مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

بهترین نکات استراتژی برند برای سال 2022

ساختن یک استراتژی برند قوی باید اولین قدم شما باشد. ما دلایل و راه هایی را برای ایجاد یک استراتژی برند قوی با استفاده از این فرمول مخفی ارائه می دهیم.

راه اندازی یک کمپین بدون تعریف استراتژی برندتان مانند رانندگی ماشین خود به یک مکان نامعلوم است. احتمالاً انرژی زیادی خرج خواهید کرد، اما به جایی خواهید رسید که قصد نداشتید به آن برسید.

داشتن ارزش های برند تعریف شده، داستان برند و پیام رسانی به این معنی است که می توانید کمپین های خود را به مقصدی واضح هدایت کنید. و معمولا، زمانی که شما یک استراتژی برندسازی و بازاریابی هدف و روشن دارید، شانس بیشتری برای دستیابی به آن وجود دارد.

یک استراتژی برند خوب

·       به نیاز واقعی مخاطبان هدف خود پاسخ دهید

·       نام تجاری خود را از سایر جایگزین ها متمایز کنید

·       به طور واقعی ارزش برند شما را منعکس می کند

·       و در نهایت به شما کمک می کند تا با اهداف تجاری و KPI خود هماهنگ شوید.

و اگر از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید، شکی نیست که می‌توانید یک استراتژی برند فوق‌العاده قوی و ارزشمند ایجاد و پیاده‌سازی کنید و کسب‌وکار خود را رشد دهید.

چرا استراتژی برند اینقدر مهم است؟

استراتژی برند یک برنامه بلندمدت است که شما ایجاد می کنید تا کسب و کار شما بتواند با موفقیت در جهت دستیابی به اهداف خاص توسعه یابد. یک استراتژی برندسازی که به خوبی فکر شده باشد، بر تمام بخش های کسب و کار شما تأثیر می گذارد و مستقیماً با نیازها، احساسات و رقبای مشتری شما مرتبط است.

استراتژی برند شما از بسیاری جهات، مسیر و مسیر موفقیت شماست. بدون یک استراتژی مستحکم، شناخت داستانی که می‌خواهید پخش کنید غیرممکن خواهد بود. شناخت ارزش هایی که کسب و کار شما نشان می دهد غیرممکن خواهد بود.

و این با تحقیقات ثابت شده است، فقط به این آمار نگاه کنید:

86٪ از مصرف کنندگان می گویند که اصالت یک عامل کلیدی در هنگام تصمیم گیری از برندهایی است که دوست دارند و از آنها حمایت می کنند.

81 درصد از مصرف کنندگان می گویند که برای خرید از آنها باید به یک برند اعتماد کنند.

ارائه مداوم یک برند، درآمد را تا 33 درصد افزایش می دهد.

66 درصد از مصرف کنندگان فکر می کنند که شفافیت جذاب ترین کیفیت در یک برند است.

62 درصد از مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها می‌خواهند که از مسائلی که به آن علاقه دارند دفاع کنند.

به طور خلاصه، مصرف کنندگان از برندها به دلیل معتبر بودن، قابل اعتماد بودن، و برای انتخاب علت و برتری بیشتر از محصولشان، انتظار دارند و به آنها پاداش می دهند. داشتن یک "چرا". اما شرکت ها گاهی اوقات ممکن است این اشتباه را انجام دهند.

در اینجا یکی از اسلایدهای مورد علاقه من از گزارش Edelman 2019 در مورد ارزش ها و اعتماد برند است. در مورد مارک های جهانی صحبت می کند که ارزشی را اتخاذ می کنند اما مصرف کنندگان آن را به عنوان یک ترفند بازاریابی می دانند. به آن "اعتماد شویی" می گویند.

اعتماد شستن ارزش های برند و گزارش استراتژی از ادلمن

نه اینکه روی نکات منفی تمرکز کنید، اما وقتی استراتژی برند ندارید...

شما هدف، چشم‌انداز، مأموریت یا ارزش‌های خود را نمی‌دانید و نمی‌دانید چگونه آن را به مشتریان احتمالی و مشتریان خود در میان بگذارید.

برنامه بازاریابی شما از هم گسیخته و در همه جا، فاقد ساختار و انسجام است.

محتوای شما در بهترین حالت ناسازگار است و مخاطبان شما را گیج می کند (که ایجاد یک تجربه معتبر همه کانالی را دشوار می کند).

تیم شما به دلیل سردرگمی، درگیری و نفاق متلاشی شده است. هیچ منبعی وجود ندارد که به تیم شما بگوید چه نوع محتوا و پیامی باید ایجاد کند و چگونه باید باشد.

نام تجاری شما به یاد ماندنی نیست و نرخ حفظ بسیار پایین، سفیران، ارجاعات، و وفاداری مشتریان بسیار کم است.

شما کسی را ندارید که مسئول بازاریابی برند یا منابع اختصاص داده شده به توسعه برند شما باشد.

نتیجه نهایی این است: زمان بگذارید و روی ایجاد یک استراتژی برند قوی سرمایه گذاری کنید که هم شفاف، هم سازگار باشد و هم به مشتریان شما انگیزه دهد تا یک رابطه پایدار با شما ایجاد کنند.

و نه، برای اینکه بتوانید یک استراتژی برند جامع ایجاد کنید، نیازی به استخدام یک مشاور برند فانتزی و پرداخت هزینه حسابرسی برند ندارید. شما می توانید از همین جا، همین الان شروع کنید.

4 مرحله برای ایجاد استراتژی برند

برند شما داستان شماست و داستان ها این قدرت را دارند که ادراکات و واقعیت های مردم را تغییر دهند. استراتژی برند شما بازتابی از داستان شماست. وقتی مردم داستان های معتبری را می شنوند، معمولاً آنها را به شیوه ای احساسی با برند شما مرتبط می کند. در مارک های B2C و در مارک های B2B اتفاق می افتد.

برای پی بردن به داستان برند خود و کمک به بهبود استراتژی خود، توصیه می کنیم با پرسیدن سوالات زیر شروع کنید:

·       با WHY شروع کنید - چشم انداز برند شما چیست؟ چرا برند وجود دارد؟ هدفش کجاست؟

·       پیشنهاد ارزش شما چیست؟

·       راه حل های مختلف برند شما چیست؟ چگونه منحصر به فرد هستند؟

·       نقاط قوت برند شما چیست؟ ارزش‌هایی که منجر به تاسیس برند شما شد کدامند؟

·       نقاط ضعف برند شما در بازار و از دید مشتریان شما چیست؟

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، یک قدم به ساختن یک برند قدرتمند نزدیک می شوید.

چگونه "چرا" خود را تعریف کنیم

"چرا" هسته اصلی برند شما است و باید به وضوح تعریف شود. به همین دلیل است که صبح ها از خواب بیدار می شوید، به همین دلیل است که کاری را که انجام می دهید انجام می دهید.

به عنوان مثال، در اینجا فرآیندی است که ما برای تعریف "چرا" Mayple در نظر گرفتیم.

زمانی که شروع به طراحی داستان برند خود و ایده‌پردازی درباره نحوه ساخت استراتژی کردیم، اولین جلسات خود را با سخنرانی کوتاه TED از نویسنده و سخنران بسیار محبوب Simon Sinek درباره «چرا» آغاز کردیم.

ما با این فکر شروع کردیم که چرا صبح از خواب بیدار می شویم؟ ارزشی که همه ما می خواهیم با انجام کاری که انجام می دهیم ایجاد کنیم چیست؟ ما از فکر موفقیت بلندمدت شرکت خود فراتر رفتیم.

ما روی مشکلی که برای مشتریان خود حل می کنیم تمرکز کردیم. ما موفق شدیم اصطکاک‌هایی را که شرکت ما حل می‌کند مشخص کنیم: بازی دیجیتال مارکتینگ با مجموع صفر، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​در تلاش برای برنده شدن هستند، بدون اینکه ابزاری برای این کار وجود داشته باشد.

ما حتی یک اسلاید داریم که آن را به صورت بصری توصیف می کند:

اسلایدی که بازی دیجیتال مارکتینگ مجموع صفر را توصیف می‌کند، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در تلاش برای برنده شدن هستند

اسلایدی که بازی دیجیتال مارکتینگ مجموع صفر را توصیف می‌کند، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​در تلاش برای برنده شدن هستند

با استفاده از این اسلاید، ما موفق شدیم نقش خود را مشخص کنیم. کمک به کسب و کارها برای رهایی از این گیر-22 و کسب نتایج بالایی که برندهای بزرگ دارند، تنها با بودجه محدود.

این را تصور کنید: یک کسب و کار بسیار سخت کار می کند تا یک محصول یا خدمات عالی ایجاد کند. آنها خستگی ناپذیر برای ایجاد یک استراتژی قوی و تاثیرگذار کار می کنند. این کسب و کار در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کند تا این خبر را گسترش دهد و مشتریان جدید جذب کند.

به نظر می رسد برای بقیه کار می کند

پس از مدتی، این تجارت متوجه می شود که قرار دادن تبلیغات در گوگل، فیس بوک و Yelp مانند جادو عمل نمی کند.

کسب نتایج از بازاریابی دیجیتال نیازمند توانایی های حرفه ای بالایی است.

اما، یک کسب و کار کوچک/متوسط ​​به بازاریابان درجه یک مانند برندهای بزرگ، به ابزارهای فناوری پیشرفته و بودجه های عظیم بازاریابی دیجیتال خود دسترسی ندارد. بنابراین آنها عقب می مانند.

این کسب و کار احساس ناامیدی و عصبانیت می کند، برای آنچه به نظر می رسد سرنوشت تلخ ناعادلانه کسب و کارهای کوچک است. اما پس از آن، کسب و کار میل به شکستن، دیده شدن، و به رسمیت شناخته شدن برای آنچه که بهترین انجام می دهد را احساس می کند.

این چیزی است که میپل در مورد آن است.

به شما قدرت می دهد تا پتانسیل کامل خود را به کار بگیرید.

صحبت کردن با مشتریان ما و به دست آوردن ذهنیت و تجربیات آنها بخش موثری بود و در ایجاد استراتژی ما بسیار کمک کرد.

برای کشف دلیل برند خود، سعی کنید 2 تا 4 ارزش اصلی را فهرست کنید که نشان دهنده وعده برند شما هستند. با یادآوری داستانی که منجر به ایجاد کسب و کار شد، فکر کردن به این فهرست آسان است. این دلیلی است که شما و تیمتان تلاش زیادی برای ایجاد استراتژی برند خود انجام می دهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد