اکنون ما کاملاً در عصر دیجیتال مستقر شدهایم، و کسبوکارهای مختلف در حال ایجاد راههای هوشمندانه، مؤثر و مخرب برای استفاده از فناوری هستند. نتفلیکس یک مثال عالی است. این کار به عنوان یک سرویس سفارش پستی شروع شد و کسب و کار اجاره ویدیو را مختل کرد. سپس نوآوری های دیجیتال پخش ویدئو در مقیاس وسیع را ممکن کرد. امروزه، نتفلیکس با ارائه یک کتابخانه رو به رشد از محتوای درخواستی با قیمتهای فوقالعاده رقابتی، شبکههای تلویزیونی سنتی پخش و کابلی و استودیوهای تولید را به یکباره میپذیرد.
تحول دیجیتال به نتفلیکس این توانایی را داد که نه تنها محتوای ویدیویی را مستقیماً برای مشتریان پخش کند، بلکه بینش بیسابقهای در مورد عادات و ترجیحات مشاهده به دست آورد. از این دادهها برای اطلاعرسانی همه چیز، از طراحی تجربه کاربری تا توسعه نمایشها و فیلمهای اولیه در استودیوهای داخلی استفاده میکند. این تحول دیجیتال در عمل است: بهره گیری از فناوری های موجود برای اطلاع از نحوه اداره یک تجارت.
یک عنصر کلیدی مشاوره تحول دیجیتال درک پتانسیل فناوری شما است. باز هم، این به این معنی نیست که بپرسید "چقدر سریعتر می توانیم کارها را به همان روش انجام دهیم؟" این به این معناست که بپرسید «تکنولوژی ما واقعاً چه چیزی را میتواند انجام دهد، و چگونه میتوانیم کسبوکار و فرآیندهای خود را برای استفاده حداکثری از سرمایهگذاریهای فناوری خود تطبیق دهیم؟»
قبل از نتفلیکس، مردم با رفتن به فروشگاه ها و بررسی قفسه های نوارها و دیسک ها در جستجوی چیزی که خوب به نظر می رسید، فیلم هایی را برای اجاره انتخاب می کردند. اکنون، کتابخانههای محتوای دیجیتالی بر روی دستگاههای شخصی ارائه میشوند که با توصیهها و بررسیها بر اساس ترجیحات کاربر تکمیل میشوند.
پخش محتوای مبتنی بر اشتراک مستقیماً به تلویزیون، رایانه و دستگاههای تلفن همراه مردم یک اختلال آشکار در تجارت اجاره ویدیو بود. استقبال از پخش جریانی همچنین منجر به این شد که نتفلیکس به دنبال کارهای دیگری باشد که می تواند با فناوری موجود انجام دهد. این منجر به نوآوری هایی مانند یک سیستم توصیه محتوا با هدایت هوش مصنوعی شد. در مورد استفاده حداکثری از بخش فناوری اطلاعات خود صحبت کنید!
به طور مشابه، تحولات دیجیتالی نحوه رویکرد شرکت ها به خدمات مشتری را تغییر داده است. مدل قدیمی این بود که منتظر باشید تا مشتریان بیایند شما را پیدا کنند، چه حضوری و چه با تماس با شماره 800. اما ظهور رسانههای اجتماعی خدمات را مانند تبلیغات، بازاریابی و حتی فروش و خدمات مشتری تغییر داده است. شرکتهای پیشرو از رسانههای اجتماعی به عنوان فرصتی برای گسترش خدمات خود با ملاقات با مشتریان در پلتفرمهای انتخابی خود استقبال میکنند.