مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

اصول طراحی کارت امتیازی متوازن

طراحی یک کارت امتیازی متوازن در یک شرکت شامل چندین مرحله است:

·        چشم انداز آینده کسب و کار خود را به وضوح تعریف کنید

·        اهداف استراتژیک را تعریف کنید

·        عوامل حیاتی موفقیت را شناسایی کنید

·        شاخص هایی را برای اندازه گیری و پیگیری عملکرد کسب و کار انتخاب کنید

·        اهداف، برنامه های اقدام و ابتکارات را تعریف کنید

تمام این مراحل باید برای هر یک از 4 دیدگاه انجام شود.

ما قبلاً فقط چند جنبه از تعریف اهداف و انتخاب شاخص ها را تحلیل کردیم. اکنون در اینجا سه ​​نمونه از نقشه های استراتژیک تولید شده در طول توسعه پروژه های کارت امتیازی متوازن آورده شده است. این نمونه ها خلاصه ای از تمام کارهای شرکت اعم از اهداف، اقدامات، شاخص ها و اقدامات و ابتکارات قابل اجراست.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد کارت امتیازی متوازن در اینجا کلیک کنید.

1 کارت امتیازی متوازن

 نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای آبجوسازی صنایع دستی

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·        چشم انداز مالی: افزایش درآمد افزایش درآمد تا 10% صورت های مالی توسعه سیاست های اعتباری توزیع کننده جدید

·        دیدگاه مشتری: روی ارزش بالای سبد متوسط ​​حساب کنید. مبلغ هزینه شده در هر تسویه را به طور متوسط ​​15% افزایش دهید.

·        دیدگاه فرآیند داخلی: کانال‌های فروش را متنوع کنید حداقل 30 درصد از فروش را به کانال‌های فروش جدید منتقل کنید درصد فروش در هر کانال راه‌اندازی بازاریابی تلفنی و فروشگاه مجازی

·        دیدگاه یادگیری سازمانی: به عنوان یک بازیکن رقابتی در فروش شناخته شوید آموزش 100% تیم فروش تعداد گواهینامه های کسب شده توسط تیم توسعه همکاری با یک شرکت آموزش آنلاین

2 کارت امتیازی متوازن: نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای جواهرفروشی

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·        چشم انداز مالی: افزایش سودآوری افزایش سودآوری شرکت تا 15 درصد صورت های مالی مذاکره در مورد طرح های اقساط با شرکت های اعتبار مصرف کننده

·        دیدگاه مشتری: فروشگاهی داشته باشید که برای مشتریان جذاب‌تر باشد. تعداد مشتریان حاضر در مغازه را به طور متوسط ​​20% افزایش دهید.

·        دیدگاه فرآیند داخلی: در خدمات مشتری مرجع باشید. تعداد بازخوردهای مثبت را تا 15 درصد افزایش دهید و تعداد شکایات ارائه شده به خدمات مشتری را تا 80 درصد کاهش دهید. تحلیل استراتژیک گزارش های خدمات مشتری طراحی مجدد فرآیند خدمات مشتری

·        دیدگاه یادگیری سازمانی: یک نیروی فروش متشکل از متخصصان با تجربه داشته باشید جایگزین 30 درصد از فروشندگان تعداد قراردادهای کاری امضا شده در مقایسه با قراردادهای شکسته شده شروع فرآیند استخدام و انتخاب

3 کارت امتیازی متوازن: نمونه ای از نقشه برداری استراتژیک برای یک شرکت تجارت الکترونیک

اهداف و اقدامات شاخص ها اقدامات و ابتکارات

·                  دیدگاه مالی: افزایش فروش و کاهش هزینه ها افزایش فروش به میزان 15% و کاهش هزینه های عملیاتی تا 10% صورت های مالی مذاکره با تامین کنندگان. منبع این مطلب در

 https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/finance/balanced-scorecard/#:~:text=1.,business%2C%20such%20as%20the%20shareholders

·                  دیدگاه مشتری: معیاری در تنوع محصول باشید افزایش عرضه محصول جدید به میزان 15 درصد در هر سه ماهه تعداد محصولات جدید عرضه شده در هر فصل ایجاد یک کمیته نوآوری و توسعه

·                  دیدگاه فرآیند داخلی: قادر به استقرار مداوم محصولات جدید باشید. حداقل 5 پروژه توسعه محصول در هر ماه راه اندازی کنید گزارش پروژه نوآوری دریافت نرم افزار خاص برای مدیریت توسعه محصول

·                  دیدگاه یادگیری سازمانی: داشتن تیمی با مهارت بالا در توسعه محصول حداقل دو متخصص در این زمینه متخصص داشته باشید تعداد متخصصان در شرکت با مدرک در این زمینه به یکی از این افراد حرفه ای جایزه بدهید و آنها را برای بار دوم استخدام کنید.

این نمونه هایی از کارت امتیازی متوازن ارائه شده کاملاً فرضی و بسیار شماتیک هستند. در عمل، یک جدول

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد