مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

چگونه می توان مهارت های تفکر استراتژیک را بهبود بخشید

پنج مرحله برای بهبود مهارت های تفکر استراتژیک وجود دارد:

·        زمانی را برای تأمل و برنامه ریزی برای آینده، شناسایی روندها، اولویت بندی وظایف و تعیین محل تخصیص منابع اختصاص دهید.

·        سوگیری های خود را کشف کنید تا بتوانید واضح تر در مورد استراتژی فکر کنید

·        برای به دست آوردن اطلاعات با کیفیت بالاتری که می توانید در تفکر استراتژیک خود از آنها استفاده کنید، به کارشناسان موضوع و رهبران نظر در سازمان خود گوش دهید.

·        یاد بگیرید که سؤالات خوبی بپرسید تا گزینه ها و برنامه های بهتر را کشف کنید - سؤالاتی مانند "آیا این ایده از یک منبع معتبر است؟" و "آیا این ایده منطقی است؟"

·        تمام پیامدهای استراتژی ها و جهت گیری های مختلف را بررسی کنید

با مطالعه مقاله CMOE، "5 راه برای بهبود مهارت های تفکر استراتژیک امروزی" جزئیات بیشتری دریافت کنید.

کتاب های تفکر استراتژیک

برای توسعه تفکر استراتژیک به تنهایی، کتاب های زیر را مطالعه کنید:

تفکر استراتژیک

مزیت رقابتی در تجارت، سیاست و زندگی روزمره: این استراتژی کلاسیک در سال 1991 منتشر شد. این مقدمه عالی برای ایده های عملی برای استفاده از برنامه های استراتژیک خوب برای پیشی گرفتن از رقابت است.

پیش از منحنی

 کتاب ها و انتشارات مبتنی بر تحقیق CMOE می توانند به کارکنان در همه سطوح کمک کنند تا مهارت های تفکر استراتژیک بهتری را توسعه دهند و بیشتر شبیه یک رهبر عمل کنند.

نحوه آموزش تفکر استراتژیک

شرکت در یک کارگاه آموزشی با کیفیت راهی سریع برای بهبود مهارت های تفکر استراتژیک یا کمک به کارکنان خود در توسعه آنها از طریق تمرینات تفکر استراتژیک است. به جای بحث صرف در مورد مهارت ها، هدف آموزش باید کمک به شما باشد که فوراً تفکر استراتژیک را در نقش شغلی منحصر به فرد خود به کار ببرید.

تفکر استراتژیک زمانی به بهترین شکل آموزش داده می شود که یک کارگاه توسط تسهیلگران مجرب هدایت شود. آنها باید در حین تدوین برنامه ای که می توانید آن را به کار خود بازگردانید و فوراً اجرا کنید، به شما بازخورد بدهند. آموزش تفکر استراتژیک به شما کمک می کند ببینید چگونه می توانید سازمان خود را بهبود بخشید.

کارگاه باید:

·        اهداف یادگیری و نتایج مطلوب را شناسایی کنید.

·        شامل مطالب پیش از خواندن مقالات کلاسیک و معاصر در مورد استراتژی.

·        فرصتی برای بررسی، بحث، و شفاف سازی بهترین شیوه ها، چارچوب ها و ابزارها و مفاهیم قابل اجرا.

·        شبیه‌سازی‌ها یا آزمایشگاه‌های یادگیری که به افراد اجازه می‌دهد تا مهارت‌های تفکر استراتژیک را بلافاصله تمرین کنند.

·        نتایج شبیه سازی یا یادگیری آزمایشگاهی را بررسی و مرور کنید و عوامل استراتژیک موفقیت را برجسته کنید. اشتباهات و شکست ها مهم است که باید از آنها یاد گرفت و بینش و اکتشافات را ارائه داد.

·        ارزیابی دقیق ترکیب منحصربفرد شما از مهارت‌های تفکر استراتژیک موجود و زمینه‌هایی که شکاف‌ها وجود دارد.

·        پشتیبانی و راهنمایی در ایجاد یک برنامه سفارشی و استراتژیک که می توانید بلافاصله در کار خود اعمال کنید.

·        مانند هر مهارت دیگری، هرچه بیشتر آن را تمرین کنید و تجربه بیشتری کسب کنید، در تفکر استراتژیک نیز پیشرفت خواهید کرد. قطعا ارزش زمان و تلاش را دارد. مهمتر از همه، تفکر استراتژیک، مشاغل و کارگران متوسط ​​را از مشاغل برتر متمایز می کند.

نحوه طراحی داشبورد مدیریتی

چه چیزی یک داشبورد خوب را می سازد؟ یک داشبورد داده موثر باید چشمگیر و در عین حال از نظر بصری متعادل، هوشمندانه و در عین حال ساده، در دسترس، کاربرپسند و متناسب با اهداف شما و همچنین مخاطبان شما باشد. تمام نکات طراحی داشبورد بالا، فرآیندی را تشکیل می‌دهند که به شما کمک می‌کند تصاویری بسازید که تلاش‌های تجزیه و تحلیل داده‌های شما را به طور تصاعدی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، طراحی داشبورد مدیریتی باید بالاتر از مهارت‌های هوش تجاری (BI) شما باشد.

هر داشبوردی که ایجاد می‌کنید باید برای یک گروه کاربر متمرکز با هدف کمک به کاربران برای استفاده از فرآیندهای تصمیم‌گیری تجاری و تبدیل بینش دیجیتال به اقدامات استراتژیک مثبت وجود داشته باشد.

اطلاعات تنها زمانی ارزشمند است که به طور مستقیم قابل اقدام باشد. بر اساس این اصل، بسیار مهم است که کاربر نهایی بتواند از اطلاعات ارائه شده توسط داشبورد برای ارتقای اهداف، نقش ها و فعالیت های شخصی خود در کسب و کار استفاده کند.

تنها با استفاده از بهترین و متعادل ترین اصول طراحی داشبورد، مطمئن خواهید شد که همه افراد در سازمان شما می توانند اطلاعات کلیدی را به راحتی شناسایی کنند، که رشد، توسعه و تکامل کسب و کار شما را تسریع می کند. این به معنای مخاطب بیشتر، دسترسی بیشتر، و سود بیشتر - اجزای کلیدی یک کسب و کار موفق است. بنابراین اگر می‌پرسید چند مرحله برای ایجاد یک داشبورد مؤثر توصیه می‌شود؟ پاسخ در این مقاله نهفته است. به این  مرحله پایبند باشید، داشبوردهای شما مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهند، اما همچنین زندگی تجزیه و تحلیل داده های شما را بسیار آسان تر می کنند.

از عناصر تعاملی استفاده کنید

هر داشبورد جامع مدیریتی که ارزشش را داشته باشد به شما این امکان را می دهد که به آسانی روندها، معیارها یا بینش های خاصی را بررسی کنید. هنگام در نظر گرفتن اینکه چه چیزی یک داشبورد خوب را می سازد، فاکتورگیری ابزارک های آموزشی، کلیک برای فیلتر و فاصله زمانی در طراحی شما حیاتی است.

Drill-down یک ویژگی تعاملی هوشمند است که به کاربر این امکان را می دهد تا اطلاعات جامع تری داشبورد مربوط به یک عنصر خاص، متغیر یا شاخص عملکرد کلیدی را بدون ازدحام بیش از حد طرح کلی بررسی کند. آنها منظم، تعاملی هستند و به شما این امکان را می دهند که در صورت تمایل، بینش های کلیدی را مشاهده یا پنهان کنید، نه اینکه در انبوهی از اطلاعات دیجیتالی گل آلود بگردید:

یکی دیگر از عناصر تعاملی که در تجزیه داده ها بسیار مهم است، گزینه کلیک به فیلتر است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد از ابعاد نمودارها و نمودارها در داشبورد به عنوان مقادیر فیلتر موقت استفاده کنند. در عمل، این بدان معناست که این فیلتر فقط با کلیک بر روی یک مکان خاص، مانند مثال زیر، داده ها را در کل داشبورد اعمال می کند:

 این مثال نشان می‌دهد که چگونه داده‌ها را فقط برای استرالیا، برای اکتبر فیلتر کردیم.

نگاه کردن به داده ها در طول زمان یکی دیگر از عناصر مهمی است که در طراحی داشبورد باید در نظر گرفته شود. ویجت فاصله زمانی شما را قادر به انجام این کار می کند. این یک ویژگی منظم است که به شما امکان می دهد مقیاس های زمانی فردی را در نمودارهای مختلف افزایش دهید، به این معنی که می توانید به راحتی به داده های خود در طول روز، هفته، ماه یا سال نگاه کنید.

این عناصر در طراحی داشبورد از اهمیت بالایی برخوردار هستند، زیرا کمک می‌کنند تا داشبورد از تعداد زیادی عناصر خالی بماند، در حالی که تعامل آن را قادر می‌سازد تا تمام داده‌های مورد نیاز را داشته باشد. برای جزئیات بیشتر و مقیاس کامل ویژگی های تعاملی برتر، می توانید مقاله ما را در مورد داشبوردهای تعاملی بررسی کنید.

علاوه بر این، از گزینه های انیمیشن استفاده کنید

گزینه‌های انیمیشن می‌توانند یکی از عناصر داشبورد باشند که در آن ظاهر عنصر خاصی را روی داشبورد انتخاب می‌کنید و یک گزینه انیمیشن اختصاص می‌دهید، جلوه بصری منظمی به شما می‌دهد. نتیجه یک حرکت خودکار ساده و در عین حال مؤثر است که بر اساس سرعت مورد نظر (به عنوان مثال آهسته، متوسط ​​یا سریع) و انواعی مانند خطی، نوسانی، سهولت ورود یا خروج آسان است.

علاوه بر این، ویژگی‌های داشبورد مدرن شامل این گزینه می‌شود زیرا یک گزینه اضافی برای جلب توجه بیننده در اختیار شما قرار می‌دهد. در اصل، هر بار که یک برگه داشبورد را باز می‌کنید یا به‌روزرسانی می‌کنید، انیمیشن فعال و شروع می‌شود. ساده

ذکر این نکته ضروری است که اگرچه انیمیشن ها می توانند ارزش افزوده ای برای داشبورد شما به ارمغان بیاورند، اما نباید بیش از حد از آنها استفاده کنید. آنچه را که در قسمت قبلی این لیست در مورد آن صحبت کردیم، به یاد بیاورید، سادگی کلید است!

حواشی خود را دو برابر کنید

یکی از ظریف ترین و در عین حال ضروری ترین دستورالعمل های داشبورد، این اصل به تعادل می رسد. فضای سفید - که به آن فضای منفی نیز می گویند - ناحیه خالی بین عناصری است که در طراحی داشبورد نشان داده شده است.

کاربران معمولاً از نقش محوری فضا در ترکیب بصری آگاه نیستند، اما طراحان توجه زیادی به آن می کنند زیرا وقتی معیارها، آمار و بینش ها نامتعادل باشند، هضم آنها دشوار است. همیشه باید حاشیه‌های اطراف عناصر اصلی داشبورد خود را دو برابر کنید تا مطمئن شوید که هر کدام با فضای سفید متعادلی قاب شده‌اند و جذب اطلاعات را آسان‌تر می‌کند.

برای چندین دستگاه بهینه سازی کنید

بهینه سازی برای موبایل یا تبلت یکی دیگر از نکات مهم در فرآیند توسعه داشبورد است. با ارائه دسترسی از راه دور به مهم‌ترین اطلاعات بینش خود، می‌توانید بدون نیاز به جلسه اداری ویژه به سؤالات مهم تجاری در حال حرکت پاسخ دهید. مزایایی مانند تصمیم گیری سریع و دسترسی فوری تضمین می کند که همه می توانند به داده ها در پرواز نگاه کنند.

در اینجا منطقی است که به خاطر داشته باشید که طرح داشبورد مانند دسکتاپ نیست. داشبورد موبایل دارای صفحه نمایش کوچک تری است و بنابراین، محل قرارگیری عناصر متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، سطح تجزیه و تحلیل در مقایسه با نسخه دسکتاپ به آن عمق نخواهد بود زیرا این نوع داشبورد نیاز به تمرکز بر حیاتی ترین جلوه های بصری متناسب با صفحه نمایش دارد، اغلب در سطح بالا. با این اوصاف، باید بر روی طراحی داشبوردهای اختصاصی مخصوص موبایل تمرکز کنید، زیرا این یک رویکرد کاربرپسند است که زندگی را برای استفاده از گزارش آسان تر می کند.

برای ایجاد چنین طرحی، ما به شما پیشنهاد می کنیم تمام موارد اضافی را که مربوط به آن نیست، کوتاه کرده و در دستگاه ها آزمایش کنید. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که فرآیند طراحی داشبورد باید شامل عنصر "انگشتان بزرگتر" نیز باشد. همه دست‌های کوچک‌تری ندارند و دکمه‌ها باید برای تمام شکل‌ها و اندازه‌های دست‌ها به خوبی بهینه شوند. علاوه بر این، و ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنیم، فقط مهم ترین معیار را حفظ کنید. s و اطلاعات روی صفحه نمایش، به طوری که آنها به راحتی قابل اسکن و بلافاصله قابل مشاهده هستند.

استفاده از نظر صادرات در مقابل دیجیتال را در نظر بگیرید

در فرآیند طراحی داشبورد، باید به صادرات نیز فکر کنید. می‌توانید از خود داشبورد استفاده کنید و آن را به اشتراک بگذارید، اما اگر قصد دارید به طور منظم از صادرات استفاده کنید، ممکن است بخواهید بهینه‌سازی را برای چاپ حاشیه‌ها، رنگ‌های کمتر و انواع مختلف سبک‌های خط در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که همه چیز حتی در سیاه و سفید قابل خواندن است. -پرینت سفید از این رو، هنگامی که طراحی داشبورد داده خود را برنامه ریزی می کنید، باید به کاربردهای آینده و نحوه بهینه سازی گزینه های مختلف صادراتی نیز توجه کنید یا به سادگی خود داشبورد را با تمام ویژگی ها و گزینه های آن به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، با اختصاص نقش‌های بیننده به کاربران، می‌توانید تعداد ویژگی‌هایی را که آشکارا اجازه می‌دهید، از جمله تعداد فیلترها، و تمام بیت‌ها و جزئیات مجوزهای خاص را مشخص کنید. به این ترتیب، کنترل کاملی بر ارائه دیجیتالی خود و میزان تحلیلی که می خواهید به اشتراک بگذارید، دارید. در این کیس دیجیتال، نیازی نیست که چاپ را در نظر بگیرید، اما اگر بخواهید یکی بسازید، مطمئناً کمک خواهد کرد.

یکپارچگی گرافیکی را حفظ کنید

ممکن است یک نکته واضح به نظر برسد، اما شایان ذکر است که یکی از مهم ترین روند طراحی داشبورد است. یکپارچگی گرافیکی اساساً به حفظ حقیقت در مورد داده ها اشاره دارد. این به معنای عینی بودن در مورد ارزش ها و عدم به نظر رسیدن آنها به شکل خاصی است که به نفع تجزیه و تحلیل باشد.

درست مانند نسبت داده به جوهر که در بالا بحث کردیم، این اصل نیز به ادوارد توفت نسبت داده می شود. توفت با این نظریه به چند اصل اشاره کرد که برای اطمینان از یکپارچگی گرافیکی باید رعایت شود. در میان برخی از آنها، او بیان می کند که نمایش بصری داده ها باید "مستقیم با کمیت های عددی نمایش داده شده متناسب باشد". به این معنی که نباید در طراحی نمودارهای خود بیش از حد خلاق باشید زیرا می تواند منجر به ارائه نادرست و در نتیجه تفسیر نادرست داده ها شود.

تصویر زیر نمونه ای از لینکدین است که دقیقاً نشان می دهد که نادیده گرفتن این اصل چگونه می تواند بر نحوه درک دیگران از داده ها تأثیر بگذارد. مقیاس در این نمودار کاملا گمراه کننده است زیرا مقایسه بین 10k و 529k از نظر بصری دقیق نیست. نمایش گرافیکی داده های شما هرگز نباید به سوء تعبیر یا دروغ کمک کند، داده ها باید به خودی خود صحبت کنند.

**منبع www.linkedin.com**

این تنها یکی از 6 اصل پیاده‌سازی شده توسط Tufte است، به شما توصیه می‌کنیم که با جزئیات به آنها نگاه کنید زیرا برای هدفمند نگه داشتن شما در فرآیند طراحی بسیار مفید هستند.برچسب سفید و در صورت نیاز جاسازی کنید

یکی دیگر از نکات مهم هنگام در نظر گرفتن گردش کار خود برای طراحی داشبورد مدرن، فرصت برچسب زدن و جاسازی داشبورد در برنامه یا اینترانت خود است. با در نظر گرفتن این گزینه‌ها، می‌توانید از آرم‌های شرکت، سبک‌های رنگی و عناصر هویت بصری برند خود استفاده کنید و داشبورد را کاملاً به‌عنوان محصول خود تنظیم کنید.

همانطور که گفته شد یک داشبورد تعبیه شده شبیه محصول خود شما خواهد بود، اما نکته اینجاست که شما اصلا نیازی به سرمایه گذاری در فرآیند توسعه ندارید، بلکه به سادگی یک محصول را تحویل بگیرید و از آن به عنوان محصول خود استفاده کنید. هوش تجاری تعبیه شده تضمین می کند که دسترسی به فرآیندهای تحلیلی و دستکاری داده ها به طور کامل در سیستم ها و برنامه های موجود آنها انجام می شود. بسیاری از کاربران این گزینه را ترجیح می دهند، بنابراین وقتی در نظر می گیرید که چه نوع ویژگی های داشبورد را می خواهید در طراحی خود پیاده سازی کنید، جاسازی و برچسب گذاری سفید 2 گزینه دیگر هستند که باید در نظر بگیرید.

از اشتباهات رایج تجسم داده ها اجتناب کنید

تجسم داده ها از ارائه ساده استاتیک به نرم افزار تعاملی مدرن تبدیل شده است که درک بصری را به سطح بعدی می برد. همچنین به کاربران تجاری متوسط ​​و تحلیلگران پیشرفته این امکان را می دهد که تصاویری خیره کننده ایجاد کنند که داستان داده های واضحی را برای هر نمایه مخاطب بالقوه، از مبتدیان در یک زمینه گرفته تا تحلیلگران و استراتژیست های باتجربه بیان می کند.

اما پیشرفت مثبت، عوارض جانبی منفی نیز به همراه داشته است، مانند اشتباه کردن که در رسانه های مختلف می توانید مشاهده کنید. تجسم داده های آنلاین صرفاً ایجاد تصاویر بصری برای آن نیست، بلکه باید شفاف و مؤثر باشد. با این حال، از این اشتباهات رایج اجتناب کنید:

محاسبات نادرست

 اعداد باید جمع شوند (100%). برای مثال، اگر نظرسنجی انجام دهید و مردم این گزینه را داشته باشند که بیش از یک پاسخ را انتخاب کنند، احتمالاً به شکل دیگری از تصاویر بجز نمودار دایره ای نیاز خواهید داشت زیرا اعداد جمع نمی شوند و بینندگان ممکن است گیج شوند.

انتخاب نادرست تجسم ها

 ما به اهمیت انتخاب نوع نمودار و داشبورد مناسب اشاره کرده ایم، بنابراین اگر می خواهید رابطه ای بین داده ها ارائه کنید، نمودار پراکندگی ممکن است بهترین راه حل باشد.

پاسخ: نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، و ما به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم، داده های زیادی را روی یک نمودار قرار ندهید زیرا بیننده آن نقطه را تشخیص نخواهد داد.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید با اشتباهات کلی طراحی آشنا شوید که می توانید با رعایت قوانین سادگی و تئوری رنگ از آنها جلوگیری کنید، مهم نیست که آیا نیاز به ایجاد یک طرح داشبورد اجرایی دارید یا عملیاتی.

در مجموعه اصول داشبوردهای موثر، آخرین اما نه کم اهمیت ترین - توانایی بهینه سازی و تکامل طرح های خود در پاسخ به تغییرات اطراف شما موفقیت تحلیلی مداوم را تضمین می کند.

هنگام ایجاد گزارش با طراح داشبورد، درخواست بازخورد ضروری است. با درخواست ورودی منظم از تیم خود و پرسیدن سؤالات مناسب، می‌توانید طرح‌بندی، عملکرد، ظاهر، احساس و تعادل KPIها را بهبود ببخشید تا همیشه از ارزش بهینه اطمینان حاصل کنید. درخواست بازخورد به طور مرتب تضمین می کند که هم شما و هم مشتری (یا تیم) در یک صفحه هستید. همانطور که بارها اشاره کردیم، مخاطبان شما مورد توجه شما هستند و باید بدانید که چگونه تصاویر را برای ایجاد ارزش تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر نیاز به ارائه یک داشبورد منابع انسانی دارید، منطقی است که از تیم، مدیران اجرایی یا ذینفعان مربوطه بخواهید تا بازخورد خود را در مورد داشبورد ارائه دهند، خواه این داشبورد بر عملکرد کارکنان، جذب نیرو یا مدیریت استعداد متمرکز باشد. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که به بهترین روش‌ها برای طراحی داشبورد احترام می‌گذارید و تصاویری برجسته ارائه می‌کنید.

دنیای دیجیتال همیشه در حال پیشرفت است. تغییر ثابت است، و اصول داشبوردهای موثر با تمایل به بهبود و ارتقای مستمر تلاش‌های طراحی شما دیکته می‌شوند. شکست در انجام این کار تنها مانع موفقیت تلاش شما خواهد شد.

نکات کلیدی برای طراحی داشبورد موفق

بنابراین

گزارش های مدیریت چیست و چه مواردی باید داشته باشند؟

با گزارش های مدیریتی، لازم نیست در مورد وضعیت شرکت یا کسب و کار خود حدس بزنید یا نگران سلامت مالی کسب و کار خود باشید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیمات بهتر و مبتنی بر داده بگیرید که برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است.

گزارش های مدیریت چیست؟

این گزارش ها نوع داده های لازم را برای مدیران شرکت برای اجرای موفقیت آمیز کسب و کار ارائه می دهند. آنها ارتباطاتی از نتایج تجاری، ریسک و مسائل ایجاد شده توسط مدیران برای مدیریت اجرایی، مدیران یا نهادهای حاکمیتی را ارائه می دهند.

گزارش مدیریتی برای یک استراتژی سازمانی اهمیت مطلق دارند و هر رهبر خوب آن را می داند. آنها به آنها کمک می کنند تا تجارت خود را کنترل و هدایت کنند و تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

داده‌های بخش‌های مختلف شرکت در رابطه با شاخص‌های کلیدی عملکرد مرتبط جمع‌آوری شده است که به روشی واضح و قابل درک ارائه شده‌اند.

گزارش‌های مدیریت اطلاعات عملیاتی و مالی را افشا می‌کنند، بنابراین به مدیران کمک می‌کنند تا ارزش کسب‌وکار خود را در یک دوره زمانی مشخص ببینند. آنها نحوه عملکرد شرکت را بیان می کنند و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیرندگان فراهم می کنند تا در مسیر درست حرکت کنند و کارایی عملیاتی را افزایش دهند.

Whatagraph راهی برای ساده کردن گزارش مدیریت خود با بسیاری از گزارش های زنده بازاریابی مختلف ارائه می دهد.

نمونه گزارش زنده

بنابراین، هدف این نوع گزارش عبارت است از:

·        نظارت و اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد و معیارهای عملکرد؛

·        موقعیت و سلامت یک کسب و کار را درک کنید و مراحل بعدی را پیشنهاد دهید.

تعیین معیارها؛

·        راهنمایی گام های بعدی مدیر شرکت؛

·        اطمینان از ارتباط بهتر بین مدیران اجرایی، همکاران و ذینفعان؛

·        کمک به ایجاد برنامه های عملیاتی؛

·        ردیابی عملکرد مکرر؛

·        تقویت رشد مستمر کسب و کار؛

گزارش های مدیریت باید شامل چه مواردی باشد؟

در اینجا مواردی است که هنگام ایجاد یک گزارش مدیریت خوب باید در نظر بگیرید:

اهداف و مقاصد استراتژیک

 شروع به ایجاد گزارش با در نظر گرفتن پایان کنید. به دلایلی که به آن نیاز دارید، محرک های کلیدی کسب و کارتان، تعریف خود از موفقیت و سایر سوالات تجزیه و تحلیل داده فکر کنید.

هنگامی که پاسخ ها را دریافت کردید، می دانید که چگونه شاخص های عملکرد را برای نظارت بر جنبه های مختلف عملکرد تنظیم کنید.

KPI های مناسب

KPI هایی که باید بسته به مخاطبان خود در گزارش های خود بگنجانید. به سؤالات مبتنی بر داده فکر کنید که خوانندگان گزارش می خواهند به آنها پاسخ داده شود.

بازخورد مشتری

هنگام تهیه گزارش خود این را در نظر بگیرید، زیرا بازخورد مشتری به شما کمک می کند ببینید چه کاری را درست یا غلط انجام می دهید. گزارش در مورد بینش از نظرسنجی های بازخورد مشتری به ایجاد یک استراتژی دقیق تر و مبتنی بر داده کمک می کند.

داستان سرایی

ارائه محتوای خام به عنوان یک داستان در گزارش شما یکی از بهترین شیوه های مدیریتی است. این به افراد کمک می کند تا داده ها و ارقام سخت را راحت تر از طریق زمینه، محتوا و معنا درک کنند.

گزارش بصری خوشایند

مهمترین نقاط در گزارش خود را به KPIهای کلیدی و موقعیت های ثانویه یا ثالث را برای سایر معیارها اختصاص دهید. این به افراد کمک می‌کند تا گزارش شما را راحت‌تر پردازش کنند، بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند.

آن را واضح، قابل اسکن و حفاری کنید

اطمینان حاصل کنید که فضای سفید زیادی در گزارش شما وجود دارد، رنگ‌های متضاد، محدوده داده‌ای که در کنار داده‌ها ارائه می‌شود، معیارهای رایجی که همه می‌توانند آن را درک کنند و غیره.

فرمت گزارش متوازن بصری

مهمترین شاخص های کلیدی عملکرد را به صورت مختصر ارائه کنید تا تصمیم گیرندگان بتوانند بدون گیج شدن اطلاعات را دریافت کنند.

بینش در زمان واقعی

مطمئن شوید که آنها با اهداف شما هماهنگ هستند.

به بهبود ادامه دهید

گزارش های خود را به طور منظم آزمایش کنید و تغییرات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که داده های ناکارآمد یا اضافی وجود ندارد.

گزارش های مدیریتی ماهانه

گزارش های ماهانه مدیریت سازمان یافته و منظم تضمین می کند که استراتژی شرکت شما در مسیر درست باقی بماند. در اینجا چیزی است که آنها باید شامل شوند:

·        یک صفحه جلد مارک دار برای حرفه ای تر جلوه دادن گزارش خود، مطمئن شوید که لوگو یا مهر سازمان خود را درج کرده اید.

·        ماموریت، چشم انداز و ارزش ها این عبارات استراتژی شرکت شما را خلاصه می کند و هویت آن را تقویت می کند.

·        فهرست محتویات در ابتدا آن را درج کنید تا پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند را برای همه آسان‌تر کنید.

·        نماهای کارت امتیازی سازمانی - شامل یک مرور کلی از کارت امتیازی بخش یا سازمان شما است که به ترتیب خوانده شدن آن سازماندهی می شود.

·        صفحات تفصیلی گزارش مدیریت ماهانه شما باید حداقل یک صفحه جزئیات متمرکز بر هر یک از اهداف یا اهداف استراتژیک شما داشته باشد.

·        نمودارها - از آنها برای ارائه اطلاعات در مورد KPI و بحث در مورد اقدامات خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که خواندن آنها آسان است، اهداف مشخصی دارند و در طول گزارش ثابت هستند.

·        بررسی اجمالی پروژه - گزارش ماهانه شما فقط باید پروژه ها را بررسی کند که استراتژی شما را به جای همه پروژه ها هدایت می کند.

·        یک نسخه آنلاین - از یک راه حل نرم افزاری مبتنی بر ابر برای گزارش های مدیریت ماهانه خود استفاده کنید.

·        پاورقی سفارشی شده با مهر زمانی مواردی که می توانید در پاورقی قرار دهید شامل نام گزارش، اظهارات محرمانه بودن و اطلاعات حق نسخه برداری است.

·        مکانی برای افزودن اقلام اقدام - اینجا جایی است که تصمیمات مهم جلسات را می گیرید.

چرا استراتژی برند مهم است؟

استراتژی برند برای من ارزش زیادی داشته است - این یک مسیر شغلی پرسود برای 20 سال بوده است. اما - افشای کامل - من چندین سال از "سندرم تحمیل کننده استراتژی برند" رنج می بردم. حتی زمانی که من یک استراتژیست ارشد برند در یکی از معروف ترین آژانس های برندسازی جهان بودم، همیشه نگران بودم که به نحوی از من خواسته شود. و تا حدی به این دلیل بود که من هیچ پشتیبان نداشتم. طرح ها و لوگوهای عالی؟ آژانس من اینها را در بیل داشت. داده ها، حقایق و تحقیقات در مورد اینکه چرا استراتژی برند برای یک کسب و کار ضروری است و چگونه بر سود نهایی آنها تأثیر می گذارد؟ تامبل وی...

بنابراین وقتی خودم راه اندازی کردم مطمئن شدم که این پشتیبان را توسعه داده ام. زیرا بارها در سفر 20 ساله خود مجبور شدم توضیح دهم که چرا استراتژی برند برای مشتریانم ارزشمند است. معمولاً به CMO ها نمی رسد - آنها متوجه می شوند که چگونه برای همه فعالیت های برندسازی و بازاریابی بسیار مهم است (اما اغلب بر تأثیر آن فراتر از این تمرکز نمی کنند).

چالش معمولاً متقاعد کردن سایر اعضای C-suite است: مدیر عامل، مدیر ارشد اجرایی، مدیر ارشد مالی، مدیر ارشد اجرایی، مدیر ارشد اجرایی... که استراتژی برند فقط یک ابزار بازاریابی نیست. این پایه و اساس نحوه ارتباط کسب و کار آنها با افرادی است که کسب و کارشان را می سازند یا شکست می دهند: مشتریان و کارمندان. این که بسیار بیشتر از هویت برند و ارتباطات تأثیر می گذارد - به همان اندازه که روی صفحه اصلی آنها تأثیر می گذارد، باید رویکردهای منابع انسانی، فروش و نوآوری آنها را شکل دهد.

و اگر می خواهید یک مشاور برند مطمئن باشید، به این پشتیبان نیز نیاز دارید. بنابراین من آن را برای شما جمع‌آوری کرده‌ام، تا بتوانید سریع‌تر از من بر سندروم فریبنده استراتژی برند غلبه کنید!

چرا استراتژی برند مهم است؟

بنابراین چگونه توضیح می دهید که چرا استراتژی برند مهم است؟ از طریق لنز که با همه رهبران کسب و کار صحبت می کند: VALUE.

طبق گفته های Interbrand و JP Morgan، به طور متوسط، نام تجاری بیش از یک سوم ارزش سهامداران را تشکیل می دهد، بنابراین هر چیزی که برند شما را بهبود می بخشد باید تأثیر قابل توجهی بر نتیجه کسب و کار داشته باشد. اکنون این ارزش می تواند بسته به صنعت متفاوت باشد، همانطور که جاناتان نولز در مقاله خود اشاره می کند، "چه زمانی درست است که "برند مهم ترین دارایی ما است"؟ و تلاش برای قرار دادن یک عدد برای ارزش یک برند فوق العاده دشوار است (همانطور که اختلاف بین مطالعات ارزش گذاری برند نشان می دهد). اما اکثر رهبران می‌دانند که برند یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های نامشهود آن‌ها است، که دارایی‌های نامشهود ۷۰ درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند و از این رو نام تجاری سهم قابل توجهی در ترازنامه آنها دارد.

اما چگونه استراتژی برند به طور مستقیم بر روی خط نهایی تأثیر می گذارد؟ استراتژی برند خوب به کسب و کارها در بسیاری از راه های مستقیم و غیر مستقیم کمک می کند. این فقط یک عنصر "خوب داشتن" نیست که ثبات و وضوح را برای برندسازی و بازاریابی به ارمغان می آورد. تاثیر واقعی آن بر اهرم های اصلی رشد کسب و کار است.

چگونه استراتژی برند به رشد کسب و کار کمک می کند

در نهایت دو راه وجود دارد که یک تجارت بدون ایجاد محصولات یا خدمات جدید رشد کند. با کاهش یا افزایش قیمت ها، یا افزایش ارزش درک شده از آنچه که در حال حاضر دارند. نام تجاری، و استراتژی برندی که زیربنای آن است، همه چیز در مورد افزایش ارزش درک شده یک محصول یا خدمات است.

