مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

گزارش های مدیریت چیست و چه مواردی باید داشته باشند؟

با گزارش های مدیریتی، لازم نیست در مورد وضعیت شرکت یا کسب و کار خود حدس بزنید یا نگران سلامت مالی کسب و کار خود باشید. آنها به شما کمک می کنند تا تصمیمات بهتر و مبتنی بر داده بگیرید که برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است.

گزارش های مدیریت چیست؟

این گزارش ها نوع داده های لازم را برای مدیران شرکت برای اجرای موفقیت آمیز کسب و کار ارائه می دهند. آنها ارتباطاتی از نتایج تجاری، ریسک و مسائل ایجاد شده توسط مدیران برای مدیریت اجرایی، مدیران یا نهادهای حاکمیتی را ارائه می دهند.

گزارش مدیریتی برای یک استراتژی سازمانی اهمیت مطلق دارند و هر رهبر خوب آن را می داند. آنها به آنها کمک می کنند تا تجارت خود را کنترل و هدایت کنند و تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

داده‌های بخش‌های مختلف شرکت در رابطه با شاخص‌های کلیدی عملکرد مرتبط جمع‌آوری شده است که به روشی واضح و قابل درک ارائه شده‌اند.

گزارش‌های مدیریت اطلاعات عملیاتی و مالی را افشا می‌کنند، بنابراین به مدیران کمک می‌کنند تا ارزش کسب‌وکار خود را در یک دوره زمانی مشخص ببینند. آنها نحوه عملکرد شرکت را بیان می کنند و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیرندگان فراهم می کنند تا در مسیر درست حرکت کنند و کارایی عملیاتی را افزایش دهند.

Whatagraph راهی برای ساده کردن گزارش مدیریت خود با بسیاری از گزارش های زنده بازاریابی مختلف ارائه می دهد.

نمونه گزارش زنده

بنابراین، هدف این نوع گزارش عبارت است از:

·        نظارت و اندازه گیری شاخص های کلیدی عملکرد و معیارهای عملکرد؛

·        موقعیت و سلامت یک کسب و کار را درک کنید و مراحل بعدی را پیشنهاد دهید.

تعیین معیارها؛

·        راهنمایی گام های بعدی مدیر شرکت؛

·        اطمینان از ارتباط بهتر بین مدیران اجرایی، همکاران و ذینفعان؛

·        کمک به ایجاد برنامه های عملیاتی؛

·        ردیابی عملکرد مکرر؛

·        تقویت رشد مستمر کسب و کار؛

گزارش های مدیریت باید شامل چه مواردی باشد؟

در اینجا مواردی است که هنگام ایجاد یک گزارش مدیریت خوب باید در نظر بگیرید:

اهداف و مقاصد استراتژیک

 شروع به ایجاد گزارش با در نظر گرفتن پایان کنید. به دلایلی که به آن نیاز دارید، محرک های کلیدی کسب و کارتان، تعریف خود از موفقیت و سایر سوالات تجزیه و تحلیل داده فکر کنید.

هنگامی که پاسخ ها را دریافت کردید، می دانید که چگونه شاخص های عملکرد را برای نظارت بر جنبه های مختلف عملکرد تنظیم کنید.

KPI های مناسب

KPI هایی که باید بسته به مخاطبان خود در گزارش های خود بگنجانید. به سؤالات مبتنی بر داده فکر کنید که خوانندگان گزارش می خواهند به آنها پاسخ داده شود.

بازخورد مشتری

هنگام تهیه گزارش خود این را در نظر بگیرید، زیرا بازخورد مشتری به شما کمک می کند ببینید چه کاری را درست یا غلط انجام می دهید. گزارش در مورد بینش از نظرسنجی های بازخورد مشتری به ایجاد یک استراتژی دقیق تر و مبتنی بر داده کمک می کند.

داستان سرایی

ارائه محتوای خام به عنوان یک داستان در گزارش شما یکی از بهترین شیوه های مدیریتی است. این به افراد کمک می کند تا داده ها و ارقام سخت را راحت تر از طریق زمینه، محتوا و معنا درک کنند.

گزارش بصری خوشایند

مهمترین نقاط در گزارش خود را به KPIهای کلیدی و موقعیت های ثانویه یا ثالث را برای سایر معیارها اختصاص دهید. این به افراد کمک می‌کند تا گزارش شما را راحت‌تر پردازش کنند، بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند.

آن را واضح، قابل اسکن و حفاری کنید

اطمینان حاصل کنید که فضای سفید زیادی در گزارش شما وجود دارد، رنگ‌های متضاد، محدوده داده‌ای که در کنار داده‌ها ارائه می‌شود، معیارهای رایجی که همه می‌توانند آن را درک کنند و غیره.

فرمت گزارش متوازن بصری

مهمترین شاخص های کلیدی عملکرد را به صورت مختصر ارائه کنید تا تصمیم گیرندگان بتوانند بدون گیج شدن اطلاعات را دریافت کنند.

بینش در زمان واقعی

مطمئن شوید که آنها با اهداف شما هماهنگ هستند.

به بهبود ادامه دهید

گزارش های خود را به طور منظم آزمایش کنید و تغییرات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که داده های ناکارآمد یا اضافی وجود ندارد.

گزارش های مدیریتی ماهانه

گزارش های ماهانه مدیریت سازمان یافته و منظم تضمین می کند که استراتژی شرکت شما در مسیر درست باقی بماند. در اینجا چیزی است که آنها باید شامل شوند:

·        یک صفحه جلد مارک دار برای حرفه ای تر جلوه دادن گزارش خود، مطمئن شوید که لوگو یا مهر سازمان خود را درج کرده اید.

·        ماموریت، چشم انداز و ارزش ها این عبارات استراتژی شرکت شما را خلاصه می کند و هویت آن را تقویت می کند.

·        فهرست محتویات در ابتدا آن را درج کنید تا پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند را برای همه آسان‌تر کنید.

·        نماهای کارت امتیازی سازمانی - شامل یک مرور کلی از کارت امتیازی بخش یا سازمان شما است که به ترتیب خوانده شدن آن سازماندهی می شود.

·        صفحات تفصیلی گزارش مدیریت ماهانه شما باید حداقل یک صفحه جزئیات متمرکز بر هر یک از اهداف یا اهداف استراتژیک شما داشته باشد.

·        نمودارها - از آنها برای ارائه اطلاعات در مورد KPI و بحث در مورد اقدامات خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که خواندن آنها آسان است، اهداف مشخصی دارند و در طول گزارش ثابت هستند.

·        بررسی اجمالی پروژه - گزارش ماهانه شما فقط باید پروژه ها را بررسی کند که استراتژی شما را به جای همه پروژه ها هدایت می کند.

·        یک نسخه آنلاین - از یک راه حل نرم افزاری مبتنی بر ابر برای گزارش های مدیریت ماهانه خود استفاده کنید.

·        پاورقی سفارشی شده با مهر زمانی مواردی که می توانید در پاورقی قرار دهید شامل نام گزارش، اظهارات محرمانه بودن و اطلاعات حق نسخه برداری است.

·        مکانی برای افزودن اقلام اقدام - اینجا جایی است که تصمیمات مهم جلسات را می گیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد