مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

معیارهایی که باید در داشبورد مدیریت خود بگنجانید

 

همانطور که یک عدد شگفت‌انگیز به هزینه جذب مشتری و رشد درآمد اشاره کرد، بنابراین ما قطعاً این دو نکته را با جزئیات زیاد توضیح خواهیم داد.

1. هزینه جذب مشتری (CAC)

هزینه جذب مشتری (CAC) هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید یا مجموع پولی است که تیم شما برای بازاریابی، جذب و وسوسه کردن مشتری برای تصمیم گیری خرید خرج می کند.

از آنجایی که این می تواند یک منطقه هزینه بزرگ برای تیم شما باشد، معیار مهمی برای رسیدن به درستی یا نزدیک شدن به آن تا حد ممکن است. حتی اگر دست به دست هم می دهید، اگر CAC به ازای هر مشتری را در نظر نگیرید، سود خالص شما ممکن است کمتر از هر چیزی باشد که تخمین زده اید.

مایکل دی براون از موسسه Fresh Results در مورد این نکته توضیح می دهد. براون خاطرنشان می‌کند: «زیان‌ها می‌توانند به عنوان رشد در کسب‌وکار ظاهر شوند. ممکن است یک مشتری در حال خرید باشد، تعداد فروش و درآمد ممکن است در حال افزایش باشد، اما اگر ندانید که چقدر برای به دست آوردن آن خریدار و اندازه‌گیری آن با آنچه که در خرید به شما می‌دهند هزینه می‌کنید، در یک آشفتگی در کمترین زمان.»

ممکن است فکر کنید: اگر ما در حال کسب درآمد هستیم، آیا واقعاً مهم است که واقعاً چقدر هزینه برای جذب مشتری جدید دارد؟ کاملا انجام می دهد. چرا؟ زیرا، همانطور که براون توضیح می‌دهد، هنگامی که CAC خود را بشناسید، «می‌دانید که آیا حمایت یک مشتری خاص واقعاً ارزشش را دارد یا خیر. با ایجاد و اندازه‌گیری CAC با ارزش طول عمر مشتری (CLV)، می‌توانید بدانید که کدام کانال‌های جذب مشتری کار می‌کنند و کدام یک باید به طور کامل یا جزئی بازنگری شوند.

اگر یکی از راه‌های جذب مشتری بیش از ارزش خالص جذب آن مشتری - یا چندین مشتری - هزینه داشته باشد، می‌دانید که برای بازگرداندن حاشیه سود به سطح مناسب، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

همراه با هزینه جذب مشتری، باید ارزش ویژه مشتری خود را محاسبه و نمایش دهید، که تمام ارزش های طول عمر مشتریان شما (گذشته، فعلی و آینده) است.

Teresa Bartaseviciute از AptBacs توضیح می دهد که این یک معیار ساده نیست، اما یک معیار اساسی است. سودهای آتی با تخفیف تولید شده توسط آن مشتریان را اندازه گیری می کند. ارزش ویژه مشتری یک سیستم ردیابی سودآوری مشتری آینده‌نگر است که امکان درک توانایی بلندمدت یک شرکت برای تولید ارزش سهامداران را فراهم می‌کند.

به عبارت دیگر، ارزش ویژه مشتری هنگام بحث در مورد هزینه جذب مشتری، بخشی از یک معامله بسته است.

2. نشانگرهای وضعیت قرمز-کهربایی-سبز (RAG).

نشانگرهای وضعیت RAG یک عنصر بصری (مناسب برای داشبورد مدیریتی شما) هستند که از رنگ‌های قرمز، کهربایی (زرد) و سبز برای نشان دادن اینکه کدام پروژه‌ها و محصولات تحویلی نیاز به توجه فوری دارند، استفاده می‌کنند.

گاهی اوقات به عنوان مقادیر نشانگر "روشنایی ترافیک" شناخته می شود، رنگ ها مخفف:

·        قرمز: نامطلوب، منی، نیاز به اقدام فوری دارد

·        کهربا: خنثی، طبق معمول عمل کنید

·        سبز: مطلوب، مثبت، نیاز به اقدام فوری کمتری دارد

همانطور که Adam Chase از Music Minds توضیح می‌دهد، «شاخص‌های RAG واقعاً برای کمک به اولویت‌بندی مواردی که نیاز به توجه دارند مفید هستند. مدیران مشغول هستند و زمانی برای بررسی تجزیه و تحلیل ندارند. یک داشبورد باید به سرعت اطلاعات حیاتی را منتقل کند و این برچسب ها به انجام این کار کمک می کنند.

به موقع بودن و بحرانی بودن نقاط تمرکز مسئله بزرگی است که نشانگرهای وضعیت RAG به شناسایی و حل آن کمک می کنند. رنگ‌های چراغ‌های توقف راه‌های آسانی برای نشان دادن بصری مناطق پیشرفت هستند، آن‌هایی که راکد هستند و آن‌هایی که در خطر خارج شدن از کنترل هستند.

آلخاندرو ریوخا از So Influential به این موضوع بیشتر می‌پردازد و خاطرنشان می‌کند: «داشتن وضعیت‌های RAG در داشبورد مدیریت بسیار مهم است، زیرا به تیم کمک می‌کند تمرکز فوری را بداند. اگر اندازه گیری سبز باشد، می توانند از آن بگذرند و به نشانگرهای قرمز توجه بیشتری داشته باشند. داشتن نمودارهای فانتزی روی صفحه یک چیز است، اما برای ارزیابی عملکرد خود باید یک دید کلی از اهداف خود داشته باشید.

در مجموع، استفاده از داشبورد اجرایی یک راه آسان برای برجسته کردن مواردی است که در چه زمانی به بیشترین توجه نیاز دارد، به طوری که مدیران بدانند زمان، بودجه و منابع بیشتری را برای تبدیل مقادیر قرمز به سبز - یا کهربایی، در صورتی که چیزی نیاز دارد، اختصاص دهند. زمان طولانی برای حل کردن

3. عملکرد کمپین و کلیک ها

در حالی که ممکن است به نظر می‌رسد که این یک معیار مهم‌تر برای گنجاندن باشد، کلیک‌ها روی کمپین‌های شما، همراه با هزینه آن کلیک‌ها فکر کنید عملکرد کمپین در کل قطعاً چیزی است که باید در داشبورد مدیریت خود لحاظ کنید. این معیاری است که بر درآمد تأثیر می گذارد، بنابراین چیزی است که مدیران باید بدانند.

بارت تورچینسکی از ResumeLab اهمیت این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهد: «ما می‌توانیم عملکرد کمپین‌هایمان را با کلیک‌ها، هزینه‌های ما و هزینه‌های هر مشتری ببینیم. دیدن ثمره تلاش هایمان به این وضوح عالی است. ما از این برای تقویت روحیه برای کسانی که آن کمپین ها را پیش می برند استفاده می کنیم. اگر در این معیار ضعیف باشیم، می‌توانیم به سرعت تطبیق دهیم و به تیم کمک کنیم.»

4. مقایسه ربع به فصل

ملانی موسون از InsureFresno.com توضیح می‌دهد: «روندها و پیشرفت‌های بلندمدت بیشتر از نوسانات زمان حال اهمیت دارند. با مقایسه پیشرفت با سه ماهه و سال های گذشته، می توانید همه چیز را در چشم انداز نگه دارید. ممکن است اخیراً افتی را تجربه کرده باشید، اما دیدن اینکه علیرغم این وضعیت بهتر از یک سال پیش هستید، می تواند دلگرم کننده باشد.

چه بهتر یا بدتر از سه ماهه یا سال مالی قبل از آن هستید، قرار دادن این مورد در داشبورد مدیریتی خود، نکات نگران کننده یا ستایشی را که تیم اجرایی می تواند به تک تک مدیران جلب کند، برجسته می کند.

آیا شرایط تخفیف‌دهنده‌ای وجود داشت که تیم شما را از انجام بهترین کار باز داشت، به عنوان مثال. شروع COVID-19؟ یا فقط یک ربع تعطیل بود؟ دانستن دلایل از دست دادن علامت می تواند به ایجاد چشم انداز در همه چیز کمک کند و به تیم ها کمک می کند تا چگونگی بازگشت به زمان های موفق تر را تجزیه و تحلیل کنند.

5. زمان در صفحه و طول مدت جلسه

در حالی که مدیران به طور طبیعی به سمت پایان مالی کارها کشیده می‌شوند، یعنی چیزی که در واقع منجر به دلارهایی برای کسب و کار می‌شود، معیارهای کلی عملکرد بازاریابی شما باید در داشبورد شما گنجانده شود. شما باید مواردی مانند مدت زمان و زمان جلسه را در صفحه قرار دهید. دو متخصص در زیر این عناصر را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می دهند.

میشل دوانی از lovedevani یک معیار بازاریابی خاص را مورد بحث قرار می دهد که شامل: میانگین مدت جلسه است. دوانی خاطرنشان می‌کند: «مدت زمانی که کاربر در وب‌سایت شما باقی می‌ماند را تشخیص می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آیا محتوای مفیدی دارید یا خیر. به طور کلی، اگر کاربر به مدت 2 تا 3 دقیقه در سایت شما بماند، نتیجه خوبی خواهید داشت زیرا به این معنی است که به محتوای شما علاقه مند است. این به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا باید موضوعات یا شیوه نوشتن خود را تغییر دهید تا کاربران بیشتری جذب کنید یا کاری را که انجام می‌دهید حفظ کنید زیرا نتایج خوبی کسب می‌کنید.

همانطور که دوانی اشاره کرد، مدت زمان جلسه ردیابی می تواند به تیم بازاریابی شما اطلاع دهد که چه نوع محتوایی برای خوانندگان مفید و جالب است و چه چیزی نیست. دانستن این موضوع می تواند به اصلاح مواردی که در صفحات فرود و پست های وبلاگ آینده اضافه شود کمک کند.

به طور مشابه، کارلوس روزادو از استودیو Outlook خاطرنشان می‌کند که زمان در سایت «به شما کمک می‌کند بدانید که آیا صفحه شما برای کاربران عملکرد خوبی دارد یا خیر. هرچه تعامل کاربر بهتر باشد، احتمال اینکه زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند بیشتر می شود. هرچه زمان کمتری در یک صفحه با عملکرد بالا باشد، احتمال قطع ارتباط آشکاری وجود دارد که بر بازدیدهای صفحه، نرخ پرش و تبدیل ها تأثیر می گذارد. میانگین زمان در سایت تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد صفحه شما دارد."

همانطور که Rosado اشاره می‌کند، این معیار همچنین بر اینکه چه محتوا یا چه صفحاتی عملکرد خوبی دارند نیز تأثیر می‌گذارد. همانطور که قبلاً ذکر شد، این ممکن است تأثیر مستقیمی بر درآمد نداشته باشد، اما به طور غیرمستقیم بر نتایج درآمد تأثیر می گذارد، بنابراین این معیارهای عالی برای پیگیری به خاطر تیم بازاریابی شما هستند.

6. سود و زیان ماهانه

داشبورد مدیریت شما در هر زمانی از سال مالی قابل دسترسی است: شروع، پایان هر سه ماهه، نیمه یا پایان سال که به این معنی است که داشتن توانایی ردیابی سود و زیان ماهانه برای تیم اجرایی عالی است. زبانه ها را حفظ کنید

کارن گوردون از Goodshuffle Pro عمیق‌تر به این موضوع می‌پردازد. گوردون خاطرنشان می کند: «درآمد به خودی خود نشان دهنده عملکرد خوب یک شرکت نیست. اگر هر هفته درآمد فوق العاده بالایی داشته باشند، اما هزینه های سربار/تولیدشان بالا باشد، دوام نخواهند داشت. شرکت‌هایی که دوام می‌آورند، آن‌هایی هستند که ماه‌ها را به طور مداوم با سود به پایان می‌رسانند. همیشه ماه‌هایی وجود خواهند داشت که آنها با ضرر تمام می‌شوند، اما روند کلی باید به سمت سودهای قابل توجه حرکت کند، که به مراقبت از این ضررها کمک می‌کند.

گوردون حقیقت تلخی را بیان می کند: اگر شرکت شما به طور مداوم درآمد کسب نمی کند، مشکل وجود دارد. یک ماه از دست رفته اینجا و آنجا طبیعی است. اما ضررهای ناشی از ضرر و درآمدهای از دست رفته منظم به این معنی است که چیزی اشتباه است. قرار دادن این معیار در داشبورد خود برای ردیابی ماهانه یک راه عالی برای مشاهده سودهای رو به کاهش قبل از اینکه از کنترل خارج شوند، ماه ها متوالی یا بدتر از آن، یک چهارم کامل یا بیشتر است.

این داشبوردهای مدیریتی سود و زیان رایگان را مرور کنید تا همه سود و زیان را در زمان واقعی ردیابی کنید.

7. درآمد هدف در مقابل درآمد واقعی

درآمد چیزی است که تقریباً همه می توانند پشت سر بگذارند زیرا هر تیم در سازمان شما مستقیم یا غیرمستقیم در درآمد شرکت دخیل است.

خواه این تیم فروش باشد که تأثیر مستقیمی بر درآمد دارد، یا بازاریابی، که ممکن است از طریق درآمد تحت تأثیر تأثیر غیرمستقیم تری داشته باشد، شفاف بودن در مورد اهداف درآمدی در نظر گرفته شده و واقعی در داشبورد مدیریتی شما می تواند درآمد را در چشم انداز مدیریت ارشد قرار دهد.

دوین اهرن از Mid Fl Material Handling به این نکته اشاره می کند. Ahern خاطرنشان می کند: «این معیار بسیار مهم است زیرا نشان می دهد که شرکت شما در برابر برنامه فروش شما چگونه عمل می کند. پشت پیش بینی درآمد می تواند نشان دهنده تعدادی از مشکلات مختلف باشد - از کوچک شدن قیف فروش گرفته تا تیم فروش با عملکرد ضعیف. در حالی که این متریک بدون کاوش عمیق‌تر علت اصلی را نشان نمی‌دهد، بینش فوری به عملکرد فروش می‌دهد."

شما نه تنها شفافیت را برای مدیران سطح C ارائه می کنید، بلکه به طور بالقوه هرگونه اشتباهی را که تیم فروش شما در سال مالی گذشته داشته است، شناسایی می کنید و به تعیین دقیق این مشکلات و نحوه رفع آنها کمک می کنید. همچنین می‌توانید چند نمونه داشبورد درآمد رایگان را در اینجا بررسی کنید تا به شما کمک کند در جریان درآمد شرکت خود باقی بمانید.

سیستم تولید ناب چیست و چه مزیتهایی دارد؟

سیستم تولید ناب یک روش تولید سیستماتیک است که برای حذف ضایعات در سیستم تولید استفاده می شود. ضایعات تولید شده از بارهای ناهموار و بار اضافی را در نظر می گیرد و سپس آنها را کاهش می دهد تا ارزش افزایش یابد و هزینه ها کاهش یابد. کلمه "لاغر" در این اصطلاح به سادگی به معنای عدم اضافی است، بنابراین تولید ناب را می توان به سادگی به تولید حداقل زباله ترجمه کرد.

سیستم ناب چیست؟

Techopedia تولید ناب را توضیح می دهد:

اصول تولید ناب بر تعیین اینکه چه فعالیت‌ها یا فرآیندهایی با کاهش جنبه‌های دیگر مانند کاهش تولید نوع خاصی از محصول که ارزش کمتری می‌دهد و استفاده از منابع برای تولید بیشتر محصول دیگر و در عین حال کاهش ضایعات، ارزش افزوده ایجاد می‌کند، متمرکز است. این یک فلسفه مدیریت است که از سیستم تولید تویوتا (TPS) ایجاد شده توسط Taiichi Ohno اتخاذ شده است.

اصول تولید ناب همه چیز در مورد کاهش ضایعات است، نه فقط ضایعات مواد، بلکه اتلاف نیروی کار و زمان ایجاد شده توسط برخی فرآیندها. وقتی همه این ضایعات از سیستم حذف شدند، تنها در این صورت می توان گفت که سیستم واقعاً ناب ​​و بهینه است. به طور خلاصه، تولید ناب شامل تلاش های مداوم برای کاهش یا حذف ضایعات از فرآیند طراحی تا تولید، توزیع و به سمت پشتیبانی محصول و فراتر از مراحل است. اما این فقط در مورد کاهش ضایعات و سربار نیست، اصل تولید ناب همچنین افزایش سرعت، کارایی و بهبود کیفیت در کنار حذف زباله است. این امر مستلزم کار و توسعه فرهنگ ناب در نیروی کار است که در نهایت منجر به ارزش افزوده هم برای مشتری و هم برای شرکت می شود.

تولید ناب رویکردی برای مدیریت است که بر کاهش ضایعات تمرکز دارد و در عین حال کیفیت را تضمین می کند. این رویکرد را می توان در تمام جنبه های یک کسب و کار - از طراحی، تولید تا توزیع، اعمال کرد.

هدف تولید ناب چیست؟

هدف تولید ناب کاهش هزینه ها از طریق کارآمدتر کردن کسب و کار و پاسخگویی به نیازهای بازار است. این رویکرد به منظور حذف یا به حداقل رساندن فعالیت‌هایی است که ارزشی به فرآیند تولید نمی‌افزاید، مانند نگهداری انبار، تعمیر محصول معیوب و جابجایی غیرضروری افراد و محصول در اطراف کسب‌وکار.

سیستم تولید ناب از کارخانه های تولیدی ژاپن سرچشمه می گیرد، اما اکنون فراتر از فعالیت های تولیدی بزرگ و پیچیده به کار گرفته شده است.

