مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

چارت سازمانی چیست؟

چارت سازمانی نمایش شماتیک پیوندهای سلسله مراتبی، عملکردی و سازمانی یک شرکت را مشخص می کند. با جزئیات بررسی کنید.

چارت سازمانی چیست؟

اصطلاح ارگانیگرام نشان دهنده نمایش شماتیک پیوندهای عملکردی، سلسله مراتبی و سازمانی موجود در ساختار یک شرکت است. این ابزار خاصی است که متخصصان منابع انسانی از آن برای تحقق سازمان شرکت استفاده می کنند.

چارت سازمانی برای ارائه اطلاعات مربوط به موارد زیر تنظیم شده است:

به هر یک از بازیگران در سازمان شرکت: برای هر بخش حاضر در یک شرکت، چارت سازمانی می تواند به نشان دادن نام مدیر بخش و همچنین موقعیت شغلی کمک کند.

به روابط حرفه ای که بین بازیگران وجود دارد: چارت سازمانی یک ابزار ارتباطی ضروری برای مشخص کردن پیوندهای مشارکتی، عملکردی یا سلسله مراتبی بین خدمات یک شرکت است.

برای مؤثر بودن، این نوع اسناد باید به طور مرتب به روز شود، چه در بدو ورود شریک جدید به شرکت و چه در حین جابجایی داخلی. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگ بیشتر و بیشتری مدیران برند کارفرما را در چارتهای سازمانی خود منصوب می‌کنند. این ادغام این امکان را فراهم می کند تا استراتژی های منابع انسانی خود را به منظور ارتقاء افزایش حقوق یا حفظ استعدادهای کارکنان خود مشخص کنند. برای انجام این کار، سازماندهی یک مصاحبه ارزیابی سالانه ضروری است.

چارت سازمانی برای چیست؟

مهمتر از همه، چارت سازمانی یک وسیله ارتباطی است که درک پیوندها و روابط موجود در یک شرکت را آسان می کند. نمودار سازمانی دارای ویژگی های زیر است:

·        درک عملکرد شرکت در سطح سازمانی یک تیم، به ویژه برای افراد جدید را تسهیل می کند.

·        شفافیت و دقت را در مورد مخاطبین مختلف و نقش هایی که هر یک از آنها در جامعه ایفا می کنند، به ارمغان می آورد. چارت سازمانی راه خوبی برای جلوگیری از ابهامات در مورد مکان های سلسله مراتبی است.

·        می تواند به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل ناکارآمدی ها استفاده شود: چارت سازمانی به اعضای مدیریت کمک می کند تا مسائل مربوط به سازمان شرکت را حل کنند.

·        با تعیین ماموریت های محول شده به هر یک از کارکنان، به بهینه سازی سازمان شرکت کمک می کند.

انواع مختلف چارتهای سازمانی چیست؟

چارت سازمانی دایره ای، سیاره ای، سه پاره ای. قالب‌های چارت سازمانی زیادی وجود دارد که انتخاب آنها به فرهنگ شرکت یا پیچیدگی ساختار سازمانی آن بستگی دارد.

چارت سازمانی در بنر یا چنگک

این پرکاربردترین و پرکاربردترین قالب چارت سازمانی است. اصل آن؟ بخش های مختلف موجود در شرکت با مستطیل ها نشان داده می شوند. سپس اندام ها به خدماتی که به آن وابسته هستند مرتبط می شوند. هر سطح سازمانی یک سرویس با ارتفاع مستطیل اختصاص داده شده به آن نشان داده می شود. نام مدیر بخش و وظایف او در هر مستطیل مشخص شده است.

چارت سازمانی هرمی

این مدل که نشان دهنده یک ساختار سلسله مراتبی خاص است، اغلب در شرکت ها استفاده می شود. خطوط عمودی پیوند تبعیت را نشان می دهند. بالاترین سطح سلسله مراتب در بالای چارت سازمانی قرار می گیرد. خطوط افقی معاملات را در همان سطح سلسله مراتبی و داشتن رابطه همتا به همتا تعیین می کند.

چارت سازمانی دایره ای

این قالب برای برجسته کردن یک جهت با توجه به اهدافی که باید به آن دست یافت، ایده آل است. با سه ناحیه متحدالمرکز نشان داده می شود که به اهداف بلند مدت یا کوتاه مدت، بسته به فاصله از مرکز، مربوط می شود. سه نوع اصلی از عملکردها را می توان تشخیص داد: جهت، مدیریت و عملیات.

تعریف مدیریت استراتژیک و ویژگی های آن

مدیریت استراتژیک برای تصمیم گیری بلندمدت برای همه کارکنان یک شرکت کاربرد دارد. با مدیریت عملیاتی که چشم انداز کوتاه مدت دارد، تفاوت دارد. مدیریت استراتژیک می تواند انواع مختلفی از تصمیمات را اتخاذ کند: تصمیمات عمدی، تصمیمات اضطراری یا تصمیمات پایدار.

تعریف مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک تمام تصمیماتی را که اداره یک شرکت را برای دستیابی به اهداف ممکن می سازد گرد هم می آورد.

مدیریت استراتژیک شکلی از مدیریت است که به تصمیمات استراتژیک اتخاذ شده توسط مدیران شرکت ها که مربوط به کل شرکت است، برای یک افق بلندمدت مربوط می شود.

مدیریت استراتژیک تلاش می کند تا خط رفتار کل یک شرکت را برای سال های آینده مشخص کند تا ساختار شرکت را اصلاح کند.

مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی

مدیریت استراتژیک با مدیریت عملیاتی متفاوت است. مدیریت عملیاتی یک مدیریت روزمره است، تصمیمات در یک افق کوتاه مدت توسط مدیران خط برای فعالیت های روزانه شرکت اتخاذ می شود.

به عنوان مثال: استخدام یک تصمیم مدیریت عملیاتی است، در حالی که آموزش همه فروشندگان در یک فروشگاه یک زبانه یک تصمیم مدیریت استراتژیک است.

این مدیریت استراتژیک است که بر مدیریت عملیاتی تأثیر می گذارد. تصمیمات مدیریت عملیاتی نباید مغایر با تصمیمات استراتژیک باشد.

مدیریت استراتژیک: ویژگی ها

مدیریت استراتژیک بر عهده مدیریت یک شرکت است. فقط مدیران این اختیار را دارند که تصمیمات مدیریت استراتژیک بگیرند.

چه زمانی ؟

تصمیمات مدیران اجرایی در زمینه مدیریت استراتژیک پیامدهای بلندمدتی دارد. آنها عملکرد مدیریت را طی چندین سال تعیین می کنند.

چی ؟

تصمیمات مدیریت استراتژیک پیامدهایی برای همه کارکنان یک شرکت دارد، نه فقط برای یک بخش یا یک بخش. این تصمیمات اغلب غیر قابل برگشت هستند. در نتیجه، تصمیمات استراتژیک بسیار اندک هستند. مثال: تغییر روش استخدام افراد فروش، حذف کل بخش، سازماندهی مجدد ساختار سلسله مراتبی شرکت و غیره.

مدیریت استراتژیک: تصمیمات مختلف

تصمیماتی که تحت مدیریت استراتژیک قرار می گیرند می توانند 3 نوع متفاوت داشته باشند.

تصمیم عمدی

یک تصمیم مدیریت استراتژیک عمدی یا پیش بینی شده نتیجه تأمل طولانی است. رهبران یک فرآیند تصمیم گیری کامل را دنبال کردند تا به این استراتژی برسند که یک انتخاب داوطلبانه است.

تصمیم در حال ظهور

یک تصمیم اضطراری یا تصمیم در حال وقوع، در واکنش به تغییر ناگهانی در محیط کسب و کار گرفته می شود. این توانایی شرکت برای سازگاری است که در خطر است.

20 راه برای تبدیل شدن به مشاور مدیریت کسب و کار

اگرچه این روزها می توانید تقریباً در هر زمینه ای مشاور مدیریت کسب و کار باشید، 20 تجارت برتر مشاوره فعلی عبارتند از:

1.حسابداری:

 حسابداری چیزی است که هر کسب و کاری چه بزرگ و چه کوچک به آن نیاز دارد. مشاوران حسابداری می توانند به کسب و کار با تمام نیازهای مالی آن کمک کنند.

2. تبلیغات:

برای مشاوره مدیریت کسب و کار تبلیغات این نوع مشاور معمولاً توسط یک تجارت استخدام می شود تا یک کمپین تبلیغاتی استراتژیک خوب ایجاد کند.

3. حسابرسی:

 مشاوران حسابرسی از ثمره کار خود از مشاورانی که صورت‌حساب‌های آب و برق کسب‌وکارهای کوچک را حسابرسی می‌کنند تا مشاورانی که کارهای عمده شرکت‌های مخابراتی را انجام می‌دهند.

4. کسب و کار:

 می دانید چگونه به یک کسب و کار کمک کنید تا سود کند؟ اگر حس تجاری خوبی دارید، به عنوان یک مشاور کسب و کار خوب عمل خواهید کرد. پس از مشاوره کامپیوتری، افرادی که در این زمینه هستند در رتبه بعدی قرار دارند.

5. نوشتن کسب و کار:

همه می‌دانند که اکثر تاجران هنگام نوشتن گزارش مشکل دارند - یا حتی یک یادداشت ساده. وارد مشاور نوشتن کسب و کار شوید و همه خوشحال می شوند!

6. مشاوره شغلی:

 با افزایش روزافزون افرادی که خود را قربانی کوچک سازی شرکت می دانند، مشاوران شغلی همیشه مورد تقاضا خواهند بود. مشاوران شغلی، مشتریان خود را به سمت حرفه یا شغلی راهنمایی می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا هم به عنوان یک کارمند خوشحال و سازنده باشند.

7. ارتباطات:

 مشاوران ارتباطات در کمک به کارکنان در کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای برقراری ارتباط بهتر با یکدیگر تخصص دارند که در نهایت باعث کارآمدتر شدن کسب و کار و عملکرد روان می شود.

8. برنامه نویس کامپیوتر:

از نرم افزار گرفته تا سخت افزار و همه چیز در این بین، اگر کامپیوتر بلد باشید، بزرگترین مشکل شما نداشتن ساعات کافی در روز برای برآورده کردن خواسته های مشتریانتان خواهد بود!

9. خدمات تحریریه:

 از تولید خبرنامه تا گزارش های سالانه شرکت ها، مشاورانی که در زمینه تحریریه خبره هستند همیشه مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

10. شرکت‌های جستجوگر/هدشارگر:

 در حالی که این برای همه مناسب نیست، افرادی هستند که از یافتن استعداد برای کارفرمایان لذت می‌برند.

11. باغبانی:

در دهه گذشته تقاضا برای مشاوران باغبانی به یک تجارت 1 میلیون دلاری در سال تبدیل شده است. نه تنها کسب و کارها مشاوران باغبانی استخدام می کنند. افرادی که بیش از حد مشغول هستند و نمی توانند از باغ های خود در خانه مراقبت کنند نیز همینطور هستند.

12. کمک هزینه:

هنگامی که نحوه نوشتن یک پیشنهاد کمک هزینه را یاد گرفتید، می توانید قیمت خود را نام ببرید.

13. منابع انسانی:

تا زمانی که کسب و کارها با مردم مشکل دارند (و آنها همیشه خواهند داشت)، مشاوران در این زمینه از عرضه بی پایان مشتریان شرکتی، اعم از بزرگ و کوچک برخوردار خواهند بود. (برنامه های پیشگیری از مشکلات مردم می تواند شامل آموزش کارمندان برای کنار آمدن با دیگران، احترام و حتی پیشگیری از خشونت در محیط کار باشد.)

14. بیمه:

همه به بیمه نیاز دارند و همه به یک مشاور بیمه نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا بهترین طرح و قیمت را برای خود پیدا کنند.

15. بازاریابی:

 آیا می توانید به یک کسب و کار کمک کنید تا یک برنامه بازاریابی بنویسد؟ یا ایده هایی دارید که فکر می کنید به ارتقای یک تجارت کمک می کند؟ اگر چنین است، چرا دست خود را به عنوان یک مشاور بازاریابی امتحان نمی کنید؟

16. مدیریت حقوق و دستمزد:

 همه باید حقوق بگیرند. با استفاده از دانش و تخصص خود در مدیریت حقوق و دستمزد می توانید این خدمات را به بسیاری از کسب و کارها اعم از بزرگ و کوچک ارائه دهید.

17. روابط عمومی:

دریافت پوشش مطبوعاتی خوب برای هر سازمانی یک هنر واقعی است. وقتی یک سازمان یک مشاور روابط عمومی خوب پیدا می کند، مادام العمر به او می چسبد!

18. انتشارات:

 اگر به حوزه نشر علاقه دارید، پس هر آنچه را که می توانید بیاموزید و شما نیز می توانید یک مشاور نشر باشید. مشاور انتشاراتی معمولاً زمانی که برای راه‌اندازی روزنامه، مجله، خبرنامه و حتی وب‌سایت‌ها و خبرنامه‌های الکترونیکی آماده هستند، به سرمایه‌گذاری‌های جدید کمک می‌کند.

19. مالیات:

با یک برنامه بازاریابی و کسب و کار مناسب (و علاقه خالصانه به مالیات)، شغل شما به عنوان مشاور مالیاتی می تواند بسیار سودآور باشد. یک مشاور مالیاتی روش های قانونی را برای پرداخت کمترین مالیات ممکن به مشاغل توصیه می کند.

20. خدمات نوشتاری:

هر چیزی که مربوط به نوشتار باشد همیشه مورد تقاضا خواهد بود. تخصص خود را در زمینه نویسندگی بیابید، و آسمان محدودیت خواهد بود!

مشاور کسب و کار چیست؟

استخدام مشاوره مدیریت می تواند به کسب و کارها در بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات لازم برای دستیابی به موفقیت کمک کند. مشاوران کسب و کار به شرکت ها کمک می کنند تا بر چالش ها غلبه کنند، درآمد را افزایش دهند یا رشد کنند. این مهم است که اطمینان حاصل شود که مشاوران کسب و کار تجربه و موفقیت قبلی با شرکت هایی مانند شما دارند.

مشاوران تجاری ممکن است بر اساس پروژه، ساعت، یا نگهدارنده های روزانه یا ماهانه هزینه کنند. این مقاله برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک است که قصد همکاری با یک مشاور کسب و کار را دارند.

راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط ​​به دلیل تعداد زیادی از وظایفی که برای موفقیت لازم است، چالش برانگیز است. از حسابداری گرفته تا منابع انسانی و پشتیبانی فنی، تقریباً غیرممکن است که صاحبان مشاغل بتوانند همه این کارها را خودشان انجام دهند. اما، به لطف سهولت استخدام مشاوران امروزه، آنها مجبور نیستند همه چیز را به تنهایی کشف کنند. در اینجا مشاور کسب و کار چیست و چگونه می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند.

مشاور کسب و کار چیست؟

مشاور کسب‌وکار فردی است که از طریق آموزش و تجربه قبلی، مهارت‌های گسترده‌ای دارد و به صاحبان مشاغل در تلاش‌هایشان کمک می‌کند. علاوه بر این، مشاوران کسب و کار مشاوره مدیریتی را برای کمک به سازمان ها در بهبود عملکرد و کارایی خود ارائه می دهند. این متخصصان کسب‌وکارها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و راه‌حل‌هایی ایجاد می‌کنند و در عین حال به شرکت‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. صاحبان مشاغل باید زمانی که به کمک یا دیدگاهی در مسیر انتخابی خود یا کاتالیزوری برای تغییر در شرکت خود نیاز دارند، مشاوران تجاری را استخدام کنند.

مشاور چه می کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل باید به استخدام مشاوران فکر کنند. مشاوران طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        ارائه تخصص در یک بازار خاص

·        شناسایی مشکلات

·        تکمیل کادر موجود

·        شروع تغییر

·        ارائه عینیت

·        آموزش و آموزش کارکنان

·        انجام "کار کثیف" مانند حذف کارکنان

·        احیای یک سازمان

·        ایجاد یک کسب و کار جدید

·        تأثیرگذاری بر افراد دیگر، مانند لابی‌گران

اولین قدم برای هر مشاور کسب و کار مرحله کشف است، جایی که هدف آن یادگیری کسب و کار مشتری است. یک مشاور خوب کسب و کار وقت می گذارد تا هر چه بیشتر درباره کسب و کار از مالک و کارمندان بیاموزد. این می تواند شامل بازدید از تأسیسات، ملاقات با هیئت مدیره و کارکنان، تجزیه و تحلیل امور مالی و خواندن تمام مطالب شرکت باشد. در طول این فرآیند، مشاور کسب و کار جزئیات ماموریت یک شرکت و عملیاتی را که در حال انجام است را کشف می کند.

هنگامی که مشاور کسب و کار درک عمیقی از شرکت ایجاد کرد، وارد مرحله ارزیابی می شود، جایی که هدف این است که تشخیص دهند کجا نیاز به تغییر است. این مرحله شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت و همچنین مشکلات فعلی و قابل پیش بینی است. این مسائل می تواند شامل مشکلاتی باشد که مالکیت و مدیریت قبلاً شناسایی کرده اند و همچنین مشکلات جدیدی که مشاور کسب و کار در نتیجه عینی بودن آنها کشف می کند. یک مشاور تجاری همچنین باید فرصت هایی را برای رشد کسب و کار، افزایش سود و افزایش کارایی شناسایی کند.

مشاور بازرگانی علاوه بر شناسایی این مشکلات و فرصت‌ها، باید راه‌حل‌هایی برای مشکلات و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها ایجاد کند. شاید یک شرکت دارای بخش فروش به خصوص قوی باشد اما بخش بازاریابی ضعیفی دارد. این فرصتی برای شرکت برای افزایش منابع بازاریابی و سرمایه گذاری بر کارکنان فروش است. در این مرحله، برای مشاور و کارمندان شرکت مهم است که ارتباطات باز و شفاف را حفظ کنند.

انتقاد سازنده

برای صاحب کسب و کار مهم است که توصیه های مشاور کسب و کار را در این مرحله به عنوان انتقاد سازنده تلقی کند. مالک نباید این انتقاد را شخصاً بپذیرد، زیرا مشاور تجاری عینیت و دیدگاه تازه را به ارمغان می آورد. مالک ممکن است شخصاً به کسب و کار نزدیک باشد، که می تواند مانعی برای تغییر و رشد مثبت باشد. مالک باید بازخورد داشته باشد و نظرات خود را در اختیار مشاور کسب و کار قرار دهد که صاحب کسب و کار باید آن را در نظر گرفته و در صورت لزوم برنامه ها را اصلاح کند.

پس از توافق مالک و مشاور در مورد یک طرح، مشاور باید وارد فاز سوم مشاوره شود. این مرحله بازسازی یا اجرای طرح است. در این مرحله، مشاور بر روی دارایی ها استوار می شود و بدهی ها را حذف می کند. آنها همچنین پیشرفت طرح را زیر نظر دارند و در صورت نیاز آن را تنظیم می کنند.

انواع مشاوران کسب و کار

استراتژی و مدیریت

این مشاوران کسب‌وکار می‌توانند تخصص صنعت را به کسب‌وکار شما بیاورند تا به شما در افزایش مقیاس، کسب فرصت‌های جدید و افزایش درآمد کمک کنند. مشاوران با تمرکز بر استراتژی و مدیریت می توانند به کسب و کار شما کمک کنند:

·        گسترش به بازارهای جدید یا افزایش آگاهی در بازار فعلی شما.

·        سازماندهی مجدد مدل کسب و کار خود برای ایجاد یک استراتژی مقرون به صرفه.

·        افزایش قابلیت های کسب و کار شما.

·        به دست آوردن یک جدید

·        سرمایه گذاری تجاری

·        ادغام با کسب و کار دیگر یا تغییر ساختار کسب و کار شما.

·        حضور به عنوان مدیریت میانی در طول دوره گذار.

·        عملیات

مشاوران تجاری با تخصص عملیات می توانند به صاحبان مشاغل کمک کنند تا کیفیت فرآیندهای روزانه خود را بهبود بخشند. این مشاوران کسب‌وکار مدل فعلی کسب‌وکار شما را فهرست می‌کنند و بهترین راه را برای تولید همان نتایج با کیفیت بالا در کسری از هزینه و زمان پیدا می‌کنند. راه های دیگری که این مشاوران به شما کمک می کنند از طریق کنترل کیفیت و درک چگونگی تغییر و بهینه سازی تولید خود برای نتایج بهتر است.

مالی

یک مشاور مالی می تواند دامنه وسیع تری از سلامت مالی کسب و کار شما را به شما نشان دهد. آنها عمدتاً در تصمیم گیری های سرمایه گذاری و کمک به صاحبان مشاغل کمک می کنند تا بهترین راه را برای رسیدگی به دارایی ها و بدهی های خود پیدا کنند. مشاوران مالی همچنین می‌توانند تخصص‌های بیشتری از جمله برنامه‌ریزی مالی ارائه دهند که در آن به مشتریان در مورد مالیات، هزینه‌های روزانه و برنامه‌های بازنشستگی مشاوره می‌دهند.

منابع انسانی

تعدادی از شرکت های مشاور منابع انسانی و پیمانکاران مستقل وجود دارند که می توانند به صاحبان مشاغل در نیازهای منابع انسانی کمک کنند. این مشاوران می توانند وظایف روزانه منابع انسانی مانند جذب و حفظ کارکنان جدید، مدیریت حقوق و دستمزد، وظایف اداری و مدیریت عملکرد را بر عهده بگیرند.

بازاریابی

مشاوران بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نقاط قوت خود را به‌عنوان یک برند شناسایی کنند و آن‌ها را برای ایجاد آگاهی و در معرض دید برند گسترش دهند. چه کسب و کار شما به یک لوگوی جدید یا یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز داشته باشد، یک مشاور بازاریابی می تواند دارایی در گسترش دامنه کسب و کار شما باشد.

چگونه یک مشاور کسب و کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن مشاور تجاری مناسب ممکن است سخت ترین بخش برای مالک یا مدیریت باشد. مشاور باید به کار خود اشتیاق داشته باشد، به تعالی و سازماندهی و جزئیات توجه داشته باشد. مهم است که مشاوری را پیدا کنید که در صنعت شما تخصص داشته باشد یا در مورد انواع مشکلاتی که کسب و کار شما با آن مواجه است، تجربه داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که آنها ارجاعات محکمی دارند.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که مشاور کسب و کار دارای گواهینامه های لازم مرتبط با صنعت شما است. شما باید مشاور را از طریق وب سایت و مطالب آنها بررسی کنید. به دنبال تصاویر حرفه ای و اطلاعات مستند در مورد خدمات آنها باشید و قراردادها و هزینه های مشاوره را به طور کامل بررسی کنید. ایده خوبی است که نمونه هایی از موفقیت های گذشته را درخواست کنید و با آن مشاغل صحبت کنید.

پیشینه معمولی برای یک مشاور چیست؟

زمینه مناسب برای مشاوری که انتخاب می کنید به صنعت و نیازهای شما بستگی دارد. اداره آمار کار ایالات متحده خاطرنشان می کند که مشاوران می توانند مدیریتی (تجاری)، علمی یا فنی باشند. برای مثال، اگر می‌خواهید شخصی به شرکت شما در توسعه نرم‌افزار اختصاصی جدید یا گردش کار مبتنی بر رایانه کمک کند، ممکن است یک مشاور فنی استخدام کنید. خارج از نیازهای خاص، شرکت ها معمولاً با مشاوران مدیریت کار می کنند تا نتیجه نهایی، رضایت مشتری یا روحیه کارکنان خود را بهبود بخشند.

صرف نظر از نوع مشاوری که با آن کار می کنید، پیشینه آنها بسیار مهم است. این به شما کمک می کند بفهمید که چقدر احتمال دارد کسب و کار شما را بهبود بخشند. در اینجا مواردی است که هنگام بررسی مشاوران بالقوه باید در نظر بگیرید:

آیا آنها تجربه عملی دارند؟

این می تواند به ویژه در دنیای تجارت مهم باشد. اگر کسی مستقیماً از کالج خارج شد و به خود برچسب مشاور داد، آیا واقعاً چیزی بیشتر از شما می داند؟ به دنبال مشاورانی باشید که با موفقیت کسب و کارهای کوچک، سازمان های سازمانی یا بخش های خاص را در اختیار داشته یا اداره می کنند.

آیا تجربه آنها قابل اجرا است؟

 یک مدیر عامل سابق بانک ممکن است چشمگیر به نظر برسد، اما آیا آنها دانش و تجربه کافی برای تبدیل کیک شیرینی شما را به یک تجارت کوچک سودآور دارند؟ آنها ممکن است، اما اگر شما همچنین به یک صاحب رستوران سابق فکر می کنید که اکنون با موفقیت به رشد غذاخوری های کوچک کمک می کند، این مشاور ممکن است بهترین گزینه برای کسب و کار شما باشد. به دنبال مشاورانی باشید که در صنعت شما و با مشاغلی کار کرده اند که از نظر سبک، اندازه، نیازها و اهداف با شما مطابقت دارند.

سوابق آنها با مشاوره چیست؟

شما فقط مشاوری نمی خواهید که تجربه مناسبی داشته باشد. شما مشاوری می خواهید که با شرکت هایی مانند شما موفقیت نشان داده باشد. نمونه کارها یا لیستی از برندهایی را که مشاور برای آنها کار کرده است بخواهید و درخواست مراجع کنید. به دنبال مشاوری باشید که به کسب‌وکارها کمک کرده است تا بر انواع چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید غلبه کنند یا کسب‌وکارهایی بسیار شبیه به شما ایجاد کرده است، و با آن شرکت‌ها تماس بگیرید تا بفهمید که آیا از خدمات راضی هستند یا خیر.

نمودار سازمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

نمودار سازمانی چیست ؟ چارت سازمانی سندی است که روابط عملکردی، سازمانی و سلسله مراتبی را در یک شرکت نشان می دهد و ترسیم می کند. بنابراین یک نمای کلی از سازمان ساختاری منابع انسانی یک شرکت ارائه می دهد و وظایف هر یک را به تفصیل بیان می کند. ما می‌توانیم این سند را به‌عنوان یک نقشه‌برداری ساده‌شده واقعی از شرکت در نظر بگیریم، که به تجسم عینی پیوندهای فرماندهی و پیوندهای تبعی بین هر کارمند کمک می‌کند.

انواع مختلف نمودارهای سازمانی چیست؟

شکل های مختلفی از نمودار سازمانی وجود دارد. در این میان، رایج ترین آنها نمودار سازمانی هرمی، درختی و به اصطلاح چین خورده است.

نمودار هرمی رایج ترین است. از طریق خطوط عمودی که رابطه تبعیت را تعریف می کنند تعیین می شود. بالاترین سطح سلسله مراتبی در بالا قرار دارد. در نهایت، خطوط افقی مشاغلی را نشان می‌دهند که سطح سلسله مراتبی یکسانی دارند. نمودار درختی به صورت قرائت از چپ به راست ارائه شده است. بنابراین، بالاترین سطح سلسله مراتبی شرکت در سمت چپ قرار دارد. بنابراین، پایین ترین سطح سلسله مراتبی در سمت راست منتهی می شود.

طرحواره سازی به اصطلاح "تا خورده" در نیمه راه بین هرم و درخت یافت می شود. در واقع، می توان آن را از بالا به پایین و همچنین از چپ به راست خواند.

چرا یک نمودار سازمانی ایجاد کنیم؟

چندین عنصر برای ایجاد یک نمودار سازمانی ضروری است. توسط آنها:

·        حرفه ای با مهارت های گرافیکی. علاوه بر این، به طور کلی توصیه می شود که این شخص دارای برخی از ارشدیت ها برای درک ساختار کلی شرکت باشد.

·        فهرستی از تمام موقعیت هایی که شرکت را تشکیل می دهند تنظیم کنید.

·        پیوندهای عملکردی را تعریف کنید که تجارت های مختلف و روابط فرعی را به هم مرتبط می کند.

·        یک طرح گرافیکی ایجاد کنید که مطابق با منشور گرافیک شرکت (آرم، رنگ، تایپوگرافی و غیره) باشد.

صرف نظر از ماهیت ساختار، چه یک شرکت تجاری یا صنعتی، چه وزارتخانه، بیمارستان، آژانس ارتباطی یا هر ساختار دیگری، استفاده از نمودار سازمانی محدود نیست و امکان تعریف یک کارآمد را فراهم می کند. سازماندهی تنوع وظایف و کارکردهای ساختاری که منابع انسانی را به کار می گیرد.

شکل نیز به زمینه فعالیت بستگی دارد. در واقع، فلوچارت را می توان در اشکال مختلف گرافیکی تولید کرد. در عمل، ما اغلب خود را با نمایشی مواجه می‌شویم که موقعیت‌های مختلف را با مستطیل‌هایی که با خطوطی به هم مرتبط شده‌اند، طرح‌واره می‌کند. بنابراین، برای پرداختن به جزئیات، خطوط عمودی روابط فرماندهی و تبعیت مستقیم را تعریف می‌کنند، در حالی که خطوط افقی روابط برابری را تعریف می‌کنند.

همچنین معمولاً موقعیت‌های با مسئولیت بالا به شکل بیضی نشان داده می‌شوند.

هدف نهایی این است که بتوانیم کل سازمان ساختاری شرکت را به همراه سلسله مراتب دقیق آن به طور فوری مشاهده کنیم.

چارت سازمانی چقدر برای یک پروژه مفید است؟

در چارچوب یک پروژه خاص، یک نمودار سازمانی به تعریف ساده و مختصر همه کارکردها در پروژه دوم کمک می کند و بنابراین به توزیع وظایف و مسئولیت های هر یک کمک می کند.

این امر خطر ابهام و سوء تفاهم را محدود می کند و ارتباطات و کار هر یک از کارکنان را تسهیل می کند.

در نهایت، دیدن نمودار سازمانی که شامل جزئیات ساختاری ارائه دهندگان خدمات عادی و شرکای یک شرکت نیز می شود، غیرمعمول نیست. این می تواند به ویژه زمانی اتفاق بیفتد که یک شرکت تمام یکی از وظایف خود را برون سپاری کرده باشد، همانطور که می تواند در مورد همکاری با یک مرکز تماس صدق کند.

کلمات کلیدی مشابهی که در فرهنگ لغت ما به آنها اشاره شده است:

·        تجزیه و تحلیل عملکرد

·        مدیریت منابع انسانی

·        حوزه استراتژیک فعالیت ها

·        ادغام عمودی

·        پلانوگرام

·        دفتر جلو