مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

تعریف مدیریت استراتژیک و ویژگی های آن

مدیریت استراتژیک برای تصمیم گیری بلندمدت برای همه کارکنان یک شرکت کاربرد دارد. با مدیریت عملیاتی که چشم انداز کوتاه مدت دارد، تفاوت دارد. مدیریت استراتژیک می تواند انواع مختلفی از تصمیمات را اتخاذ کند: تصمیمات عمدی، تصمیمات اضطراری یا تصمیمات پایدار.

تعریف مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک تمام تصمیماتی را که اداره یک شرکت را برای دستیابی به اهداف ممکن می سازد گرد هم می آورد.

مدیریت استراتژیک شکلی از مدیریت است که به تصمیمات استراتژیک اتخاذ شده توسط مدیران شرکت ها که مربوط به کل شرکت است، برای یک افق بلندمدت مربوط می شود.

مدیریت استراتژیک تلاش می کند تا خط رفتار کل یک شرکت را برای سال های آینده مشخص کند تا ساختار شرکت را اصلاح کند.

مدیریت استراتژیک و مدیریت عملیاتی

مدیریت استراتژیک با مدیریت عملیاتی متفاوت است. مدیریت عملیاتی یک مدیریت روزمره است، تصمیمات در یک افق کوتاه مدت توسط مدیران خط برای فعالیت های روزانه شرکت اتخاذ می شود.

به عنوان مثال: استخدام یک تصمیم مدیریت عملیاتی است، در حالی که آموزش همه فروشندگان در یک فروشگاه یک زبانه یک تصمیم مدیریت استراتژیک است.

این مدیریت استراتژیک است که بر مدیریت عملیاتی تأثیر می گذارد. تصمیمات مدیریت عملیاتی نباید مغایر با تصمیمات استراتژیک باشد.

مدیریت استراتژیک: ویژگی ها

مدیریت استراتژیک بر عهده مدیریت یک شرکت است. فقط مدیران این اختیار را دارند که تصمیمات مدیریت استراتژیک بگیرند.

چه زمانی ؟

تصمیمات مدیران اجرایی در زمینه مدیریت استراتژیک پیامدهای بلندمدتی دارد. آنها عملکرد مدیریت را طی چندین سال تعیین می کنند.

چی ؟

تصمیمات مدیریت استراتژیک پیامدهایی برای همه کارکنان یک شرکت دارد، نه فقط برای یک بخش یا یک بخش. این تصمیمات اغلب غیر قابل برگشت هستند. در نتیجه، تصمیمات استراتژیک بسیار اندک هستند. مثال: تغییر روش استخدام افراد فروش، حذف کل بخش، سازماندهی مجدد ساختار سلسله مراتبی شرکت و غیره.

مدیریت استراتژیک: تصمیمات مختلف

تصمیماتی که تحت مدیریت استراتژیک قرار می گیرند می توانند 3 نوع متفاوت داشته باشند.

تصمیم عمدی

یک تصمیم مدیریت استراتژیک عمدی یا پیش بینی شده نتیجه تأمل طولانی است. رهبران یک فرآیند تصمیم گیری کامل را دنبال کردند تا به این استراتژی برسند که یک انتخاب داوطلبانه است.

تصمیم در حال ظهور

یک تصمیم اضطراری یا تصمیم در حال وقوع، در واکنش به تغییر ناگهانی در محیط کسب و کار گرفته می شود. این توانایی شرکت برای سازگاری است که در خطر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
میلاد فلاح سه‌شنبه 25 آبان 1400 ساعت 12:55 https://miladfalah.com/

عالیی بود متشکرم

سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد