مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

بهترین روش های موثر برای ایجاد انگیزه در کارکنان

وقتی به شرکت‌های فناوری فکر می‌کنید، تصور می‌کنید که کارمندان چقدر باید با هم برنامه‌ریزی کنند و چقدر برای کارشان انگیزه دارند. دقیقاً همین تصویر شرکتی است که بهترین استعدادها را جذب و حفظ می کند.

کارمندان متعهد نه تنها وفادارتر هستند، بلکه بهره وری بیشتری نیز دارند. بر اساس یک مطالعه PWC، کارمندان متعهد 57 درصد بیشتر برای شغل خود تلاش می کنند. جای تعجب نیست که شرکت هایی با کارکنان بسیار متعهد 147 درصد بیشتر از رقبای خود سود هر سهم دارند.

هنگامی که کارکنان احساس تعلق به سازمان شما داشته باشند، محصولات نوآورانه ای ایجاد می کنند و از انتظارات مشتری فراتر می روند. به همین دلیل است که بسیج کارکنان ضروری است.

در اینجا 35 ایده وجود دارد که به شما در ایجاد و افزایش انگیزه کارکنان و افزایش بهره وری کسب و کار کمک می کند.

1 سپاسگزاری خود را ابراز کنید

آشکارا از تلاش های همکاران خود قدردانی کنید و به آنها نشان دهید که متوجه حرکات کوچک روزانه آنها هستید. از قدرت یک تعریف یا تشکر صمیمانه شگفت زده خواهید شد.

هی! ما در مورد امضای تشکر در یک ایمیل صحبت نمی کنیم ...

یک کارت برای نشان دادن قدردانی خود با دست بنویسید.

در یک جلسه به طور عمومی از او تشکر و قدردانی کنید.

یک ایمیل تبریک کارمند را به مدیر خود کپی کنید.

به کارمند خود چشم انداز کنید و تلاش های آنها را برای حفظ انگیزه در کار به طور مکرر تشخیص دهید.

2 شفاف باشید

موفقیت های خود را مرتباً به اشتراک بگذارید. همچنین سخت ترین لحظات خود را به اشتراک بگذارید. آنها از دانستن این موضوع سپاسگزار خواهند بود و می توانند به شما کمک کنند.

 قلب انسان بیشتر از درد دیگران متاثر می شود.

گفتن حقیقت در مواقع مهم به یکدیگر کمک می کند و نشان می دهد که به آنها احترام می گذارید. به یاد داشته باشید، آنها ممکن است به راه حلی فکر کنند که شما از دست داده اید یا حتی بیشتر تلاش کنند تا از صمیمیت شما تشکر کنند ...

3 پاداش شخصی

پاداش سالانه اغلب به‌عنوان قدردانی از تمام تلاش‌های سال تلقی می‌شود. اگر می توانید، در طول سال به کارمندان خود جوایز شخصی بدهید - به وضوح کوچکتر، اما سازگارتر و صمیمانه تر.

 آیا او غذای خوب دوست دارد؟ یک کارت هدیه به Bouillon Bilk ارائه دهید.

 آیا او موج سواری را دوست دارد؟ گردشی به Oasis Surf ارائه دهید.

 او موسیقی را دوست دارد؟ کنسرت 3 Doors Down را پیشنهاد دهید که او در مورد آن بسیار صحبت می کند.

به طور خلاصه، نشان دهید که کارمند خود را می شناسید. ارزش پولی یکسان وقتی از دل می آید معنای کاملاً متفاوتی دارد. او این موضوع را به دوستان خود خواهد گفت و بسیار بیشتر از شما سپاسگزار خواهد بود! حتی تبلیغ خوبی برای کسب و کار شماست.

4 به آنها یادآوری کنید که چرا آنها را استخدام کرده اید

به تک تک کارمندان تیم خود فکر کنید و ویژگی هایی را که باعث شد آنها را استخدام کنید به خاطر بسپارید. به او بگویید که در طول مصاحبه چه چیزی در او دیدید و چگونه تحت تأثیر ویژگی ها، تجربه و اخلاق کاری او قرار گرفتید... دلایلی را که ویژگی های خاص او را به یک دارایی در شرکت تبدیل می کند و اینکه چرا فکر می کنید کارمند در نقش خود خوب است را تقویت کنید. .

5 موفقیت ها را با افتخار اعلام کنید

برای ایجاد انگیزه در کارکنان وقتی مشتریان راضی بودند کلمات مناسب را به آنها منتقل کنید. یک فضای خارق العاده برای به اشتراک گذاشتن موفقیت ها ایجاد کنید. بامزه باش، اصیل باش احتمالاً با زنگی که در دفاتر کارگزاری به هنگام فروش جدید زده می شود آشنا هستید... بیخود نیست که این نحوه اعلام موفقیت در خاطرات ما حک شده است!

  یک گونگ بردارید و آن را بکوبید تا وقتی اخبار خوبی برای به اشتراک گذاشتن دارید، تیم را دور هم جمع کنید. با هر موفقیت آن را به یک رویداد تبدیل کنید تا حس غرور در تیم ایجاد شود. انگیزه کارکنان تضمین شده است.

منحصراً مطالعات موردی ما را در مورد شرکت هایی که موفق به جذب و حفظ بهترین استعدادها در سازمان خود می شوند، دریافت کنید. از بهترین ها الهام بگیرید.

6 چشم انداز شرکت را مهار کنید

برای افزایش انگیزه کارکنان چشم انداز و استراتژی شرکت را به وضوح تعریف کنید. کارکنان را در توسعه این موارد بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که همه تأثیر مشارکت آنها بر موفقیت سازمان را درک می کنند.

آن را ساده نگیرید. میلیاردر Zappos حتی پاداش 2000 دلاری را به کارمندان خود ارائه می دهد تا ترک کنند! این شرکت فرهنگ سازمانی خود را آنقدر برای موفقیت خود مهم می‌داند که ترجیح می‌دهد به جای حفظ کارمندانی که کاملاً به دیدگاه و ارزش‌های آن پایبند نیستند، برای ترک کار به کارمندان پول پرداخت کند.

7 فعالیت های تیمی را انجام دهید

بین اعضا ارتباط برقرار کنید از تیم ها:

با یکی از اعضای تیم باربیکیو داشته باشید

سازماندهی ساعات شاد - برای افزایش نرخ مشارکت، اولین نوشیدنی را بپردازید

ناهار را از بهترین نانوایی منطقه ارائه دهید

در یک بازی فرار شرکت کنید

ساعت 3 بعد از ظهر دفتر را ترک کنید تا در دریاچه پیک نیک داشته باشید، والیبال بازی کنید و کمی پارو بزنید.

8 تعریف کنید که چگونه کسب و کار شما ارزش ایجاد می کند

کارمندان شما می خواهند بدانند که در تعامل با کسب و کار شما انتخاب درستی انجام داده اند. به آنها توضیح دهید که چرا کار آنها برای دیگران تفاوت ایجاد می کند.

آیا یک محصول شگفت انگیز یا خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید؟

آیا شما رسالت اجتماعی مهمی دارید؟

آیا با مشتریان خود پیوندهای شخصی ایجاد می کنید؟

شاید به آنها کمک کنید تا زندگی با کیفیت بهتری داشته باشند...

همچنین مطمئن شوید که هر یک از ابتکارات همبستگی شما ارزشمند است. به طور مشخص اقدامات خود را به نفع محیط زیست، نتایج کمک های مالی خود یا روزهای داوطلبانه نشان دهید. توقف نکنید و بگویید که 50000 دلار کمک مالی داده اید. نحوه استفاده از این پول و تأثیرات آن را توضیح دهید.

Psst. اگر دستاوردهای علمی را به کارمندان خود اهدا می کنید و به آنها اطلاع می دهید، در خبرنامه های انجمن تحقیقات سرطان پستان مشترک شوید. نتیجه سوخت تلاش است. تا حدودی به لطف تلاش های شماست که پزشکی در چنین موارد مهمی پیشرفت می کند ...

به طور خلاصه، آنچه را که کسب و کارتان برای جامعه به ارمغان می آورد را بیابید و مرتباً با آن ارتباط برقرار کنید.

9 52/17 را انجام دهید

آمارها نشان می‌دهد که کارمندان زمانی که استراحت‌های مکرر می‌کنند تا به شدت روی کار بعد از آن تمرکز کنند، بهره‌ورتر هستند. DeskTime، یک برنامه بهره وری، داده های کارمندان برتر را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که آنها به مدت 52 دقیقه به شدت کار می کنند و سپس 17 دقیقه استراحت می کنند تا ذهن خود را کاملاً پاک کنند.

آنها را تشویق کنید که در زمان استراحت با یکدیگر چت کنند، یک بازی تنیس روی میز انجام دهند یا بیرون از خانه قدم بزنند. نه تنها با وقفه های مکرر بهره وری بیشتری خواهند داشت، بلکه پیوندهای بیشتری بین همکاران ایجاد می کنند.

10 پروژه های شخصی را توسعه دهید

بسیاری از شرکت‌های نوآور بین 10 تا 20 درصد از زمان کاری خود را به پروژه‌های شخصی اختصاص می‌دهند تا ایده‌های جدید را درخواست کنند. پرورش کارآفرینی داخلی به ایجاد انگیزه در کارکنان و حفظ استعدادهای برتر در کسب و کار کمک می کند.

20 درصد اختصاص داده شده به پروژه های شخصی به ایجاد محبوب ترین محصولات در Google از جمله Gmail، Adsense و Google News کمک کرد.

جمعه بعدازظهر یا صبح دوشنبه را برای تشویق خلاقیت کارکنان خود با آزاد گذاشتن میدان برای یک پروژه شخصی مرتبط با صنعت خود انتخاب کنید. اجازه دهید ایده ها در دفتر توسعه یابد. این می تواند یک نوآوری مهم در زمینه شما باشد و حتی موفقیت بعدی شما باشد!

اگرچه گوگل در سال‌های اخیر رویکرد خود را تغییر داده است، این نوع برنامه همچنان به نفع بسیاری از شرکت‌های نوآور از جمله مایکروسافت، لینکدین و اپل است که از فرهنگ درون‌آفرینی برای ایجاد انگیزه در کارکنان استفاده کرده‌اند - CGI نمونه بارز این مدل فرهنگ سازمانی با راه‌اندازی است. شرکت های کوچک در خود شرکت.

11 به آنها کمک کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسند

بر اساس نظرسنجی Globe & Mail، 77 درصد از مردم می گویند که انتخاب شغلی اشتباهی انجام داده اند. ما دیگر از نرخ بالای گردش مالی تعجب نمی کنیم ...

برای حفظ و ایجاد انگیزه در کارکنان خود، به آنها کمک کنید تا بفهمند چه چیزی آنها را در کارشان هیجان زده می کند. وظایف را تغییر دهید و به آنها اجازه دهید علایق جدیدی را که نمی دانستند کشف کنند. پروژه هایی را پیشنهاد دهید که از حوزه برتری معمول خود دور هستند تا بخواهند در کسب و کار شما پیشرفت کنند.

سعی کنید وظایف را به گونه ای توزیع کنید که منافع همه را برآورده کند، حتی اگر به معنای برون سپاری برخی وظایف باشد تا کارکنان شما انگیزه بیشتری داشته باشند. محاسبه تفاوت هزینه بین جایگزینی کارمند بی انگیزه با کارش و دادن مدارک قراردادی به مشاور یا شرکت خصوصی ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد