مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاور کسب و کار چیست؟

استخدام مشاوره مدیریت می تواند به کسب و کارها در بهبود عملکرد و ایجاد تغییرات لازم برای دستیابی به موفقیت کمک کند. مشاوران کسب و کار به شرکت ها کمک می کنند تا بر چالش ها غلبه کنند، درآمد را افزایش دهند یا رشد کنند. این مهم است که اطمینان حاصل شود که مشاوران کسب و کار تجربه و موفقیت قبلی با شرکت هایی مانند شما دارند.

مشاوران تجاری ممکن است بر اساس پروژه، ساعت، یا نگهدارنده های روزانه یا ماهانه هزینه کنند. این مقاله برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک است که قصد همکاری با یک مشاور کسب و کار را دارند.

راه اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط ​​به دلیل تعداد زیادی از وظایفی که برای موفقیت لازم است، چالش برانگیز است. از حسابداری گرفته تا منابع انسانی و پشتیبانی فنی، تقریباً غیرممکن است که صاحبان مشاغل بتوانند همه این کارها را خودشان انجام دهند. اما، به لطف سهولت استخدام مشاوران امروزه، آنها مجبور نیستند همه چیز را به تنهایی کشف کنند. در اینجا مشاور کسب و کار چیست و چگونه می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند.

مشاور کسب و کار چیست؟

مشاور کسب‌وکار فردی است که از طریق آموزش و تجربه قبلی، مهارت‌های گسترده‌ای دارد و به صاحبان مشاغل در تلاش‌هایشان کمک می‌کند. علاوه بر این، مشاوران کسب و کار مشاوره مدیریتی را برای کمک به سازمان ها در بهبود عملکرد و کارایی خود ارائه می دهند. این متخصصان کسب‌وکارها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و راه‌حل‌هایی ایجاد می‌کنند و در عین حال به شرکت‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک می‌کنند. صاحبان مشاغل باید زمانی که به کمک یا دیدگاهی در مسیر انتخابی خود یا کاتالیزوری برای تغییر در شرکت خود نیاز دارند، مشاوران تجاری را استخدام کنند.

مشاور چه می کند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل باید به استخدام مشاوران فکر کنند. مشاوران طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        ارائه تخصص در یک بازار خاص

·        شناسایی مشکلات

·        تکمیل کادر موجود

·        شروع تغییر

·        ارائه عینیت

·        آموزش و آموزش کارکنان

·        انجام "کار کثیف" مانند حذف کارکنان

·        احیای یک سازمان

·        ایجاد یک کسب و کار جدید

·        تأثیرگذاری بر افراد دیگر، مانند لابی‌گران

اولین قدم برای هر مشاور کسب و کار مرحله کشف است، جایی که هدف آن یادگیری کسب و کار مشتری است. یک مشاور خوب کسب و کار وقت می گذارد تا هر چه بیشتر درباره کسب و کار از مالک و کارمندان بیاموزد. این می تواند شامل بازدید از تأسیسات، ملاقات با هیئت مدیره و کارکنان، تجزیه و تحلیل امور مالی و خواندن تمام مطالب شرکت باشد. در طول این فرآیند، مشاور کسب و کار جزئیات ماموریت یک شرکت و عملیاتی را که در حال انجام است را کشف می کند.

هنگامی که مشاور کسب و کار درک عمیقی از شرکت ایجاد کرد، وارد مرحله ارزیابی می شود، جایی که هدف این است که تشخیص دهند کجا نیاز به تغییر است. این مرحله شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت و همچنین مشکلات فعلی و قابل پیش بینی است. این مسائل می تواند شامل مشکلاتی باشد که مالکیت و مدیریت قبلاً شناسایی کرده اند و همچنین مشکلات جدیدی که مشاور کسب و کار در نتیجه عینی بودن آنها کشف می کند. یک مشاور تجاری همچنین باید فرصت هایی را برای رشد کسب و کار، افزایش سود و افزایش کارایی شناسایی کند.