رویکرد ناب برای مدیریت عملیات در واقع به این شرح است:

·        کارهای ساده را به خوبی انجام دهید

·        بهتر انجام دادن کارها

·        مشارکت دادن کارکنان در روند مستمر بهبود

·        ... و در نتیجه، اجتناب از ضایعات

·        مفهوم تولید ناب مفهومی فوق العاده قدرتمند برای هر کسب و کاری است که می خواهد رقابتی شود و/یا باقی بماند.

چرا؟ زیرا ضایعات = هزینه

بنابراین، ضایعات کمتر به معنای هزینه های کمتر است، که بخش مهمی از رقابتی بودن هر کسب و کاری است.

·        تولید بیش از حد: تولید بیش از حد نیاز - منجر به اضافه شدن سهام می شود

·        زمان انتظار: تجهیزات و افرادی که بیکار ایستاده اند و منتظر تکمیل فرآیند تولید یا رسیدن منابع هستند

·        حمل و نقل: جابجایی منابع (افراد، مواد) به صورت غیر ضروری

·        سهام: اغلب به عنوان یک بافر قابل قبول نگهداری می شود، اما نباید بیش از حد باشد

·        حرکت: کارگری که به نظر مشغول است اما در واقع هیچ ارزشی اضافه نمی کند

·        عیوب: خروجی هایی که به استاندارد کیفیت مورد نیاز نمی رسند - اغلب هزینه قابل توجهی برای یک تجارت غیررقابتی است

کار پیشگام تویوتا (یک پیشرو در تولید ناب) انواع مختلفی از ضایعات را شناسایی کرد که می توانند برای هر عملیات تجاری استفاده شوند. اینها عبارتند از: جنبه های کلیدی تولید ناب که باید از آنها آگاه باشید عبارتند از:

·        مدیریت بر اساس زمان

·        مهندسی همزمان

·        تولید به موقع (JIT)

·        تولید سلولی

·        کایزن (بهبود مستمر)

·        بهبود کیفیت و مدیریت

استراتژی برند چیست؟

استراتژی برند طرحی است که شامل اهداف مشخص و بلندمدتی است که با تکامل یک برند موفق قابل دستیابی است -- اجزای ترکیبی شخصیت شرکت شما که آن را قابل شناسایی می کند. یک استراتژی برند به خوبی تعریف شده و اجرا شده بر تمام جنبه های یک تجارت تأثیر می گذارد و مستقیماً با نیازهای مصرف کننده، احساسات و محیط های رقابتی مرتبط است.

ابتدا، بیایید بزرگترین تصور غلط در مورد استراتژی برند را برطرف کنیم: برند شما محصول، لوگو، وب سایت یا نام شما نیست. در واقع، نام تجاری شما بسیار بیشتر از این است -- این چیزهایی هستند که به نظر ناملموس می آیند. اما این احساس سختی است که برندهای قدرتمند و متوسط ​​را از یکدیگر جدا می کند.

بنابراین برای کمک به شما در مهار آنچه که بسیاری از بازاریابان آن را بیشتر یک هنر و کمتر یک علم می‌دانند، هفت جزء ضروری از یک استراتژی برند جامع را بررسی کرده‌ایم که به حفظ شرکت شما برای سال‌ها کمک می‌کند.

7 مولفه برای یک استراتژی برندسازی جامع

1) هدف

آلن آدامسون، رئیس شرکت توضیح می‌دهد: "هر برندی قولی می‌دهد. اما در بازاری که اعتماد مصرف‌کننده در آن پایین است و هوشیاری بودجه بالا است، تنها دادن قولی نیست که یک برند را از برند دیگر جدا می‌کند، بلکه داشتن یک هدف تعیین‌کننده است." منطقه آمریکای شمالی از شرکت مشاوره و طراحی برند Landor Associates.

در حالی که درک آنچه که کسب و کار شما وعده می دهد هنگام تعیین موقعیت برند شما ضروری است، دانستن اینکه چرا هر روز از خواب بیدار می شوید و سر کار می روید وزن بیشتری دارد. به عبارت دیگر، هدف شما مشخص تر است، زیرا به عنوان یک تمایز بین شما و رقبا عمل می کند.

چگونه می توانید هدف کسب و کار خود را تعریف کنید؟ به گفته Business Strategy Insider، هدف را می توان به دو صورت مشاهده کرد:

·        عملکردی: این مفهوم بر ارزیابی موفقیت از نظر دلایل فوری و تجاری متمرکز است - یعنی هدف کسب و کار کسب درآمد است.

·        هدفمند: این مفهوم بر موفقیت تمرکز دارد زیرا به توانایی پول درآوردن و انجام کارهای خوب در جهان مربوط می شود.

در حالی که کسب درآمد تقریباً برای هر کسب و کاری مهم است، ما برندهایی را تحسین می کنیم که بر تمایل خود برای دستیابی به چیزی بیش از سودآوری تأکید دارند، مانند IKEA:

چشم انداز IKEA فقط فروش مبلمان نیست، بلکه "ایجاد زندگی روزمره بهتر" است. این رویکرد برای مشتریان بالقوه جذاب است، زیرا تعهد آنها را به ارائه ارزش فراتر از نقطه فروش نشان می دهد

هنگام تعیین هدف کسب و کار خود، این مثال را در نظر داشته باشید. در حالی که کسب درآمد یک اولویت است، فعالیت تحت این مفهوم به تنهایی نمی تواند برند شما را از سایرین در صنعت شما متمایز کند.

توصیه ما؟ کمی عمیق تر حفاری کنید. اگر به الهام نیاز دارید، مارک هایی را که تحسین می کنید بررسی کنید و ببینید که چگونه ماموریت و بیانیه چشم انداز خود را تنظیم می کنند.