گاهی اوقات این در مورد تعریف نام تجاری خود به گونه ای است که درک مخاطبانی را که می خواهید به آنها برسید تغییر دهد یا گسترش دهد. درست مانند کاری که نایک در سال 1988 انجام داد، زمانی که متوجه شدند بیش از حد محدود و نخبه گرا شده اند. آنها رشد خود را با صحبت کردن با ورزشکاران نخبه محدود می کردند. خلاصه ای که به شعار بدنام "فقط انجامش بده" منجر شد، این بود:

ما باید این برند را فراتر از هسته خالص آن رشد دهیم... ما باید صحبت کردن با خودمان را متوقف کنیم. وقت آن است که نقطه دسترسی را گسترش دهیم. ما باید طیف کامل تری از جوایز ورزش و تناسب اندام را بدست آوریم."

اغلب این در مورد رهایی از علف های هرز ویژگی های محصول و درک چگونگی ارتقای یک مزیت و پلتفرم بزرگتر برای نام تجاری است تا به شما کمک کند تداعی های همدلانه تر و برتر را در ذهن مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. درست مانند کاری که تیم Pampers در سال 1997 انجام داد، زمانی که آنها صحبت از خشکی را متوقف کردند و در عوض روی تبدیل شدن به شریک "مادر" در هر مرحله از رشد نوزادان خود تمرکز کردند. سالی یک میلیارد دلار با این استراتژی برند قدرتمندتر.

تعریف این حوزه مزیت بزرگتر به شناسایی علت وجود شما بستگی دارد. این یکی از چهار سوالی است که باید در استراتژی برند خود به آن پاسخ دهید. جیم استنگل، در مطالعه خود روی 50000 برند در طول 10 سال که منجر به کتابش با عنوان «رشد، چگونه قدرت ایده‌آل رشد و سود در 50 شرکت بزرگ جهان است» انجام شد، نشان داد که برندهایی که بیانیه چرایی قوی را شناسایی کرده‌اند در مجموع از S&P 500 بهتر عمل کرده‌اند. تقریباً 400٪ و 3 برابر سریعتر از رقابت رشد کرد. این آماری است که همه C-suite را وادار می کند تا بنشینند و توجه کنند.

استراتژی برند چگونه سهم بازار را بهبود می بخشد

خرگوش مکالمه‌ای را دنبال می‌کند که باید با آن‌ها مردم را به آنچه در واقع یک برند است، متوسل کنید. مدیران می دانند که برند یک دارایی نامشهود است - اما این واقعاً به چه معناست؟

خوب، برندها در ذهن مردم ساخته می شوند. آنها فقط مجموعه ای از ادراکات، احساسات و تداعی هایی هستند که ما درباره یک شرکت یا محصول داریم. و برای تثبیت نام تجاری در ذهن مردم، شرکت ها باید یک "شبکه ذهنی" متراکم از این انجمن ها را در ذهن مشتریان احتمالی خود ایجاد کنند. همانطور که IPSOS در تحقیقات خود نشان داد که در «برندها برندها را نمی‌خرند، مردم انجام می‌دهند»، هرچه این ارتباطات متراکم‌تر و مرتبط‌تر باشند، سهم شما از بازار بیشتر می‌شود.

بنابراین چگونه استراتژی برند به این موضوع متصل می شود؟

ساده. ابتدا باید بفهمید که می خواهید آن انجمن ها چه باشند! چه چیزی را می خواهید در ذهن مردم حفظ کنید؟ بنابراین وقتی تمام آن پول را صرف انجام «موارد» برای ایجاد آن انجمن‌ها می‌کنید - ایجاد هویت برند، نوشتن صفحه «درباره» خود، اجرای تبلیغات، اطلاع رسانی به تیم خدمات مشتری، توسعه محصولات جدید، ارائه یک سخنرانی کلیدی در رویداد سالانه خود - اطمینان حاصل کنید که همه آنها با هم آویزان هستند. همه آنها به استراتژی نام تجاری شما متصل می شوند تا تداعی های مرتبط متراکمی را در ذهن مشتریان شما ایجاد کنند.

رشد 3 برابر سریعتر از رقابت به مطالعه جیم استنگل اشاره دارد که در بالا به آن اشاره شد.

ارقام 80% در مدل من از دو منبع می آید. اولاً، یک مطالعه HBR در سال 2015 بین 474 مدیر اجرایی که در آن 80٪ گفتند که سازمانی با هدف مشترک وفاداری مشتری بیشتری خواهد داشت.

ثانیاً، یک مطالعه pwc نشان داد که 80 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند کالاها و خدمات را از شرکت‌هایی بخرند که هدف مشترکی دارند که ارزش‌ها و باورهای شخصی آنها را منعکس می‌کند.

هر دوی اینها به پاسخ به اولین سوال در استراتژی برند - چیزی که امروزه اکثر شرکت‌ها هدف یا ماموریت خود می‌نامند - بازمی‌گردند، اما فقط پاسخی است به چرایی وجود شما.

معیار دیگری که من در اینجا استفاده می کنم در مورد هزینه های جذب مشتری است. مطالعه‌ای توسط Rokt که در این مقاله HBR با عنوان «4 عامل جداکننده بازاریابان برتر از بقیه بسته‌ها» مشخص شده است، نشان می‌دهد که یک برند قوی از نظر هزینه‌های جذب مشتری نسبت به برندهای ضعیف 3:1 بهتر است. همانطور که آنها برجسته می کنند

"انتخاب یک محصول نسبت به محصول دیگر در نهایت توسط رابطه عاطفی مصرف کننده با نام تجاری تامین می شود. ما می بینیم که شرکت هایی با مارک های قوی از برندهای ضعیف تر در همان صنعت با نسبت 3:1 از نظر هزینه های جذب مشتری (CAC) بهتر عمل می کنند. بسیاری از کسب و کارها این پیوند را از دست می دهند. بین برند و عملکرد به طور کامل. آنها در برند سرمایه گذاری کمتری می کنند زیرا نتایج به راحتی اندازه گیری نمی شوند. این چالش زمانی است که رویکرد لیزری بر معیارهای عملکرد کوتاه مدت در مقابل تغییرات بلندمدت در قدرت برند متمرکز باشد.

انجام تحقیقات لازم برای ایجاد یک استراتژی برند در سطح جهانی همیشه مستلزم درک محرک‌های احساسی، نشانه‌ها و مزایایی است که برند شما باید از آنها استفاده کند تا بتوانید رابطه عاطفی مصرف‌کننده را با برند تعریف کنید.

نکاتی در مورد نحوه استخدام مشاوران تولید ناب

بنابراین، شما تصمیم گرفته اید که می خواهید یک مشاور تولید ناب استخدام کنید. برای تجهیز بهتر خود برای شناسایی متخصص، می توانید از چک لیست زیر برای اطمینان از بهترین خدمات استفاده کنید:

قابلیت های آموزشی مشاوره تولید ناب

 شرکت ها باید در طول اجرای یک تغییر فرآیند، کارکنان را درگیر کنند. مشاور باید بتواند کارکنان مربوطه را درگیر کرده و آموزش دهد. کارکنان باید برای قدردانی از مزایای آزمایش فرآیندهای جدید انگیزه داشته باشند. این به هموارسازی هدف حذف زباله کمک می کند. در طول سفر ناب، کارشناس باید اعضای تیم را تشویق کند تا بر ماموریت کلی شرکت تمرکز کنند. کارشناس باید مقاومت و اضطراب را در بین کارکنان پیش بینی کند.

او باید بتواند اعضای تیم را توسعه دهد و آنها را در مسیر یادگیری طی کند. او باید کارکنان را در مورد احتمال آزمایش و شکست حساس کند. متخصص باید به کارکنان کمک کند تا تشخیص دهند که اشتباهات و مشکلات بخشی از سفر ناب است. او باید کارکنان را تشویق کند تا شکست را به طور مثبت بپذیرند. او باید کارکنان را برای درک اینکه سفر ناب در مورد بهبود فرآیندها است، آماده کند.

سطح تجربه/کارشناس

در فرآیند استخدام مشاوره تولید ناب مدیریت باید بین واجد شرایط و با تجربه تمایز قائل شود. در حالی که آموزش مدیریت ناب مهم است، داشتن تجربه عملی از همه مهمتر است. یک مهندس تولید ناب آگاه باید به وضوح بگوید که چگونه این فرآیند را مدیریت می کند و مشکلات احتمالی را نشان می دهد. یک متخصص با تجربه باید شما را به کارهای قبلی با سایر مشتریان ارجاع دهد. شما باید متخصصی را استخدام کنید که بتواند تصویر ملموسی از چگونگی انتظار کسب و کار شما با کمک آنها ارائه دهد.

 یک متخصص با تجربه باید به شما اشاره کند که چگونه مشکلات مشتریان گذشته را حل کرده است. مشاور شما باید چالش های احتمالی پیش روی بخش تولید را به شما نشان دهد. او باید نقطه شروع، پیشنهاداتی برای بهبود و اثبات ملموس نتایج قابل سنجش را به شما نشان دهد.

قابلیت های حل مسئله

 مشاور تولید ناب باید شما را به سفری اکتشافی ببرد و شما را به سمت حل مشکل ناب دعوت کند. این به این معنی است که وقتی او رفته است، کارکنان در موقعیتی هستند که می توانند از جایی که متوقف شده است ادامه دهند. کارکنان شما باید برای شناسایی مشکلات و راه حل های احتمالی که هدف نهایی کاهش ضایعات را درو می کند، آماده باشند. کارشناس سوابق مالی را بررسی می کند و سایر عواملی را که برای تعیین دقیق منبع مشکل بسیار مهم هستند، تجزیه و تحلیل می کند.

 او باید بتواند توصیه ها و گزارش های جامع ارائه دهد و در عین حال کارکنان را به شناسایی مشکل تشویق کند و آنها را به فکر راه حل تشویق کند. او سپس به بررسی پیشرفت می‌پردازد تا اطمینان حاصل شود که کارکنان به طور فعال در سنجش احتمالات پیشروی با راه‌حل‌های پیشنهادی مشارکت دارند.

تیم سازی و مدیریت

 سفر ناب سفری تنهایی نیست که مشاور همه کارها را انجام دهد. مشاور بهترین ها را از ایجاد تیم و توسعه آنها برای اجرای راه حل ها می داند. بر اساس این فرض که تولید ناب برای تولید نتایج به زمان نیاز دارد، متخصص کل تیم را در کل فرآیند و ایجاد یک فرهنگ ناب راهنمایی می کند.

تیم مشاوره باید آموزش ارائه دهد، عملاً پیشرفت را زیر نظر داشته باشد و به طور واضح به شما توضیح دهد که چگونه به اعضای کارکنان کمک می کند تا با ناب شروع کنند. مهندس باید بتواند کارکنان مشتاقی را که آماده پذیرش تغییر هستند شناسایی کند. این شناسایی شروع خوبی برای ایجاد تیمی است که پس از رفتن مشاور، فرآیند ناب را ادامه خواهد داد. مشاور باید قابلیت‌های تیم‌سازی را نشان دهد زیرا تولید ناب در مورد فرآیندها نیست، بلکه در مورد افرادی است که فرآیندها را با هدف نهایی کاهش ضایعات مدیریت می‌کنند.