مشاور بازرگانی علاوه بر شناسایی این مشکلات و فرصت‌ها، باید راه‌حل‌هایی برای مشکلات و برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌ها ایجاد کند. شاید یک شرکت دارای بخش فروش به خصوص قوی باشد اما بخش بازاریابی ضعیفی دارد. این فرصتی برای شرکت برای افزایش منابع بازاریابی و سرمایه گذاری بر کارکنان فروش است. در این مرحله، برای مشاور و کارمندان شرکت مهم است که ارتباطات باز و شفاف را حفظ کنند.

انتقاد سازنده

برای صاحب کسب و کار مهم است که توصیه های مشاور کسب و کار را در این مرحله به عنوان انتقاد سازنده تلقی کند. مالک نباید این انتقاد را شخصاً بپذیرد، زیرا مشاور تجاری عینیت و دیدگاه تازه را به ارمغان می آورد. مالک ممکن است شخصاً به کسب و کار نزدیک باشد، که می تواند مانعی برای تغییر و رشد مثبت باشد. مالک باید بازخورد داشته باشد و نظرات خود را در اختیار مشاور کسب و کار قرار دهد که صاحب کسب و کار باید آن را در نظر گرفته و در صورت لزوم برنامه ها را اصلاح کند.

پس از توافق مالک و مشاور در مورد یک طرح، مشاور باید وارد فاز سوم مشاوره شود. این مرحله بازسازی یا اجرای طرح است. در این مرحله، مشاور بر روی دارایی ها استوار می شود و بدهی ها را حذف می کند. آنها همچنین پیشرفت طرح را زیر نظر دارند و در صورت نیاز آن را تنظیم می کنند.

انواع مشاوران کسب و کار

استراتژی و مدیریت

این مشاوران کسب‌وکار می‌توانند تخصص صنعت را به کسب‌وکار شما بیاورند تا به شما در افزایش مقیاس، کسب فرصت‌های جدید و افزایش درآمد کمک کنند. مشاوران با تمرکز بر استراتژی و مدیریت می توانند به کسب و کار شما کمک کنند:

·        گسترش به بازارهای جدید یا افزایش آگاهی در بازار فعلی شما.

·        سازماندهی مجدد مدل کسب و کار خود برای ایجاد یک استراتژی مقرون به صرفه.

·        افزایش قابلیت های کسب و کار شما.

·        به دست آوردن یک جدید

·        سرمایه گذاری تجاری

·        ادغام با کسب و کار دیگر یا تغییر ساختار کسب و کار شما.

·        حضور به عنوان مدیریت میانی در طول دوره گذار.

·        عملیات

مشاوران تجاری با تخصص عملیات می توانند به صاحبان مشاغل کمک کنند تا کیفیت فرآیندهای روزانه خود را بهبود بخشند. این مشاوران کسب‌وکار مدل فعلی کسب‌وکار شما را فهرست می‌کنند و بهترین راه را برای تولید همان نتایج با کیفیت بالا در کسری از هزینه و زمان پیدا می‌کنند. راه های دیگری که این مشاوران به شما کمک می کنند از طریق کنترل کیفیت و درک چگونگی تغییر و بهینه سازی تولید خود برای نتایج بهتر است.

مالی

یک مشاور مالی می تواند دامنه وسیع تری از سلامت مالی کسب و کار شما را به شما نشان دهد. آنها عمدتاً در تصمیم گیری های سرمایه گذاری و کمک به صاحبان مشاغل کمک می کنند تا بهترین راه را برای رسیدگی به دارایی ها و بدهی های خود پیدا کنند. مشاوران مالی همچنین می‌توانند تخصص‌های بیشتری از جمله برنامه‌ریزی مالی ارائه دهند که در آن به مشتریان در مورد مالیات، هزینه‌های روزانه و برنامه‌های بازنشستگی مشاوره می‌دهند.

منابع انسانی

تعدادی از شرکت های مشاور منابع انسانی و پیمانکاران مستقل وجود دارند که می توانند به صاحبان مشاغل در نیازهای منابع انسانی کمک کنند. این مشاوران می توانند وظایف روزانه منابع انسانی مانند جذب و حفظ کارکنان جدید، مدیریت حقوق و دستمزد، وظایف اداری و مدیریت عملکرد را بر عهده بگیرند.