2) سازگاری

کلید ثبات این است که از صحبت در مورد چیزهایی که به برند شما مربوط نمی شود یا آن را تقویت نمی کند خودداری کنید. یک عکس جدید به صفحه فیس بوک کسب و کار خود اضافه کردید؟ برای شرکت شما چه معنایی دارد؟ آیا با پیام شما همخوانی دارد یا فقط یک چیز خنده دار بود که رک و پوست کنده مخاطبان شما را گیج می کرد؟

در تلاش برای ارائه پلت فرمی برای برند خود، باید مطمئن باشید که همه پیام‌های شما منسجم است. در نهایت، ثبات به شناخت برند کمک می کند، که وفاداری مشتری را تقویت می کند. (بدون فشار، درست است؟)

برای دیدن یک مثال عالی از ثبات، بیایید به کوکاکولا نگاه کنیم. در نتیجه تعهد آن به یکپارچگی، همه عناصر بازاریابی برند به طور هماهنگ با هم کار می کنند. این به آن کمک کرد تا به یکی از شناخته شده ترین برندهای جهان تبدیل شود.

برای مثال، حتی در سطح حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آن، یکپارچگی برند آن بسیار آشکار است

استر و مارک لیری به بهترین وجه این نیاز را در «فرضیه تعلق بودن» خود توضیح می‌دهند، که بیان می‌کند: «افراد یک نیاز روان‌شناختی اساسی برای احساس ارتباط نزدیک با دیگران دارند، و اینکه پیوندهای دلسوزانه و محبت آمیز ناشی از روابط نزدیک بخش عمده‌ای از رفتار انسانی است».

3) عاطفه

مشتریان همیشه منطقی نیستند. دیگر چگونه کسی را توضیح می دهید که هزاران دلار بیشتر برای یک هارلی به جای خرید یک دوچرخه ارزان تر و به همان اندازه خوش ساخت دیگر پرداخت کرده است؟ صدایی احساسی در جایی شنیده می شد که زمزمه می کرد: "یک هارلی بخر."

اما چرا؟

هارلی دیویدسون با ایجاد جامعه ای پیرامون برند خود از برندسازی احساسی استفاده می کند. HOG -- گروه صاحبان هارلی -- را شروع کرد تا مشتریان خود را با نام تجاری خود (و یکدیگر) مرتبط کند.

هارلی دیویدسون با فراهم کردن فرصتی برای مشتریان برای احساس اینکه بخشی از گروه بزرگتری هستند که بیشتر از یک دسته موتورسوار سوار هستند، می توانند خود را به عنوان یک انتخاب واضح برای کسی که به دنبال خرید دوچرخه است قرار دهد.

چرا؟ مردم تمایل ذاتی به ایجاد روابط دارند. تحقیقات روانشناسان روی باومایستر و مارک لیری این نیاز را به بهترین وجه در "فرضیه تعلق داشتن" خود توصیف می کند، که بیان می کند: "افراد یک نیاز روانشناختی اساسی برای احساس ارتباط نزدیک با دیگران دارند و پیوندهای دلسوزانه و محبت آمیز ناشی از روابط نزدیک بخش عمده ای از رفتار انسانی."

ناگفته نماند، تعلق - نیاز به عشق، محبت و عضویت در گروه ها - مستقیماً در میانه سلسله مراتب نیازهای مزلو قرار می گیرد که هدف آن طبقه بندی نیازهای مختلف انسان است.

درسی که باید یاد گرفت؟ راهی برای ارتباط با مشتریان خود در سطحی عمیق تر و احساسی تر پیدا کنید. آیا به آنها آرامش می دهید؟ کاری کنید آنها احساس کنند عضوی از خانواده هستند؟ آیا زندگی را آسان تر می کنید؟ از محرک های احساسی مانند این برای تقویت رابطه و تقویت وفاداری خود استفاده کنید.

4) انعطاف پذیری

در این دنیای به سرعت در حال تغییر، بازاریابان باید برای مرتبط ماندن انعطاف پذیر باقی بمانند. از جنبه مثبت، این شما را آزاد می کند تا در کمپین های خود خلاق باشید.

ممکن است فکر کنید، "یک دقیقه صبر کنید، چگونه قرار است من ثابت بمانم و در عین حال انعطاف پذیر باشم؟"

سؤال خوبی بود. در حالی که هدف ثبات، تعیین استاندارد برای برند شما است، انعطاف پذیری به شما امکان می دهد تنظیماتی را ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه و متمایز شدن رویکرد شما از رویکرد رقیب شما می شود.

به عبارت دیگر، کوین بودلمن، رئیس Peopledesign، توضیح می‌دهد: «برنامه‌های هویتی مؤثر مستلزم سازگاری کافی برای قابل شناسایی بودن، اما تنوع کافی برای تازه و انسانی نگه داشتن چیزها هستند».

یک مثال عالی از این نوع تعادل استراتژیک از Old Spice می آید. این روزها Old Spice یکی از بهترین نمونه های بازاریابی موفق در سراسر جهان است. با این حال، تا همین اواخر، پوشیدن Old Spice تقریباً یک نیاز ناگفته برای پدران در همه جا بود. امروزه یکی از محبوب ترین برندها برای مردان در تمام سنین است.

Old Spice با آگاهی از اینکه باید کاری انجام دهد تا جایگاه خود را در بازار تضمین کند، با Wieden+Kennedy همکاری کرد تا نام تجاری خود را برای پایگاه مشتریان جدید قرار دهد.

 

 

 

 

 

 

 

برای جلوگیری از اینکه مشتریان بالقوه در تلاش برای کنار هم قرار دادن قطعات جدا شده از کسب و کارتان نباشند، مزایای ایجاد یک راهنمای سبک را در نظر بگیرید. یک راهنمای سبک می‌تواند شامل همه چیز باشد، از لحن صدایی که استفاده می‌کنید تا طرح رنگی که استفاده می‌کنید تا نحوه قرار دادن محصولات یا خدمات خاص.

 

با صرف زمان برای تعریف و توافق بر روی این ملاحظات، برند شما به طور کلی سود خواهد برد.

 

3) عاطفه

مشتریان همیشه منطقی نیستند.

 

دیگر چگونه کسی را توضیح می دهید که هزاران دلار بیشتر برای یک هارلی به جای خرید یک دوچرخه ارزان تر و به همان اندازه خوش ساخت دیگر پرداخت کرده است؟ صدایی احساسی در جایی شنیده می شد که زمزمه می کرد: "یک هارلی بخر."

 

اما چرا؟

 

هارلی دیویدسون با ایجاد جامعه ای پیرامون برند خود از برندسازی احساسی استفاده می کند. HOG -- گروه صاحبان هارلی -- را شروع کرد تا مشتریان خود را با نام تجاری خود (و یکدیگر) مرتبط کند.

 

 

 

منبع: HOG

 

هارلی دیویدسون با فراهم کردن فرصتی برای مشتریان برای احساس اینکه بخشی از گروه بزرگتری هستند که بیشتر از یک دسته موتورسوار سوار هستند، می توانند خود را به عنوان یک انتخاب واضح برای کسی که به دنبال خرید دوچرخه است قرار دهد.

 

چرا؟ مردم تمایل ذاتی به ایجاد روابط دارند. تحقیقات روانشناس روی باومی استر و مارک لیری به بهترین وجه این نیاز را در «فرضیه تعلق بودن» خود توضیح می‌دهند، که بیان می‌کند: «افراد یک نیاز روان‌شناختی اساسی برای احساس ارتباط نزدیک با دیگران دارند، و اینکه پیوندهای دلسوزانه و محبت آمیز ناشی از روابط نزدیک بخش عمده‌ای از رفتار انسانی است».

 

ناگفته نماند، تعلق - نیاز به عشق، محبت و عضویت در گروه ها - مستقیماً در میانه سلسله مراتب نیازهای مزلو قرار می گیرد که هدف آن طبقه بندی نیازهای مختلف انسان است.

 

درسی که باید یاد گرفت؟ راهی برای ارتباط با مشتریان خود در سطحی عمیق تر و احساسی تر پیدا کنید. آیا به آنها آرامش می دهید؟ کاری کنید آنها احساس کنند عضوی از خانواده هستند؟ آیا زندگی را آسان تر می کنید؟ از محرک های احساسی مانند این برای تقویت رابطه و تقویت وفاداری خود استفاده کنید.

 

4) انعطاف پذیری

در این دنیای به سرعت در حال تغییر، بازاریابان باید برای مرتبط ماندن انعطاف پذیر باقی بمانند. از جنبه مثبت، این شما را آزاد می کند تا در کمپین های خود خلاق باشید.

 

ممکن است فکر کنید، "یک دقیقه صبر کنید، چگونه قرار است من ثابت بمانم و در عین حال انعطاف پذیر باشم؟"

 

سؤال خوبی بود. در حالی که هدف ثبات، تعیین استاندارد برای برند شما است، انعطاف پذیری به شما امکان می دهد تنظیماتی را ایجاد کنید که باعث ایجاد علاقه و متمایز شدن رویکرد شما از رویکرد رقیب شما می شود.

 

به عبارت دیگر، کوین بودلمن، رئیس Peopledesign، توضیح می‌دهد: «برنامه‌های هویتی مؤثر مستلزم سازگاری کافی برای قابل شناسایی بودن، اما تنوع کافی برای تازه و انسانی نگه داشتن چیزها هستند».

 

یک مثال عالی از این نوع تعادل استراتژیک از Old Spice می آید. این روزها Old Spice یکی از بهترین نمونه های بازاریابی موفق در سراسر جهان است. با این حال، تا همین اواخر، پوشیدن Old Spice تقریباً یک نیاز ناگفته برای پدران در همه جا بود. امروزه یکی از محبوب ترین برندها برای مردان در تمام سنین است.

 

راز؟ انعطاف پذیری.

 

Old Spice با آگاهی از اینکه باید کاری انجام دهد تا جایگاه خود را در بازار تضمین کند، با Wieden+Kennedy همکاری کرد تا نام تجاری خود را برای پایگاه مشتریان جدید قرار دهد.

سیستم مدیریت استخدام (RMS)

سیستم مدیریت استخدام (RMS) مجموعه ای از ابزارهایی است که برای خودکارسازی و مدیریت عملیات استخدام و کارمندی سازمان شما طراحی شده است. RMS Zoho Recruit به شما امکان می دهد کل فرآیند استخدام خود را مدیریت کنید، از ارسال مشاغل خود گرفته تا ارتباط و درگیر نگه داشتن متقاضیان

چرا یک استخدام کننده به RMS نیاز دارد؟

با خودکار کردن نرم افزار استخدام خود، کارهای معمولی مانند برنامه ریزی مصاحبه ها را کاهش دهید و برنامه خود را برای فعالیت های فوری تر آزاد کنید. سیستم های مدیریت استخدام آنلاین یک فرآیند درخواست یک مرحله ای را برای جویندگان کار ایجاد می کند. با کمک یک سیستم ردیابی متقاضی (ATS) و نرم افزار مدیریت روابط نامزد (CRM)، یک استخدام کننده می تواند پایگاه داده مشتری خود را افزایش دهد و به طور کلی تجربه بهتری برای نامزد ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مدیریت استخدام کلیک کنید.

چگونه ابزار مدیریت استخدام مناسب را انتخاب کنیم؟

انتخاب پلت فرم مدیریت استخدام مناسب برای شرکت پرسنل خود یک تصمیم مهم است. با ترکیبی مناسب از ویژگی های ضروری، می توانید فرآیند استخدام الکترونیکی خود را آغاز کنید. سیستم مدیریت استخدام یکپارچه Zoho تعدادی ویژگی ضروری از جمله موارد زیر را در اختیار شما قرار می دهد.

مدیریت رزومه

با سیستم مدیریت کارآمد رزومه ما فوراً رزومه ها را آپلود، تجزیه و جستجو کنید. فرمت رزومه خود را ایجاد کنید، اطلاعات تماس نامزدها و رزومه های نام تجاری را با موضوع شرکت خود قبل از ارسال به مشتریان خود مخفی کنید تا مطمئن شوید که شما تنها نقطه تماس برای رزومه هستید.

مدیریت سایت شغلی

استخدام بهترین کاندید با ایجاد اولین برداشت درست شروع می شود. با سایت مشاغل سفارشی Zoho Recruit آن را مورد توجه قرار دهید و مدیریت نامزدها را بهبود بخشید. با یک سایت شغلی زیبا، تجربه نامزدی بهتری ایجاد کنید و درخواست را برای داوطلبان آسان‌تر کنید. همچنین می‌توانید با پرسیدن سؤالات غربالگری مناسب، یک فرآیند استخدام ساختاریافته ایجاد کنید که بعداً در ارزیابی داوطلبان صرفه‌جویی می‌کند.

منبع یابی نامزدها

با منبع یابی کانال های متعدد، دیده شدن فرصت های شغلی خود را افزایش دهید. با نرم افزار مدیریت استخدام آنلاین ما زمان پر کردن را کاهش دهید. استعدادها را با استفاده از تابلوهای شغلی رایگان و ممتاز در سراسر جهان جستجو کنید. به طرفداران لینکدین اجازه دهید مستقیماً از صفحه لینکدین خود درخواست دهند و جزئیات نامزد را با یک کلیک تکمیل کنند. با تقویت کننده های منبع قدرتمند ما فورا استعدادها را پیدا کنید.

ردیابی متقاضی

با ساده‌سازی وظایف روزانه خود با منبع، جستجو و تطابق سریع‌تر، بهره‌وری استخدام‌کننده را افزایش دهید. از غربالگری تا استخدام، وضعیت نامزد را در هر مرحله از سیستم مدیریت استخدام مشاهده کنید. یک طرح اولیه ایجاد کنید و تمام کارهای روتین خود را به صورت خودکار انجام دهید تا بتوانید با نرم افزار مدیریت نامزد Zoho Recruit زمان خود را برای شناسایی مرتبط ترین نامزد برای این شغل دوباره سرمایه گذاری کنید.

جذب مشارکتی

با فراهم کردن دسترسی به سطوح مختلف اطلاعات، نقش ها و مجوزهای کاربر را مدیریت کنید. همکاران خود را با @منشن ها در جریان نگه دارید. درست مانند سایر قابلیت‌های برچسب‌گذاری، Zoho Recruit's @menions یک اعلان فشار ارسال می‌کند تا تیم شما بتواند در بالای بازی خود بماند. گزارش فعالیت به شما امکان می دهد لیستی از اقدامات انجام شده توسط کاربران در Zoho Recruit را مشاهده کنید. مدیریت داده های استخدام اجازه می دهد تا فرآیند استخدام الکترونیکی شما مبتنی بر داده باشد.

مصاحبه ها را برنامه ریزی کنید

با نرم‌افزار مدیریت مصاحبه Zoho Recruit بزرگ‌تر و سریع‌تر مصاحبه کنید تا هرگز استخدام عالی را از دست ندهید. چه از تقویم Microsoft Outlook استفاده کنید یا از تقویم Google، Zoho Recruit آن را پیدا کرده و با آنها ادغام می کند.

·        زمان‌بندی مصاحبه با نرم‌افزار مدیریت استخدام

·        چه چیزی نرم افزار مدیریت استخدام Zoho Recruit را متفاوت می کند؟

·        کارهای وقت گیر خود را خودکار کنید

نرم افزار استخدام Zoho Recruit چندین عملکرد یا کار را با یک کلیک ترکیب می کند. کارهای پیش پا افتاده را کاهش دهید و بیشتر بر روی یافتن نامزدهای با کیفیت تمرکز کنید.

مراحل استخدام متناسب با فرآیند استخدام شما

خطوط لوله استخدام به شما چشم اندازی کلی از فرصت های شغلی شما می دهد. یک نمای کلی از وضعیت نامزدهای خود در سیستم استخدام خود دریافت کنید و همه را در جریان بگذارید.

تصمیمات استخدامی مبتنی بر داده را بگیرید

آگاهانه ترین تصمیمات را در زمان مناسب بگیرید. گزارش هایی را با تجزیه و تحلیل های پیشرفته Recruit ایجاد کنید تا بینش خود را در مورد وضعیت مصاحبه داوطلب، وضعیت باز شدن شغل و موارد دیگر بدست آورید.

الزامات چارت سازمانی شما چیست؟

نمودار سازمانی ساختار داخلی یک سازمان یا شرکت را به تصویر می‌کشد. کارمندان و موقعیت‌های آنها با کادرها یا اشکال دیگری نشان داده می‌شوند که ممکن است حاوی عکس‌ها، اطلاعات تماس، آدرس‌های ایمیل، لینک‌های وب‌سایت، نمادها و تصاویر باشد. این یک نمایش بصری واضح از سلسله مراتب داخلی را ارائه می دهد و نقش افراد، نقش ها و بخش های مختلف در یک سازمان را نشان می دهد.

نمودار سازمانی مخفف نمودار سازمانی است. این نوع نمودار به عنوان نمودار سازمانی، نمودار سازمانی، طرح ساختار یا نمودار موقعیت نیز شناخته می شود. بهترین راه برای ایجاد و مدیریت نمودارهای سازمانی استفاده از نرم افزارهای مناسب است.

اگر میخواهید چارت سازمانی حرفه ای ایجاد کنید اینجا بروید.

تاریخچه نمودار سازمانی

در سال 1855، مدیر راه آهن دانیل مک کالوم (1815-1878) چیزی را طراحی کرد که مسلماً اولین نمودار سازمانی مدرن بود. این یک نمودار مصور از راه آهن نیویورک و ایری آن زمان بود. نمودار سازمانی توسط طراح و مهندس جورج هولت هنشاو (1831-1891) ترسیم شد. مک کالوم اسکاتلندی تبار نیز در جنگ داخلی سرلشکر اتحادیه بود. هنشاو، که اصالتاً کانادایی بود، برای کارهای آب و راه آهن در کانادا، ایالات متحده و دانمارک کار کرده است.

50 یا 60 سال دیگر طول می کشد تا اصطلاح "نمودار سازمانی" رایج شود. مهندس مشاور ویلارد سی. برینتون در سال 1914 در اثر خود یعنی روشهای گرافیکی برای ارائه حقایق از اصطلاح اصلی انگلیسی استفاده کرد. او سودمندی این نمودارها را برجسته کرد و برای افزایش استفاده از آنها استدلال کرد. با این حال، آنها در درجه اول فقط در محافل مهندسی تا دهه 1920 استفاده می شدند، زمانی که آنها در دنیای تجارت شروع به استفاده کردند.

انواع نمودارهای سازمان

چه قالبی را برای نمودارهای سازمانی پیشنهاد می کنید؟ بسته به نیاز شما و ماهیت کسب و کارتان، قالب های سنتی کمتر ممکن است برای شما کارساز باشند. نمودارهای سازمانی را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: نمودارهای سازمانی سلسله مراتبی، نمودارهای سازمانی ماتریسی و نمودارهای سازمانی مسطح.

نمودار سازمانی سلسله مراتبی

 رایج ترین نوع نمودار سازمانی است، به همین دلیل است که اصطلاح نمودار سلسله مراتبی رایج شده است. در یک سلسله مراتب، یک گروه یا فرد در راس قرار دارد در حالی که سایرین با اختیارات کمتر به عنوان زیردست نشان داده می شوند و ساختاری هرم مانند ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در نمایندگی یک سلطنت، پادشاه یا ملکه در راس قرار می گیرد، در حالی که در مورد یک سازمان، مدیر عامل در راس قرار می گیرد. در یک سلسله مراتب، هر یک از اعضا به طور معمول با فردی که تابع او هستند یا با هرکسی که از او برتر است ارتباط برقرار می کند.

نمودار سازمانی ماتریسی

 این نوع نمودار معمولاً فقط در مواردی استفاده می شود که افراد بیش از یک مدیر دارند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است تیمی از طراحان گرافیک داشته باشد که همه به طراح گرافیک اصلی گزارش می دهند. طراحان گرافیک روی پروژه های دیگری نیز کار می کنند که به احتمال زیاد توسط یک مدیر پروژه جداگانه مدیریت می شود. در این صورت طراحان گرافیک دو مدیر دارند.

نمودار سازمانی مسطح

 گاهی اوقات به عنوان نمودار سازمانی افقی شناخته می شود، این نوع سطوح مدیریتی میانی را نشان می دهد و معمولاً از دو سطح تشکیل می شود: مدیران و کارکنان. در چنین شرکت هایی، به کارکنان سطح مسئولیت بالایی داده می شود، به طوری که آنها به طور مستقیم در تصمیم گیری های مهم دخالت دارند.

روابط درون یک نمودار گاهی اوقات به عنوان روابط خط یا سازماندهی خط (یا زنجیره فرماندهی) نامیده می شود. آنها سرپرستان و زیردستان و همچنین روابط جانبی را نشان می دهند، یعنی کارکنانی در همان سطح یا با همان سطح مسئولیت. هنگام نشان دادن روابط خطوط، خطوط ثابت، طلای اصلی را نشان می دهند

خطوط اختیارات درون شرکت، یعنی چه کسی کدام سمت را دارد. از طرف دیگر خطوط چین نشان دهنده خطوط ثانویه قدرت هستند. هیچ قانون یا دستورالعمل سخت و سریعی در مورد نمادها و خطوط مورد استفاده در نمودارهای سازمانی وجود ندارد. فقط مهم است که روابط و زمینه های رسمی به طور دقیق و قابل درک ارائه شوند.

مزایا و معایب انواع مختلف چیدمان

روش های مختلف چیدمان این نمودارها مزایا و معایبی دارد. اساساً می توان این موارد را به شرح زیر خلاصه کرد:

در مورد یک سازمان سلسله مراتبی، عمودی، از بالا به پایین، خطوط اختیارات و ارتباطات باید مشخص باشد. یک مثال خوب برای این امر سازماندهی در یک ارتش است. به عنوان مثال، در دنیای تجارت، مدیران عامل و سایر اعضای هیئت مدیره در راس قرار می گیرند و پس از آن مدیران ارشد، مدیران میانی، رهبران تیم و اعضای تیم قرار دارند. این ساختار از یک سو شفافیت، دید کلی و پایداری را تضمین می کند، از سوی دیگر می تواند به استحکام خاصی منجر شود، به طوری که یک شرکت در ساختارهای آشنا باقی می ماند و نمی تواند در برخی شرایط انعطاف لازم را داشته باشد. تعداد زیادی از سطوح اداری نیز می تواند منجر به یک سازمان متورم شرکت شود.

در یک سازمان ماتریسی، روابط بین بخشی ممکن است بیشتر مشارکتی باشد و منجر به افزایش بهره وری شود. با این حال، زمانی که کارمندان در برابر چندین بخش یا مدیران مسئول هستند، اتحادهای نامطلوب یا تضاد منافع نیز ممکن است ایجاد شود.

در یک ساختار صاف و افقی، به سختی سطوح مدیریتی وجود دارد، اما روابط بین سطح مدیریت و کارکنان نشان داده شده است. این نوع ساختار بیشتر در شرکت ها و سازمان های کوچک استفاده می شود. با این حال، استفاده از آنها به طور کلی در شرکت های بزرگ ممنوع است. در حالی که کارمندان ممکن است برای کار گروهی ارزش بیشتری قائل شوند و احساس استقلال بیشتری داشته باشند، هر چه تعداد افراد کمتری در یک پروژه شرکت کنند، تعارض بیشتر خواهد شد.

https://www.lucidchart.com/pages/de/was-ist-ein-organigramm