مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

8 دلیل برای اهمیت فرهنگ سازمانی

فرهنگ سازمانی چیست و چه کاربردی دارد؟ محیط کاری که دارای فرهنگ سازمانی است بر اساس هدف و انتظارات روشن هدایت می شود. این کار باعث می شود تا کارکنان بیشتر درگیر وظایف کاری خود و تعامل با دیگران باشند. همچنین منجر به سطوح بالایی از مشارکت نیروی کار می شود که باعث بهره وری می شود. داشتن ارتباط قوی با یک سازمان و افراد آن جو مثبتی را ایجاد می کند که نادیده گرفتن آن سخت است.

کاهش گردش مالی

افرادی که در یک شرکت احساس ارزش و احترام می کنند، کمتر آن را ترک می کنند. به همین دلیل برای برندها ضروری است که فرهنگ سازمانی برنده ای را تقویت کنند که از ارزش های اصلی و بیانیه مأموریت آنها حمایت کند. کارکنان خوشحال به معنای گردش مالی کمتر است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت در فرآیند استخدام می شود. شرکت هایی که به یک فرهنگ قوی دست می یابند باید برای حفظ و بهبود آن گام بردارند.

بهره وری بالا

وقتی کارکنان منابع و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار داشته باشند، به طور کلی به افزایش سطح بهره وری و عملکرد کمک می کند. فرهنگ سازمانی بر ساختار محل کار تأثیر می گذارد به گونه ای که افراد دارای مهارت یکسان را گرد هم می آورد. کسانی که پیشینه و مهارت های مشابهی دارند ممکن است در هنگام رسیدگی به پروژه های شرکت سریعتر با هم کار کنند.

هویت برند قوی

فرهنگ سازمانی یک شرکت نشان دهنده وجهه عمومی و شهرت آن است. افراد بر اساس تعاملات خود در داخل و خارج از شرکت، مفروضاتی در مورد کسب و کارها ایجاد می کنند. اگر فاقد فرهنگ سازمانی باشد یا تصویر ضعیفی داشته باشد، مشتریان ممکن است در انجام تجارت با هرکسی که با برند مرتبط است تردید کنند. مشاغل با هویت برند قوی تمایل دارند تا نامزدهای تجاری و شغلی بیشتری را با ارزش های مشابه جذب کنند که از ماموریت آنها حمایت می کنند.

قدرت دگرگونی

همه کسب و کارها این قدرت را ندارند که کارمندان عادی را به حامیان برند کامل تبدیل کنند، اما آنهایی که فرهنگ سازمانی قوی دارند این قدرت را دارند. شرکت‌هایی که تلاش‌های کارکنان خود را به رسمیت می‌شناسند و موفقیت‌های تیمی را جشن می‌گیرند، به احتمال زیاد با تجربه احساس موفقیت، متوجه تغییر در کارمندان می‌شوند.

مجریان برتر

شرکت هایی که جامعه را در محل کار تبلیغ می کنند، به احتمال زیاد بهترین کارمندان خود را حفظ می کنند. افرادی که در شغل خود عالی هستند و ارزش مهارت های خود را می دانند معمولاً محیط های کاری منفی را ترک می کنند که در آن احساس تضعیف و قدردانی نمی کنند. فرهنگ سازمانی یک فرهنگ با عملکرد بالا ایجاد می کند که کار افراد درون شرکت را تقویت می کند و در مجموع منجر به تجربه مثبت کارکنان می شود.

سوار شدن موثر

بیشتر و بیشتر، مشاغل با فرهنگ سازمانی برای آموزش استخدام‌های جدید به شیوه‌های کارآمد داخلی تکیه می‌کنند. شیوه‌های اجرایی که شامل برنامه‌های جهت‌گیری، آموزش و مدیریت عملکرد است، به کارکنان جدید کمک می‌کند به منابع مناسب دسترسی پیدا کنند و بهتر به نقش‌های خود انتقال یابند. این امر باعث افزایش طول عمر و وفاداری کارکنان می شود و میزان ناامیدی را که برخی از کارمندان در صورت نداشتن اطلاعات لازم برای انجام کارشان به خوبی ندارند تجربه می کنند، کاهش می دهد. Onboarding یک راه عالی برای شرکت ها است تا اطمینان حاصل کنند که استخدام کنندگان جدید ارزش های اصلی تجارت خود را درک می کنند.

محیط سالم تیم

فرهنگ سازمانی به بهبود گردش کار کمک می کند و فرآیند تصمیم گیری را هدایت می کند. همچنین به تیم ها کمک می کند تا بر موانع ابهام غلبه کنند. اعضای تیم که در مورد فرآیندهای خاص آگاه و آگاه هستند، اغلب انگیزه بیشتری برای به پایان رساندن پروژه ها دارند. داشتن یک فرهنگ روشن که کارکنان را متحد می کند و ساختارهای کاری سازمان یافته را ارتقا می دهد، به افراد کمک می کند تا با هدف همکاری کنند.

 

کارت امتیازی متوازن چیست؟ چارچوبی برای موفقیت سازمانی

کارت امتیازی متوازن یک چارچوب برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت عملکرد است که اقدامات مالی و غیر مالی را برای تعیین اثربخشی سازمان و زمانی که

کارت امتیازی متوازن چیست؟

مدل کارت امتیازی متوازن یک چارچوب برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت عملکرد است که توسط کسب و کار، دولت و سازمان های غیرانتفاعی برای همسویی فعالیت های روزانه با چشم انداز، ماموریت و ارزش های سازمانی استفاده می شود. کارت امتیازی متوازن، اقدامات مالی و غیرمالی را دنبال می‌کند تا میزان عملکرد شرکت را به صورت دلخواه و زمانی که اقدام اصلاحی لازم است، تعیین کند.

کارت امتیازی متوازن یک ابزار مدیریتی پرکاربرد است، به ویژه در ایالات متحده، بریتانیا، اروپای شمالی و ژاپن. شرکت هایی که با سخت گیری های مورد نیاز راحت هستند، مزایای قابل توجهی از آن به دست می آورند. با این حال، کارت امتیازی متوازن نیاز به تلاش زیادی برای اجرا و استفاده مؤثر دارد. شرکت ها باید منابع و نظم لازم را برای موفقیت در کارت امتیازی متوازن داشته باشند.

دیدگاه های کارت امتیازی متوازن

کارت امتیازی متوازن بر چهار دیدگاه برای نظارت بر سلامت شرکت تکیه دارد. به طور مشخص:

مالی:

 سلامت مالی هر شرکت برای بقای بلندمدت حیاتی است. معیارهای معمولی که توسط شرکت های انتفاعی استفاده می شود شامل رشد درآمد، درآمد عملیاتی، بازده حقوق صاحبان سهام و سایر معیارهای مورد علاقه مالکان است.

مشتری:

 دیدگاه مشتری خدمات شرکت را با خدمات رقابتی مقایسه می کند. معیارهای خاص بسته به صنعت متفاوت است، اما بیشتر آنها بر زمان، کیفیت و سطوح خدمات تمرکز دارند. معیارهای رایج در بیشتر صنایع شامل رضایت مشتری و پاسخگویی سازمانی است. سایر معیارها بیشتر مربوط به صنعت هستند. شرکت های تلفن همراه رشد و ریزش مشتریان را دنبال می کنند. شرکت‌های تولیدی تحویل به‌موقع و درصد سفارش‌هایی که طبق سفارش (یعنی بدون سفارش برگشتی یا تعویض) تحویل می‌شوند را پیگیری می‌کنند. شرکت های محصولات مصرفی درصد مشتریان تکراری و درصد فروش محصولات معرفی شده در پنج سال گذشته را نظارت می کنند.

فرآیند داخلی:

این دیدگاه به سازمان کمک می کند تا کارایی و اثربخشی فرآیندهای کسب و کار داخلی و فناوری های پشتیبانی را درک کند. بسیاری از شرکت‌ها بر زمان دریافت سفارش، استخدام جدید یا تکمیل سایر فرآیندهای داخلی تمرکز می‌کنند. شرکت‌های تولیدی اغلب زمان راه‌اندازی، زمان چرخه، بازده پاس اول و زمان معرفی محصول جدید را دنبال می‌کنند. شرکت‌هایی که سعی در ساده‌سازی فرآیندهای داخلی دارند، درصد فرآیندهای بدون کاغذ و تعداد فرآیندهای سلف سرویس را دنبال می‌کنند.

ظرفیت سازمان:

 این دیدگاه در ابتدا «یادگیری و رشد» نامیده می‌شد و گاهی اوقات توسط شرکت‌هایی که معتقدند انسان‌ها مهم‌ترین بخش از ظرفیت یک سازمان برای بهبود هستند، «افراد» نامیده می‌شود. این دیدگاه درجه ای را در نظر می گیرد که شرکت تا چه حد می تواند تکامل یابد و راه حمایت از اهداف خود را بهبود بخشد. ظرفیت سازمان بر افراد، فرهنگ، سازمان و زیرساخت های حمایت از آنها نظارت می کند. معیارهای معمولی شامل رضایت / مشارکت کارکنان، زمان برای استخدام، جابجایی سال اول، جابجایی پشیمان شده (گاهی اوقات ناخواسته) و آموزش / آموزش دریافت شده است.

کارت امتیازی متوازن اصلی برای کمک به شرکت های انتفاعی طراحی شده است. همانطور که کارت امتیازی متوازن به طور گسترده پذیرفته شد، برای دولتی و غیرانتفاعی تطبیق داده شد. از آنجایی که هیچکدام سود ندارند، دیدگاه مالی معمولاً به عنوان «مدیریت» نامگذاری می‌شود تا نیاز به مدیریت خردمندانه بودجه و کارکنان را منعکس کند. دیدگاه مشتری اغلب توسط سازمان‌های غیرانتفاعی که خدمات خود را بدون هزینه یا بسیار کم ارائه می‌کنند، به «ذینفعان» یا «دریافت‌کنندگان» تغییر نام می‌دهند. برخی از سازمان‌های دولتی «ذینفع» را بیشتر از مشتری توصیف می‌کنند.

سخن آخر

کارت امتیازی متوازن اولیه چهار دیدگاه را توصیف کرد، اما راهنمایی کمی در مورد چگونگی شناسایی معیارهای معنادار یا نحوه پیوند اقدامات به استراتژی ارائه کرد. سازمان متمرکز بر استراتژی کاپلان و نورتون: چگونه شرکت های کارت امتیازی متوازن در محیط کسب و کار جدید رشد می کنند، که در سال 2001 منتشر شد، نقشه استراتژی را برای نشان دادن فعالیت های خاص مورد نیاز برای دستیابی به اهداف سازمانی معرفی کرد. نقشه استراتژی یک نمایش تصویری و یک صفحه ای از روابط متقابل بین فعالیت ها در چهار دیدگاه کارت امتیازی متوازن است. با هر فعالیت در نقشه استراتژی، معیارهای حمایتی مرتبط است.

مدیریت استراتژیک چیست؟

در میان اشکال مختلف مدیریتی که ممکن است وجود داشته باشد، مدیریت استراتژیک را می یابیم. این به مدیریت محیط خارجی و داخلی یک کسب و کار کمک می کند و مزیت های رقابتی متنوعی را ایجاد می کند. این به ویژه نماد آزادی رهبر تجاری است که می تواند از این طریق روش های تحلیلی و تصمیم گیری شرکت را تجدید کند.

تعریف مدیریت استراتژیک

مدیریت مجموعه ای از تصمیمات را تشکیل می دهد که با هدف توانمندسازی مدیریت یک شرکت به منظور دستیابی به اهداف مختلفی که توانسته است برای خود تعیین کند. مدیریت استراتژیک از این نظر نوعی مدیریت است. این به طور خاص به تصمیمات استراتژیک مختلفی مربوط می شود که می تواند توسط مدیران با نگاهی به یک افق بلندمدت اتخاذ شود و قصد دارد کل شرکت مذکور را تحت تأثیر قرار دهد. هدف آن تعریف یک مسیر کلی اقدام برای سال (های) آینده و اصلاح ساختاری شرکت است.

مشخصات مدیریت استراتژیک چیست؟

این مدیریت مربوط به مدیریت شرکت است. در واقع، تنها مدیران مجاز به اتخاذ تصمیمات مربوط به مدیریت استراتژیک هستند. این تصمیمات پیامدهای بلندمدتی خواهد داشت و بنابراین عملکرد مدیریت مذکور را طی چندین سال تعیین می کند. همه اینها پیامدهای قابل توجهی برای کل تجارت دارد، نه فقط برای یک صنعت یا یک بخش. آنها اغلب برگشت ناپذیر هستند، بنابراین شما باید مراقب باشید.

این شکل از مدیریت استراتژیک بر اساس سه دستورالعمل سازماندهی شده است:

·        بسیج: در واقع، این مکانیسم امکان بهینه سازی ادغام منابع مختلف انسانی، مالی و مادی را فراهم می کند.

·        سرب: همچنین تعیین اهداف مختلف شرکت و انتخاب تکنیک هایی که امکان دستیابی به آنها را فراهم می کند را ممکن می سازد.

·        چک: برای دستیابی به اهداف، باید آنها را بررسی کرد و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی انجام داد.

کیفیت های مورد نیاز

در چنین مدیریتی عنصر بنیانگذار در شخص رهبر تیم یافت می شود. بنابراین، دومی باید سه ویژگی را نشان دهد:

توانایی بسیج:

بدون این کیفیت ضروری، تیم به طور کامل موثر نخواهد بود. در واقع، اگر اعضا اجازه دهند گروه خود را "حمل" کنند و سهم خود را به حداقل برسانند، مدیریت ضعیف می تواند منجر به هزینه های اضافی شود. بنابراین، رهبر تیم باید کیفیت خاصی را در بسیج خود حفظ کند تا هدف مورد نظر را بهینه کند. برای انجام این کار، او می تواند از پنج تکنیک مختلف استفاده کند:

تحت فشار قرار دادن تیم خود:

 استرس، نظارت دقیق و جهت بر اساس هدف اغلب مورد استفاده قرار می گیرد. از نفوذ شخصی استفاده کنید: این به افزایش تمایل کارمند به خدمت کمک می کند. برای انجام این کار، رهبر تیم بر کیفیت تجربه، تخصص و کاریزمای خود تکیه می کند. از شیوه هایی با هدف تقویت پویایی جمعی استفاده کنید: در اینجا ما در مورد انسجام انسانی، انگیزه فردی، بهداشت تیمی، مشارکت، مشارکت یا حتی تمرکز بر هدف مورد نظر صحبت می کنیم.

اراده سیاسی:

 عملکرد به ویژه مبتنی بر اراده و سرسختی خود رئیس برای دستیابی به اهداف فوق است. این اجازه می دهد تا هر مقاومتی را بشکنید.

کنترل:

 تأثیر زیادی بر کیفیت عملکرد تیم در محل دارد. وقتی در مورد تسلط صحبت می کنیم، هدف ما این است: هزینه ها، مهارت ها، روش ها یا حتی زمان.

کارت امتیازی متوازن چیست؟

کارت امتیازی متوازن یک چارچوب برنامه ریزی استراتژیک است که شرکت ها از آن برای تعیین اولویت به محصولات، پروژه ها و خدمات خود استفاده می کنند. در مورد اهداف یا اهداف خود ارتباط برقرار کنند. و فعالیت های معمول خود را برنامه ریزی کنند. کارت امتیازی شرکت ها را قادر می سازد تا موفقیت استراتژی های خود را نظارت و اندازه گیری کنند تا مشخص کنند که چقدر خوب عمل کرده اند.

کارت امتیازی متوازن چیست؟

مدل کارت امتیازی متوازن به عنوان یک گزارش ساختاریافته عمل می کند که عملکرد مدیریت شرکت را اندازه گیری می کند. تیم مدیریت را می توان بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) ارزیابی کرد تا مشارکت خود را در استراتژی و دستیابی به اهداف تعیین شده نشان دهد. موفقیت با اهداف یا اهداف مشخص شده اندازه گیری می شود تا میزان رشد کسب و کار و نحوه مقایسه آن با رقبای خود تعیین شود.

سایر پرسنل در سلسله مراتب سازمانی می توانند برای نشان دادن سهم خود در رشد کسب و کار، یا مناسب بودن برای ارتقای شغلی و بررسی حقوق، به کارت امتیازی متوازن وابسته باشند. ویژگی های کلیدی کارت امتیازی متوازن شامل تمرکز بر یک موضوع استراتژیک مرتبط با سازمان و استفاده از داده های مالی و غیر مالی برای ایجاد استراتژی است.

خلاصه سریع

·        از کارت امتیازی متوازن برای کمک به مدیریت استراتژیک سازمان ها استفاده می شود.

·        کارت امتیازی متوازن بر چهار منظر استوار است که شامل ظرفیت مالی، فرآیند تجاری، مشتری و ظرفیت سازمانی است.

·        این نهادها را قادر می سازد تا کاستی های خود را کشف کرده و راهبردهایی برای غلبه بر آنها ارائه دهند.

چهار چشم انداز کارت امتیاز متوازن

موارد زیر حوزه های کلیدی است که یک کارت امتیازی متوازن بر آنها تمرکز دارد:

1. چشم انداز مالی

بر اساس دیدگاه مالی، هدف یک شرکت اطمینان از کسب بازده سرمایه گذاری های انجام شده و مدیریت ریسک های کلیدی موجود در اداره کسب و کار است. اهداف را می توان با برآوردن نیازهای همه بازیگران درگیر در تجارت مانند سهامداران، مشتریان و تامین کنندگان به دست آورد.

سهامداران بخشی جدایی ناپذیر از تجارت هستند، زیرا آنها تامین کننده سرمایه هستند. زمانی که شرکت به موفقیت مالی دست می یابد، باید خوشحال باشند. آنها می خواهند مطمئن باشند که شرکت به طور مداوم در حال تولید درآمد است و سازمان به اهدافی مانند بهبود سودآوری و توسعه منابع درآمد جدید دست می یابد. اقدامات انجام شده برای دستیابی به چنین اهدافی ممکن است شامل معرفی محصولات و خدمات جدید، بهبود ارزش پیشنهادی شرکت و کاهش هزینه های انجام تجارت باشد.

2. دیدگاه مشتری

دیدگاه مشتری بر نحوه ارائه ارزش توسط واحد تجاری به مشتریان خود نظارت می کند و میزان رضایت مشتری از محصولات یا خدمات شرکت را تعیین می کند. رضایت مشتری نشانگر موفقیت شرکت است. اینکه یک شرکت چگونه با مشتریان خود خوب رفتار می کند، آشکارا می تواند بر سودآوری آن تأثیر بگذارد.

مدل کارت امتیازی متوازن شهرت شرکت را در مقابل رقبای خود در نظر می گیرد. مشتریان شرکت شما را در مقابل رقبای شما چگونه می بینند؟ این سازمان را قادر می‌سازد تا از منطقه آسایش خود خارج شود تا خود را از دیدگاه مشتری ببیند نه فقط از یک دیدگاه داخلی.

برخی از استراتژی هایی که یک شرکت می تواند برای بهبود شهرت خود در بین مشتریان روی آنها تمرکز کند عبارتند از بهبود کیفیت محصول، افزایش تجربه خرید مشتری و تنظیم قیمت محصولات و خدمات اصلی خود.

3. دیدگاه فرآیندهای کسب و کار داخلی

فرآیندهای داخلی یک کسب و کار تعیین می کند که واحد تجاری چقدر خوب اجرا می شود. یک کارت امتیازی متوازن، معیارها و اهدافی را که می تواند به کسب و کار به طور مؤثرتری کمک کند، در چشم انداز قرار می دهد. همچنین، کارت امتیازی به ارزیابی محصولات یا خدمات شرکت کمک می کند و تعیین می کند که آیا آنها با استانداردهای مورد نظر مشتریان مطابقت دارند یا خیر. بخش کلیدی این دیدگاه پاسخ به این سوال است که "ما در چه چیزی خوب هستیم؟"

پاسخ به این سوال می تواند به شرکت کمک کند تا استراتژی های بازاریابی را تدوین کند و نوآوری هایی را دنبال کند که منجر به ایجاد راه های جدید و بهبود یافته برای رفع نیازهای مشتریان شود.

4. دیدگاه ظرفیت سازمانی

ظرفیت سازمانی در بهینه سازی اهداف و مقاصد با نتایج مطلوب مهم است. پرسنل در بخش‌های سازمان باید عملکرد بالایی از نظر رهبری، فرهنگ واحد، کاربرد دانش و مجموعه مهارت‌ها از خود نشان دهند.

زیرساخت های مناسب برای سازمان لازم است تا مطابق انتظارات مدیریت ارائه دهد. به عنوان مثال، سازمان باید از آخرین فناوری برای خودکارسازی فعالیت ها و اطمینان از جریان روان فعالیت ها استفاده کند.

CFI ارائه‌دهنده رسمی برنامه صدور گواهینامه مدل‌سازی و ارزش‌گذاری مالی جهانی (FMVA) است که برای کمک به هر کسی که به یک تحلیلگر مالی در سطح جهانی تبدیل شود، طراحی شده است. از طریق دوره‌های مدل‌سازی مالی، آموزش و تمرین‌ها، هر کسی در جهان می‌تواند به یک تحلیلگر عالی تبدیل شود. برای ادامه پیشرفت شغلی خود، منابع CFI اضافی زیر این کار را انجام می دهند