بازاریابی

مشاوران بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نقاط قوت خود را به‌عنوان یک برند شناسایی کنند و آن‌ها را برای ایجاد آگاهی و در معرض دید برند گسترش دهند. چه کسب و کار شما به یک لوگوی جدید یا یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز داشته باشد، یک مشاور بازاریابی می تواند دارایی در گسترش دامنه کسب و کار شما باشد.

چگونه یک مشاور کسب و کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن مشاور تجاری مناسب ممکن است سخت ترین بخش برای مالک یا مدیریت باشد. مشاور باید به کار خود اشتیاق داشته باشد، به تعالی و سازماندهی و جزئیات توجه داشته باشد. مهم است که مشاوری را پیدا کنید که در صنعت شما تخصص داشته باشد یا در مورد انواع مشکلاتی که کسب و کار شما با آن مواجه است، تجربه داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که آنها ارجاعات محکمی دارند.

علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که مشاور کسب و کار دارای گواهینامه های لازم مرتبط با صنعت شما است. شما باید مشاور را از طریق وب سایت و مطالب آنها بررسی کنید. به دنبال تصاویر حرفه ای و اطلاعات مستند در مورد خدمات آنها باشید و قراردادها و هزینه های مشاوره را به طور کامل بررسی کنید. ایده خوبی است که نمونه هایی از موفقیت های گذشته را درخواست کنید و با آن مشاغل صحبت کنید.

پیشینه معمولی برای یک مشاور چیست؟

زمینه مناسب برای مشاوری که انتخاب می کنید به صنعت و نیازهای شما بستگی دارد. اداره آمار کار ایالات متحده خاطرنشان می کند که مشاوران می توانند مدیریتی (تجاری)، علمی یا فنی باشند. برای مثال، اگر می‌خواهید شخصی به شرکت شما در توسعه نرم‌افزار اختصاصی جدید یا گردش کار مبتنی بر رایانه کمک کند، ممکن است یک مشاور فنی استخدام کنید. خارج از نیازهای خاص، شرکت ها معمولاً با مشاوران مدیریت کار می کنند تا نتیجه نهایی، رضایت مشتری یا روحیه کارکنان خود را بهبود بخشند.

صرف نظر از نوع مشاوری که با آن کار می کنید، پیشینه آنها بسیار مهم است. این به شما کمک می کند بفهمید که چقدر احتمال دارد کسب و کار شما را بهبود بخشند. در اینجا مواردی است که هنگام بررسی مشاوران بالقوه باید در نظر بگیرید:

آیا آنها تجربه عملی دارند؟

این می تواند به ویژه در دنیای تجارت مهم باشد. اگر کسی مستقیماً از کالج خارج شد و به خود برچسب مشاور داد، آیا واقعاً چیزی بیشتر از شما می داند؟ به دنبال مشاورانی باشید که با موفقیت کسب و کارهای کوچک، سازمان های سازمانی یا بخش های خاص را در اختیار داشته یا اداره می کنند.

آیا تجربه آنها قابل اجرا است؟

 یک مدیر عامل سابق بانک ممکن است چشمگیر به نظر برسد، اما آیا آنها دانش و تجربه کافی برای تبدیل کیک شیرینی شما را به یک تجارت کوچک سودآور دارند؟ آنها ممکن است، اما اگر شما همچنین به یک صاحب رستوران سابق فکر می کنید که اکنون با موفقیت به رشد غذاخوری های کوچک کمک می کند، این مشاور ممکن است بهترین گزینه برای کسب و کار شما باشد. به دنبال مشاورانی باشید که در صنعت شما و با مشاغلی کار کرده اند که از نظر سبک، اندازه، نیازها و اهداف با شما مطابقت دارند.

سوابق آنها با مشاوره چیست؟

شما فقط مشاوری نمی خواهید که تجربه مناسبی داشته باشد. شما مشاوری می خواهید که با شرکت هایی مانند شما موفقیت نشان داده باشد. نمونه کارها یا لیستی از برندهایی را که مشاور برای آنها کار کرده است بخواهید و درخواست مراجع کنید. به دنبال مشاوری باشید که به کسب‌وکارها کمک کرده است تا بر انواع چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو هستید غلبه کنند یا کسب‌وکارهایی بسیار شبیه به شما ایجاد کرده است، و با آن شرکت‌ها تماس بگیرید تا بفهمید که آیا از خدمات راضی هستند یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد