدیران ارشد فکر کنید، که احتمالاً بر کار مدیران، مدیران ارشد، مدیران میانی، رهبران تیم و اعضای تیم نظارت می کنند. اگر قدرت این سازه در شفافیت و پایداری آن نهفته است، ضعف بالقوه آن سختی و ناتوانی آن در انعطاف پذیری در مواقع ضروری است. این شرکت همچنین گاهی اوقات می تواند قربانی بیش از حد پست های مدیریتی شود که روی یکدیگر همپوشانی دارند.

در یک سازمان ماتریسی، روابط بین بخش ها می تواند ثمربخش تر و مشارکتی باشد. با این وجود، داشتن بیش از یک نفر یا بیش از یک بخش برای جلب رضایت کارکنان نیز می تواند باعث ایجاد تضاد وفاداری یا تضاد منافع بین کارکنان شود.

در ساختار مسطح یا افقی، اکثر سطوح مدیریت حذف شده است و مدیریت و کارکنان در تماس مستقیم هستند. این یک ساختار رایج در بین مشاغل کوچک است، اما اغلب برای سازمان های بزرگتر چندان کاربردی نیست. کارمندان ممکن است حس کار گروهی و استقلال بیشتری را تجربه کنند. از سوی دیگر، تعارضات بین کارکنان را می توان تشدید کرد، زیرا تعداد افرادی که کار را به طور دقیق انجام می دهند کاهش می یابد.

 

مدیریت استراتژیک کسب و کار چیست؟

مدیریت استراتژیک هنر و علم ایجاد کسب و کارهای موفق است. تکنیک‌هایی که این روش‌شناسی را تشکیل می‌دهند، توسط هر مدیری قابل یادگیری و استفاده است. این رویکرد اداری امروزه اجباری است و بسیاری از شرکت ها را به موفقیت سوق داده است که با سازگاری سریع خود با تغییرات و موقعیت های منحصر به فرد متمایز می شوند.

اگر قبلاً تمرین یک مدیریت شهودی و فوری معمول بود، امروز دیگر جایی برای اقدامات ضعیف وجود ندارد: اگر می خواهید در بازار بقای خود را حفظ کنید، به یک برنامه مدیریت خوب نیاز دارید. استراتژیک. بنابراین باید از برنامه‌ریزی شروع کرد تا شرکت‌ها را با توجه به اهدافشان در فرآیند پیچیده سازگاری با محیط هدایت کرد. برای خواندن مطلب بیشتر در مورد مدیریت استراتژیک اینجا کلیک کنید.

مدیریت استراتژیک چیست؟

مدیریت استراتژیک فرآیندی پیوسته و تعاملی است که مدیریت شرکت را با در نظر گرفتن ارزش پیشنهادی، اهداف و حوزه فعالیت آن با محیط آن تطبیق می دهد. این رویکرد در زمان تغییرات سریع، که مستلزم ظرفیت بزرگی برای انطباق از سوی سازمان ها است، ضروری است.

مفهوم استراتژی نیز به نوبه خود ریشه در حوزه نظامی دارد. این اصطلاح از کلمه یونانی stratēgia گرفته شده است که به معنای "هنر رهبری یک نیرو" است و به ژنرال های یونان باستان اطلاق می شود. ایده فرماندهی ارتش ها تا پیروزی پس از انقلاب صنعتی، زمانی که مدیران نقش فرماندهان را در یک بازار بسیار رقابتی به عهده گرفتند، با تجارت تطبیق داده شد.

برای درک مدیریت استراتژیک، باید با سه سوال اساسی در مورد کسب و کار شروع کنید:

با پاسخ به این سؤالات، مدیران با استفاده از استراتژی به عنوان مبنایی برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، قادر به تشخیص حال خود و برنامه ریزی برای آینده می باشند.

به گفته پروفسور آلفرد دی. برای متخصص، مدیریت استراتژیک در تلاش است تا قدرت یک شرکت را بالاتر از رقبای خود بالا ببرد و به طور موثر برای دستیابی به اهداف و مقاصد عمل کند. در این معنا، مدیریت استراتژیک شامل کلیه اقدامات و تصمیماتی است که با هدف هدایت منابع و وسایل به سمت رشد انجام می شود. رشد در این مورد به معنای شکست دادن رقابت در یک محیط بسیار پویا و ارائه ارزش برتر به سهامداران (مشتریان، سرمایه گذاران، شرکا و جامعه) است.

بنابراین، مدیریت استراتژیک نقش حیاتی در بقا و شکوفایی کسب و کار ایفا می کند و مسیر روشنی را در میان آشفتگی بازار ترسیم می کند. همچنین تأکید بر این نکته مهم است که این رویکرد مدیریتی مستلزم یادگیری مداوم و سازگاری در زمان واقعی است. به هر حال، تفاوت دقیقاً در توانایی شرکت برای واکنش در یک سناریوی تحول شتابان نهفته است.

مزایای مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک تنها راه ممکن برای متمایز شدن از رقبا و تسخیر مخاطب هدف است. در اینجا برخی از مزایای اصلی این روش آورده شده است.

- چشم انداز استراتژیک

چشم انداز استراتژیک (Strategic vision) به مدیران این امکان را می دهد که سناریوی داخلی و خارجی شرکت را تجزیه و تحلیل کنند و مراحل بعدی و پیامدهای هر تصمیم اتخاذ شده را ببینند. بیانیه چشم انداز باید به دقت تدوین شود تا کارکنان الهام بخش شوند تا در همان جهت حرکت کنند و نقاط قوت خود را به سمت هدف تجاری به روشی واقع بینانه و هدفمند هدایت کنند.

به عنوان مثال، هنری فورد افسانه ای در قرن نوزدهم چشم انداز "یک ماشین در هر گاراژ" را ایجاد کرد و با آن توانست با محبوب کردن اتومبیل ها جهان را تغییر دهد. هنگامی که مدیریت استراتژیک اقدام می کند، نتیجه یک دید وسیع تر از بازار، محصول/خدمات، مخاطبان هدف و سهامداران است که کسب و کار را به سمت آینده ای روشن هدایت می کند.

- ایجاد مزیت رقابتی

در استراتژی رقابتی کلاسیک (الزویر، 2004)، نظریه پرداز مایکل پورتر مزیت رقابتی را به عنوان جوهره مدیریت استراتژیک شناسایی می کند. در این حالت، این توانایی شرکت برای ایجاد ارزش بیشتر از رقبا با کمترین هزینه ممکن است.

برای این کار، سازمان ها باید موقعیت های منحصر به فرد و ارزشمندی را ایجاد کنند و نیازهای خاص مشتریان را برآورده کنند تا جایگاه خود را در بازار به دست آورند. به گفته آقای پورتر، استراتژی برای انتخاب کارهایی که شرکت باید انجام دهد و همچنین کارهایی که نباید انجام دهد تا خود را متمایز کند، استفاده می شود. علاوه بر این رویکرد، بهره وری عملیاتی نیز برای ایجاد مزیت رقابتی، کاهش هزینه ها و ضایعات به منظور دستیابی به m ضروری است.

- هم افزایی در فعالیت ها

هم افزایی به معنای تلاشی همزمان با انسجام و همکاری کامل بین افراد درگیر و فعالیت های انجام شده است. این یکی از دستاوردهای اصلی مدیریت استراتژیک است که تمام حوزه های شرکت را به هم پیوسته نگه می دارد و اقدامات را به سمت یک هدف واحد هدایت می کند. این یکی دیگر از نکات ضروری مزیت رقابتی است، زیرا هماهنگی لازم برای دستیابی به موقعیت متفاوت را تضمین می کند.

- رشد پایدار

رشد هدف هر کسب و کاری است، خواه از طریق گسترش کسب و کار، ورود به بازارهای جدید یا بین المللی شدن. اما برای اینکه این رشد به خوبی مدیریت شود و پایدار شود، ضروری است که رهبران مدیریت استراتژیک را اتخاذ کنند. به لطف این استراتژی، می‌توان از یک خط رشد پایدار پیروی کرد و محدودیت‌ها را در محدوده‌هایی که سازمان مدنظر دارد، پیش برد.

نحوه یادگیری مدیریت استراتژیک

راه های مختلفی برای یادگیری مدیریت استراتژیک وجود دارد، چه از طریق آموزش رسمی و چه با ابتکار خودتان. چند قدم برای تعمیق دانش خود در مورد این موضوع.

1. درک مفهوم استراتژی

دیدگاه های منطقی و کل نگرتری درباره مفهوم استراتژی وجود دارد که نقطه شروع اساسی برای هر مدیری است. استراتژی می تواند مجموعه ای از قوانین تصمیم گیری، تعیین اهداف در پرتو نیروهای داخلی و خارجی باشد یا حتی اینکه چگونه شرکت ها ارزش اقتصادی را به دست می آورند. بنابراین، این مفهوم چند وجهی است و قبل از عملی شدن باید از زوایای مختلف درک شود.

2. نمونه هایی از مطالعات موفق

مطالعه موردی بهترین راه برای یادگیری مدیریت استراتژیک در عمل است، زیرا هیچ کمبودی در داستان های شرکت های موفق وجود ندارد. استراتژی‌های برنده مانند مدل پخش درخواستی Netflix و تغییر موقعیت Havaianas چند نمونه هستند که کاملاً موضوع را نشان می‌دهند. بنابراین، چیزی بهتر از تکیه بر تجربه برای کشف مفهوم نیست.

3. جستجو برای دوره ها و آموزش در منطقه

آموزش رسمی همچنین چندین گزینه درسی را در زمینه مدیریت استراتژیک ارائه می دهد که از کارگاه های آموزشی گرفته تا دوره های تحصیلات تکمیلی را شامل می شود. به عنوان مثال، دوره "مقدمه ای بر مدیریت استراتژیک" FGV به کارآفرینان یک دید کلی از موضوع را تنها در پنج ساعت ارائه می دهد. پس از فارغ التحصیلی در مدیریت استراتژیک، FIA، یک آموزش آکادمیک پیچیده و چند رشته ای را برای تعمیق دانش در مورد این موضوع ارائه می دهد.

ایجاد چارت سازمانی در یک شرکت

چرا از نمودار سازمانی استفاده کنیم؟ کاربرد آن چیست؟ نقش او چیست؟ چگونه آن را تصور کنیم؟ پاسخ هایی که باید در این مقاله کشف کنید.

چارت سازمانی چیست؟

این یک ابزار آموزنده و سازمانی است که در شرکت ها برای تعیین پیوندهای سلسله مراتبی، سازمانی و عملکردی که بین مشاغل مختلف در ساختار شما وجود دارد، استفاده می شود.

این عکسی است در لحظه "T" از موقعیت هایی که در سازمان شما و روابطی که ممکن است بین آنها وجود داشته باشد. همچنین ابزاری برای توزیع وظایف در شرکت است.

کاربرد و نقش: برای چیست؟

نمودار سازمانی بیش از هر چیز یک ابزار ارتباطی است که برای تسهیل درک روابط و پیوندهای موجود در شرکت طراحی شده است.

اهداف زیر را برآورده می کند:

·        درک عملکرد سازمانی یک کسب و کار یا یک تیم برای یک تازه وارد.

·        شناخت بهتری از طرفین، نقش آنها در شرکت، پیوندهای بین تجاری و روابط فرعی که ممکن است در آن وجود داشته باشد. به این ترتیب همه جایگاه مناسب خود را در تیم می دانند، دیگر هیچ ابهامی در موقعیت های سلسله مراتبی وجود ندارد. بنابراین این نقشه‌برداری کارایی را در کسب‌وکار افزایش می‌دهد.

·        همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل اختلالات است. اصلاح مسائل سازمانی موجود در مواقع لزوم برای اعضای مدیریت مفید است.

·        با بازتعریف وظایف محول شده به کارکنان، بهینه سازی سازمان را تسهیل می کند. بنابراین این ابزار به کاهش هزینه حقوق و دستمزد شما کمک می کند.

·        استفاده خارجی (توسط مشتریان یا شرکا)، راهی است برای آنها برای درک عملکرد شرکت و تشخیص مؤثر طرف مقابل بر اساس نیاز خاص خود.

·        برای مؤثر بودن، این سند باید به طور مداوم (در زمان تحرک داخلی، ایجاد شغل یا ورود کارمند جدید به شرکت) به روز شود. این یک سند زنده است و تنها زمانی معنا دارد که به طور منظم به روز شود.

مقررات: قانون چه می گوید؟

هیچ الزام قانونی برای ایجاد چنین نمایندگی وجود ندارد. این یک سند کاربردی و بسیار توصیه شده است، اما به هیچ وجه اجباری نیست.

برای خواندن مطلب بیشتر در مورد چارت سازمانی اینجا کلیک کنید

چگونه یک نمودار سازمانی ایجاد کنیم؟

طراحی این ابزار چندین مرحله ضروری را طی می کند:

·        کارمند مسئول توسعه آن را انتخاب کنید. این فرد باید مهارت های گرافیکی و ارشدیت کافی برای درک عملکرد خاص شرکت داشته باشد.

·        فهرستی از تمام موقعیت هایی که ساختار شما را تشکیل می دهند تهیه کنید.

·        پیوندهای عملکردی موجود بین هر حرفه و همچنین روابط فرعی آنها را تعیین کنید.

·        به طراحی گرافیکی این کارتوگرافی ادامه دهید.

انواع مختلف نمودارهای سازمانی موجود

3 نوع اصلی وجود دارد که تفسیرهای متفاوتی از عملکرد یک جامعه ارائه می دهد.

نمودار سازمانی هرمی

بیشتر در تجارت استفاده می شود. خطوط عمودی رابطه تبعیت را تعیین می کنند (بالاترین سطح سلسله مراتب در بالای نمودار قرار دارد). خطوط افقی مشاغل را در همان سطح سلسله مراتبی با یک رابطه همتا به همتا نشان می دهد.

به عنوان مثال:

چگونه یک نمودار سازمانی هرمی بسازیم؟

نمودار سازمانی مبتنی بر درخت

خواندن از چپ به راست است و بالاترین سطح سازمان در سلسله مراتب در سمت چپ نشان داده شده است.

درخت بساز

نمودار سازمانی تا شده

ترکیبی بین هرم و درخت. بنابراین از بالا به پایین و از چپ به راست به طور همزمان خوانده می شود.

انتخاب ابزار

ابزارهای کامپیوتری متعددی برای سهولت در طراحی این سند گرافیکی در اختیار شماست.

پرکاربردترین رسانه مجموعه مایکروسافت آفیس است که دارای مزایای زیر است:

 برای دسترسی آسان (Word، Power Point و Excel، نرم افزارهای پیشرو در دنیای حرفه ای)،

 استفاده آسان است زیرا امکان دسترسی به نمودارهای از پیش موجود (به نام "SmartArts") را فراهم می کند که فقط باید با اطلاعات داخلی خود (عناوین شغلی، نام کارکنان مربوطه، عکس ها برای تسهیل خواندن و ایجاد سند زنده تر) آنها را پر کنید. )

 همچنین ابزار بسیار موثری است که نمودارهای متنوع، واضح و به راحتی قابل تفسیر را ارائه می دهد.

با اضافه کردن یک عکس از هر کارمند، نمودار سازمانی کاربر پسندتر است و به شما امکان می دهد تا چهره ای را به نام ها نشان دهید

آشنایی با تعریف مدیریت استراتژیک


مدیریت استراتژیک برای تصمیم گیری بلندمدت برای همه کارکنان یک شرکت کاربرد دارد. با مدیریت عملیاتی که چشم انداز کوتاه مدت دارد، تفاوت دارد. مدیریت استراتژیک می تواند چندین شکل از تصمیم گیری ها را اتخاذ کند: تصمیمات عمدی، تصمیمات اضطراری یا تصمیمات انجام شده. مفهوم مدیریت استراتژیک را در اینجا دنبال کنید.

تعریف مدیریت استراتژیک

مدیریت تمام تصمیماتی را که اداره یک شرکت را برای دستیابی به اهداف ممکن می سازد گرد هم می آورد. مدیریت استراتژیک شکلی از مدیریت است که به تصمیمات استراتژیک اتخاذ شده توسط مدیران شرکت ها که مربوط به کل شرکت است، برای یک افق بلندمدت مربوط می شود.

مدیریت استراتژیک تلاش می کند تا خط رفتار کل یک شرکت را برای سال های آینده مشخص کند تا ساختار شرکت را اصلاح کند.

مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی

مدیریت استراتژیک با مدیریت عملیاتی متفاوت است. مدیریت عملیاتی یک مدیریت روزمره است، تصمیمات در یک افق کوتاه مدت توسط مدیران خط برای فعالیت های روزانه شرکت اتخاذ می شود.

به عنوان مثال: استخدام یک تصمیم مدیریت عملیاتی است، در حالی که آموزش همه فروشندگان در یک فروشگاه یک زبانه یک تصمیم مدیریت استراتژیک است.

این مدیریت استراتژیک است که بر مدیریت عملیاتی تأثیر می گذارد. تصمیمات مدیریت عملیاتی نباید مغایر با تصمیمات استراتژیک باشد.

مدیریت استراتژیک: ویژگی ها

مدیریت استراتژیک بر عهده مدیریت یک شرکت است.

فقط مدیران این اختیار را دارند که تصمیمات مدیریت استراتژیک بگیرند.

تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران اجرایی در زمینه مدیریت استراتژیک پیامدهای بلندمدتی دارد. آنها عملکرد مدیریت را طی چندین سال تعیین می کنند.

چی ؟

تصمیمات مدیریت استراتژیک پیامدهایی برای همه کارکنان یک شرکت دارد، نه فقط برای یک بخش یا یک بخش.

این تصمیمات اغلب غیر قابل برگشت هستند. در نتیجه، تصمیمات استراتژیک بسیار اندک هستند.