ماموریت ما در غزال کمک به موفقیت افراد با داده است. و بخشی از ماموریت شخصی من این است که ابزارها و منابعی را که برای کمک به شما برای انجام این کار نیاز دارید در اختیار شما قرار دهم.
در راهنمای شروع به داشبورد مدیریت ، من به بررسی انواع داشبوردها، ویژگیهای آنها و نحوه ساخت آنها برای تصمیمگیری مبتنی بر داده پرداختم. در راهنمای شروع طراحی داشبورد ما، به سوالات متداول طراحی داشبورد پاسخ دادم تا به شما در ایجاد داشبورد نهایی برای نیازهای کسب و کارتان کمک کنم.
اما یک تکه از پازل هنوز گم شده است. پاسخی عمیق به سؤالات متداول: داشبورد داده چیست؟
در این مقاله به موارد زیر می پردازم:
· داشبورد مدیریتی چیست؟
· چرا باید از داشبورد استفاده کنید
· داشبورد در مقابل گزارش: تفاوت چیست؟
· مزایای استفاده از داشبورد برای کسب و کار شما
· نحوه انتخاب معیارها و KPIها برای ردیابی در داشبورد
داشبورد داده یک ابزار مدیریت اطلاعات است که برای ردیابی، تجزیه و تحلیل و نمایش شاخص های کلیدی عملکرد، معیارها و نقاط داده استفاده می شود. می توانید از داشبورد برای نظارت بر سلامت کلی کسب و کار، بخش یا یک فرآیند خاص خود استفاده کنید.
داشبوردهای مدیریتی نیز قابل تنظیم هستند. می توانید داشبوردی بسازید که نیازهای خاص کاربران شما را پشتیبانی کند. اگر موسس یا مدیر اجرایی هستید، داشبورد شما میتواند معیارهای SaaS را نمایش دهد. اگر شما یک بازاریاب دیجیتال هستید، داشبورد شما می تواند معیارهای بازاریابی را نمایش دهد.
چه چیزی به داشبورد های مدیریت و تجسم دادههای روی آن قدرت میدهد؟ در پشت صحنه، یک داشبورد به فایلهای شما (مانند صفحه گسترده اکسل یا صفحه Google)، پیوستها، سرویسها (مانند QuickBooks یا HubSpot) و APIها متصل میشود. داشبورد داده های خام را به چیزی قابل خواندن برای انسان تبدیل می کند. به جای غربال کردن ستونها یا ردیفها در صفحهگسترده، میتوانید دادههای خود را در جدول، نمودار خطی، نمودار حبابدار یا نمودار میلهای تجزیه و تحلیل کنید، فقط برای نام بردن چند گزینه.
داشبوردها داده ها را از چندین منبع داده جمع آوری می کنند. داشبورد فقط برای صرفه جویی در زمان نیست، بلکه دیدن همه داده های شما با هم در یک مکان است. ارتباط بین دادههای شما یک تماس API دیگر نیست - این شما و تخصصهایی هستید که در معیارها به ارمغان میآورید که قدرت پشت سر کسبوکار شما هستند.
تفاوت بین داشبورد و گزارش چیست - و چرا اهمیت دارد؟ چرا نه تنها گزارش بسازیم یا صرفاً در داشبورد سرمایه گذاری نکنیم؟ تفاوت در مورد تغییر دیدگاه از گزارش دوره ای (مانند فصلی یا سالانه) به نظارت مستمر (مانند روزانه یا هفتگی) است. آنچه داشبوردها و گزارش ها را بسیار ارزشمند می کند این است که چگونه شما و تیمتان از آنها به نفع خود استفاده می کنید.
تجزیه و تحلیل روند برای دیدن اینکه چه چیزی در گذشته موثر بوده است (یا چه چیزی نبوده است) تا رویکرد شما را برای آینده تغییر دهد.
داشبوردها تعاملی هستند—شما می توانید داده های خود را بخش بندی، فیلتر و تجسم کنید
داشبوردها داده های زنده و به روز شده پویا را نمایش می دهند (همانطور که منبع داده شما به روز می شود، داشبورد شما نیز انجام می دهد)
گزارش ها اطلاعات مربوط به حوزه های شناخته شده مورد علاقه یا اهداف را به اشتراک می گذارند
داشبوردها مناطق شناخته شده مورد علاقه یا اهداف را نظارت می کنند
مطمئناً زمان و مکانی برای داشبورد و گزارش وجود دارد، اما داشبوردها سطح بعدی تیمهای داده محور هستند. با راهنمای شروع به داشبوردها، ساخت داشبورد را شروع کنید.
داشبوردها برای نقش های مختلف اهداف متفاوتی دارند. چیزی به نام داشبورد تک سایز وجود ندارد. داشبوردهایی که به خوبی طراحی شده اند به سوالات تجاری پاسخ می دهند و قبل از اینکه تیم شما حتی مجبور به درخواست آنها شود، بینش هایی را ارائه می دهند.
· چندین معیار و KPI را به طور همزمان نظارت کنید
· آسان برای خواندن
· با کاهش یا حذف وظایف گزارش دستی در زمان صرفه جویی کنید
· ارتباط متقابل منسجم و به موقع
بیایید هر مزیت را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.