مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مزایای تولید ناب چیست؟

 مزایای پیاده سازی روش های تولید ناب یا حتی در یک سازمان خدماتی برای کسب و کار شما چیست؟ تولید ناب هم یک فلسفه بهبود کسب و کار و هم مجموعه ای از ابزارهای اثبات شده برای بهبود فرآیندهای تولید شما است. ناب در مورد تعریف ارزش است که توسط مشتری درک می شود، ویژگی های واقعی و خدماتی که آنها انتظار دارند.

هنگامی که ارزش را با توجه به مشتری تعریف کردید، سپس نقشه‌برداری جریان ارزش از مواد خام به مشتری را شروع می‌کنید، سپس آن ارزش را با کشش مشتری و در عین حال به سمت کمال حرکت می‌کنید.

برای انجام این کار باید به همه کارکنان خود احترام بگذارید و آنها را در یک حرکت مستمر برای بهبود کسب و کار خود مشارکت دهید، بدون این احترام و مشارکت هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود.

همانطور که بسیاری از تعاریف و سایت‌ها در اینترنت می‌گویند، تولید ناب فقط کاهش ضایعات نیست، ناب ارزش مشتری و ایجاد جریان ارزش است. ببینید تولید ناب چیست.

تاریخچه تولید ناب

برای اینکه بتوانید مشاوره تولید ناب را پیاده سازی کنید و به فرآیندهای تولید ناب دست یابید، باید درک درستی از تاریخچه تولید ناب داشته باشید، باید بدانید که چگونه توسعه یافته و مسائلی که بر آن ها غلبه شده است.

تاریخچه بسیار طولانی دارد، ریشه ها به خطوط تولید فورد برای مدل T و قبل از آن برمی گردد. آثار تیلور و گیلبرت همگی بر روی ناب تأثیر می‌گذارند، ایده‌های آن‌ها همراه با فورد توسط تویوتا اقتباس شد تا شروع به تشکیل سیستم تولید تویوتا (TPS) کند که همان جایی است که ناب از آنجا آمده است.

تویوتا از این ایده ها استفاده کرد و آنها را با کارهای دمینگ، شوهارت و جوران ترکیب کرد تا مشارکت کارکنان و انگیزه برای بهبود مستمر را فراهم کند.

با شناسایی موجودی کالا توسط Taichii Ohno از طریق تولید بیش از حد به عنوان بزرگترین ضایعات در تولید اصول Just In Time (JIT) متولد شد و آنچه را که مشتری می‌خواهد تولید می‌کند بدون اینکه در موجودی گیر بیفتد.

تولید ناب در دهه 1980 در غرب خریداری شد، زیرا بسیاری از شرکت‌ها متوجه شدند که بسیار از رقبای ژاپنی خود عقب‌تر هستند و باید از مزایای Lean بهره ببرند.

ناب از ضایعات جلوگیری می کند

هنگامی که با افراد در مورد لاغر صحبت می کنید، چیزهای زیادی در مورد حذف ضایعات از فرآیندهای خود خواهید شنید، اکثر پزشکان سخت تلاش می کنند تا هر نمونه از هفت زباله ای را که در فرآیندهای شما پیدا می کنند شناسایی و سپس حذف کنند.

با این حال بسیاری فراموش می کنند که به آنچه مشتری واقعاً می خواهد نگاه کنند و در نهایت فرآیندهای بیهوده را کارآمدتر می کنند، بنابراین شما در انجام کاری که مشتری حتی نمی خواهد بهتر می شوید.

اجرای صحیح ناب ضایعات را شناسایی و حذف نمی کند، در وهله اول از وقوع ضایعات جلوگیری می کند.

مزایای تولید ناب

Lean Manufacturing یک فلسفه بهبود کسب و کار است که در طول سالیان متمادی توسعه یافته است (و همچنین مجموعه ای از ابزارهای تولید ناب)، این روشی است برای تمرکز بهتر کسب و کار شما بر روی نیازهای واقعی مشتری و به شما کمک می کند تا از ضایعات داخلی جلوگیری کنید. سیستم شما مزایای بسیاری وجود دارد که با تولید ناب و همچنین برای صنایع خدماتی مرتبط است. من بسیاری از این مزایا را در زیر شرح می دهم:

·       بهبود خدمات مشتری؛ ارائه دقیقاً همان چیزی که مشتری می خواهد زمانی که آن را می خواهد.

·       بهبود بهره وری؛ بهبود در توان عملیاتی و ارزش افزوده به ازای هر نفر.

·       کیفیت؛ کاهش عیوب و دوباره کاری.

·       نوآوری؛ کارکنان به طور کامل درگیر هستند بنابراین روحیه و مشارکت در تجارت بهبود می یابد

·       کاهش ضایعات؛ حمل و نقل، جابجایی، انتظار، فضا و ضایعات فیزیکی کمتر.

·       بهبود زمان سرب. کسب‌وکار می‌تواند سریع‌تر، راه‌اندازی‌های سریع‌تر، تأخیر کمتر پاسخ دهد.

·       چرخش سهام بهبود یافته؛ کار کمتر در حال پیشرفت و موجودی، بنابراین سرمایه کمتری در دست است.

·       همه موارد فوق تأثیرات مالی بر کسب و کار شما دارند و همچنین به شما کمک می کنند تا به کسب و کاری تبدیل شوید که بتواند بهتر به نیازهای مشتری واکنش نشان دهد و پاسخگوی آن باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد