مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

تحول دیجیتال به چه معناست؟

تحول دیجیتال یک الزام جدید برای رهبران کسب و کار نیست، اما COVID-19 آن را فوری‌تر کرده است و شرکت‌ها به دنبال افزایش چابکی، سرعت و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های خود هستند.

با این حال، در بیشتر موارد، تحول دیجیتال همچنان یک کار در حال پیشرفت است - با راه طولانی در پیش رو. بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان احساس می کردند که سازمان آنها از رقبای خود عقب مانده است. بسیاری از شرکت ها هنوز از فناوری های دیجیتال و روش های کار در مقیاس استفاده نکرده اند. یا ایجاد فرهنگی که شامل تغییر، آزمایش، و یادگیری و بهبود مستمر باشد. هنوز شرکت‌های دیگری در حال برنامه‌ریزی تحولات سرتاسری هستند، اما هنوز نتوانسته‌اند فراتر از تابلوی طراحی حرکت کنند.

بنابراین چگونه شرکت ها می توانند تحول دیجیتال خود را تسریع کنند؟ پاسخ در ایجاد چشم‌اندازی برای آینده و ایجاد مداوم قابلیت‌ها - فنی و انسانی - نهفته است که به شما امکان می‌دهد به آن دست یابید.

محرک های یک تحول دیجیتال موفق

تنها حدود 30 درصد از شرکت ها با موفقیت در یک تحول دیجیتالی حرکت می کنند. و هدایت آن در میان عدم قطعیت - واقعیت جدید - به ویژه دشوار است زیرا رفتارها و انتظارات جدید با سرعتی ناپایدار شکل می گیرند و تکامل می یابند. رویکرد ما بر ساخت شرکت‌های بیونیک متمرکز است: سازمان‌هایی که قابلیت‌های دیجیتال و انسانی را با هم ترکیب می‌کنند و آنها را در تمام جنبه‌های کسب‌وکار خود به کار می‌برند.

شش عامل یک تحول دیجیتالی موفق

این یک لحظه اتفاق نمی افتد. تحولات زمانی موفق می شوند که افزایشی، مقرون به صرفه و پایدار باشند. این به معنای تمرکز بر نتایج است: محصولات جدید، فرآیندهای بهبودیافته، و موارد استفاده دیگر که، یکی یکی، به شما امکان می‌دهد قابلیت‌ها، ارزش تجاری و خرید برای تغییر ایجاد کنید.

کلیدهای تغییر شکل دیجیتال: درست کردن عوامل موفقیت

در این مجموعه ویدیویی، کارشناسان BCG شش عاملی را توضیح می‌دهند که می‌توانند شانس موفقیت در یک تحول دیجیتال را تغییر دهند - و نشان می‌دهند که چگونه سازمان شما می‌تواند به طور موثر به این عوامل رسیدگی کند.

رویکرد BCG به تحول دیجیتال

ما با ارزیابی جایگاه یک شرکت و اینکه کجا می‌خواهد برود، شروع می‌کنیم. ما به افراد، فناوری و داده های آن نگاه می کنیم. در فرهنگ، رهبری و حکومت آن. و در روندها و اختلالات صنعت. ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا استراتژی تحول دیجیتال خود را با نتایج و اهداف تجاری مرتبط کنند. در واقع، طبق گزارش Forrester Research در Q4 2020 Wave در مورد خدمات تحول کسب و کار دیجیتال، BCG تمرکز شدیدی بر شناسایی و ارائه نتایج قابل اندازه‌گیری کسب و کار دارد.

پیاده سازی نتایج ما با شرکت‌ها برای شناسایی، اولویت‌بندی و پیاده‌سازی موارد استفاده با تاثیر بالا کار می‌کنیم. این به مشتریان اجازه می‌دهد تا به سرعت ارزش ایجاد کنند و در عین حال نشان دهند که فناوری‌های دیجیتال و روش‌های کار می‌توانند برای کسب‌وکار انجام دهند. این فرآیند شامل سه مرحله است: نوآوری (ایجاد اثبات مفهوم و اعتبار بخشیدن به مورد تجاری)، جوجه کشی (راه اندازی حداقل محصول قابل دوام و آزمایش و یادگیری با سرعت های سریع) و صنعتی (اجرای فناوری و فرآیند کسب و کار در مقیاس). پس از موج اولیه موارد استفاده، این فرآیند با موج بعدی تکرار می شود - و غیره.

استعدادها را مدیریت کنید و مهارت های دیجیتالی ایجاد کنید.

مشاوره تحول دیجیتال در مورد تکامل و تقویت نه جایگزینی توانایی های انسان است. ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا برنامه‌های استعداد دیجیتالی خود را در زمینه‌هایی مانند علم داده و طراحی انسان‌محور توسعه دهند. ما همچنین به آن‌ها کمک می‌کنیم تا استراتژی‌های مکان‌یابی بهینه را به صفر برسانند و تعادل مناسبی بین برون‌سپاری و برون‌سپاری ایجاد کنند. و ما از روز اول به آموزش، یادگیری در حین کار، مربیگری و ارتقاء مهارت کمک می کنیم - عناصر ضروری اما اغلب کمتر موفق تحول دیجیتال.

روش های کار و مدل عملیاتی را تغییر دهید.

 روش های چابک کار شرکت ها را قادر می سازد تا به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند. بنابراین، کمک به شرکت‌ها برای پذیرش چابک، ستون اصلی مشاوره تحول دیجیتال ما است. ما رفتارها و فرهنگی را تعبیه کرده‌ایم که همکاری متقابل کارکردی، توسعه تکراری، و رویکردی جدید برای یادگیری را تقویت می‌کند - رویکردی که افراد را قادر می‌سازد تا با سرعت دیجیتال سازگار شوند و نوآوری کنند. ما به رهبران نشان می دهیم که چگونه می توانند چابک را در سراسر سازمان مستقر کنند. و به همان اندازه مهم، ما تلاش می کنیم تا حاکمیت، فرآیندها و ساختار سازمانی را با یک مدل عملیاتی مبتنی بر پلتفرم بیشتر و کمتر سیلویی هماهنگ کنیم.

تحول فناوری را هدایت کنید.

 یکی از مهم ترین عناصر تحول دیجیتال، پلتفرم داده و دیجیتال (DDP) است. یک سکوی پرتاب برای موارد استفاده با ارزش بالا، یک DDP از مؤلفه‌هایی استفاده می‌کند - از جمله دریاچه داده، APIها و ریزسرویس‌ها - که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌ها را به روشی مدولار و مقیاس‌پذیر بسازند و به راحتی به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا DDP و همچنین حاکمیت و فرآیندهایی را ایجاد کنند که به آنها امکان می‌دهد قابلیت‌ها و ارزش‌های جدید را با سرعت دیجیتال ارائه دهند. ما همچنین چگونگی فن آوری های جدید، اکوسیستم ها و مشارکت را ارزیابی می کنیم.

بهترین روش های موثر برای ایجاد انگیزه در کارکنان

وقتی به شرکت‌های فناوری فکر می‌کنید، تصور می‌کنید که کارمندان چقدر باید با هم برنامه‌ریزی کنند و چقدر برای کارشان انگیزه دارند. دقیقاً همین تصویر شرکتی است که بهترین استعدادها را جذب و حفظ می کند.

کارمندان متعهد نه تنها وفادارتر هستند، بلکه بهره وری بیشتری نیز دارند. بر اساس یک مطالعه PWC، کارمندان متعهد 57 درصد بیشتر برای شغل خود تلاش می کنند. جای تعجب نیست که شرکت هایی با کارکنان بسیار متعهد 147 درصد بیشتر از رقبای خود سود هر سهم دارند.

هنگامی که کارکنان احساس تعلق به سازمان شما داشته باشند، محصولات نوآورانه ای ایجاد می کنند و از انتظارات مشتری فراتر می روند. به همین دلیل است که بسیج کارکنان ضروری است.

در اینجا 35 ایده وجود دارد که به شما در ایجاد و افزایش انگیزه کارکنان و افزایش بهره وری کسب و کار کمک می کند.

1 سپاسگزاری خود را ابراز کنید

آشکارا از تلاش های همکاران خود قدردانی کنید و به آنها نشان دهید که متوجه حرکات کوچک روزانه آنها هستید. از قدرت یک تعریف یا تشکر صمیمانه شگفت زده خواهید شد.

هی! ما در مورد امضای تشکر در یک ایمیل صحبت نمی کنیم ...

یک کارت برای نشان دادن قدردانی خود با دست بنویسید.

در یک جلسه به طور عمومی از او تشکر و قدردانی کنید.

یک ایمیل تبریک کارمند را به مدیر خود کپی کنید.

به کارمند خود چشم انداز کنید و تلاش های آنها را برای حفظ انگیزه در کار به طور مکرر تشخیص دهید.

2 شفاف باشید

موفقیت های خود را مرتباً به اشتراک بگذارید. همچنین سخت ترین لحظات خود را به اشتراک بگذارید. آنها از دانستن این موضوع سپاسگزار خواهند بود و می توانند به شما کمک کنند.

 قلب انسان بیشتر از درد دیگران متاثر می شود.

گفتن حقیقت در مواقع مهم به یکدیگر کمک می کند و نشان می دهد که به آنها احترام می گذارید. به یاد داشته باشید، آنها ممکن است به راه حلی فکر کنند که شما از دست داده اید یا حتی بیشتر تلاش کنند تا از صمیمیت شما تشکر کنند ...

3 پاداش شخصی

پاداش سالانه اغلب به‌عنوان قدردانی از تمام تلاش‌های سال تلقی می‌شود. اگر می توانید، در طول سال به کارمندان خود جوایز شخصی بدهید - به وضوح کوچکتر، اما سازگارتر و صمیمانه تر.

 آیا او غذای خوب دوست دارد؟ یک کارت هدیه به Bouillon Bilk ارائه دهید.

 آیا او موج سواری را دوست دارد؟ گردشی به Oasis Surf ارائه دهید.

 او موسیقی را دوست دارد؟ کنسرت 3 Doors Down را پیشنهاد دهید که او در مورد آن بسیار صحبت می کند.

به طور خلاصه، نشان دهید که کارمند خود را می شناسید. ارزش پولی یکسان وقتی از دل می آید معنای کاملاً متفاوتی دارد. او این موضوع را به دوستان خود خواهد گفت و بسیار بیشتر از شما سپاسگزار خواهد بود! حتی تبلیغ خوبی برای کسب و کار شماست.

4 به آنها یادآوری کنید که چرا آنها را استخدام کرده اید

به تک تک کارمندان تیم خود فکر کنید و ویژگی هایی را که باعث شد آنها را استخدام کنید به خاطر بسپارید. به او بگویید که در طول مصاحبه چه چیزی در او دیدید و چگونه تحت تأثیر ویژگی ها، تجربه و اخلاق کاری او قرار گرفتید... دلایلی را که ویژگی های خاص او را به یک دارایی در شرکت تبدیل می کند و اینکه چرا فکر می کنید کارمند در نقش خود خوب است را تقویت کنید. .

5 موفقیت ها را با افتخار اعلام کنید

برای ایجاد انگیزه در کارکنان وقتی مشتریان راضی بودند کلمات مناسب را به آنها منتقل کنید. یک فضای خارق العاده برای به اشتراک گذاشتن موفقیت ها ایجاد کنید. بامزه باش، اصیل باش احتمالاً با زنگی که در دفاتر کارگزاری به هنگام فروش جدید زده می شود آشنا هستید... بیخود نیست که این نحوه اعلام موفقیت در خاطرات ما حک شده است!

  یک گونگ بردارید و آن را بکوبید تا وقتی اخبار خوبی برای به اشتراک گذاشتن دارید، تیم را دور هم جمع کنید. با هر موفقیت آن را به یک رویداد تبدیل کنید تا حس غرور در تیم ایجاد شود. انگیزه کارکنان تضمین شده است.

منحصراً مطالعات موردی ما را در مورد شرکت هایی که موفق به جذب و حفظ بهترین استعدادها در سازمان خود می شوند، دریافت کنید. از بهترین ها الهام بگیرید.

6 چشم انداز شرکت را مهار کنید

برای افزایش انگیزه کارکنان چشم انداز و استراتژی شرکت را به وضوح تعریف کنید. کارکنان را در توسعه این موارد بگنجانید. اطمینان حاصل کنید که همه تأثیر مشارکت آنها بر موفقیت سازمان را درک می کنند.

آن را ساده نگیرید. میلیاردر Zappos حتی پاداش 2000 دلاری را به کارمندان خود ارائه می دهد تا ترک کنند! این شرکت فرهنگ سازمانی خود را آنقدر برای موفقیت خود مهم می‌داند که ترجیح می‌دهد به جای حفظ کارمندانی که کاملاً به دیدگاه و ارزش‌های آن پایبند نیستند، برای ترک کار به کارمندان پول پرداخت کند.

7 فعالیت های تیمی را انجام دهید

بین اعضا ارتباط برقرار کنید از تیم ها:

با یکی از اعضای تیم باربیکیو داشته باشید

سازماندهی ساعات شاد - برای افزایش نرخ مشارکت، اولین نوشیدنی را بپردازید

ناهار را از بهترین نانوایی منطقه ارائه دهید

در یک بازی فرار شرکت کنید

ساعت 3 بعد از ظهر دفتر را ترک کنید تا در دریاچه پیک نیک داشته باشید، والیبال بازی کنید و کمی پارو بزنید.

8 تعریف کنید که چگونه کسب و کار شما ارزش ایجاد می کند

کارمندان شما می خواهند بدانند که در تعامل با کسب و کار شما انتخاب درستی انجام داده اند. به آنها توضیح دهید که چرا کار آنها برای دیگران تفاوت ایجاد می کند.

آیا یک محصول شگفت انگیز یا خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید؟

آیا شما رسالت اجتماعی مهمی دارید؟

آیا با مشتریان خود پیوندهای شخصی ایجاد می کنید؟

شاید به آنها کمک کنید تا زندگی با کیفیت بهتری داشته باشند...

همچنین مطمئن شوید که هر یک از ابتکارات همبستگی شما ارزشمند است. به طور مشخص اقدامات خود را به نفع محیط زیست، نتایج کمک های مالی خود یا روزهای داوطلبانه نشان دهید. توقف نکنید و بگویید که 50000 دلار کمک مالی داده اید. نحوه استفاده از این پول و تأثیرات آن را توضیح دهید.

Psst. اگر دستاوردهای علمی را به کارمندان خود اهدا می کنید و به آنها اطلاع می دهید، در خبرنامه های انجمن تحقیقات سرطان پستان مشترک شوید. نتیجه سوخت تلاش است. تا حدودی به لطف تلاش های شماست که پزشکی در چنین موارد مهمی پیشرفت می کند ...

به طور خلاصه، آنچه را که کسب و کارتان برای جامعه به ارمغان می آورد را بیابید و مرتباً با آن ارتباط برقرار کنید.

9 52/17 را انجام دهید

آمارها نشان می‌دهد که کارمندان زمانی که استراحت‌های مکرر می‌کنند تا به شدت روی کار بعد از آن تمرکز کنند، بهره‌ورتر هستند. DeskTime، یک برنامه بهره وری، داده های کارمندان برتر را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که آنها به مدت 52 دقیقه به شدت کار می کنند و سپس 17 دقیقه استراحت می کنند تا ذهن خود را کاملاً پاک کنند.

آنها را تشویق کنید که در زمان استراحت با یکدیگر چت کنند، یک بازی تنیس روی میز انجام دهند یا بیرون از خانه قدم بزنند. نه تنها با وقفه های مکرر بهره وری بیشتری خواهند داشت، بلکه پیوندهای بیشتری بین همکاران ایجاد می کنند.

10 پروژه های شخصی را توسعه دهید

بسیاری از شرکت‌های نوآور بین 10 تا 20 درصد از زمان کاری خود را به پروژه‌های شخصی اختصاص می‌دهند تا ایده‌های جدید را درخواست کنند. پرورش کارآفرینی داخلی به ایجاد انگیزه در کارکنان و حفظ استعدادهای برتر در کسب و کار کمک می کند.

20 درصد اختصاص داده شده به پروژه های شخصی به ایجاد محبوب ترین محصولات در Google از جمله Gmail، Adsense و Google News کمک کرد.

جمعه بعدازظهر یا صبح دوشنبه را برای تشویق خلاقیت کارکنان خود با آزاد گذاشتن میدان برای یک پروژه شخصی مرتبط با صنعت خود انتخاب کنید. اجازه دهید ایده ها در دفتر توسعه یابد. این می تواند یک نوآوری مهم در زمینه شما باشد و حتی موفقیت بعدی شما باشد!

اگرچه گوگل در سال‌های اخیر رویکرد خود را تغییر داده است، این نوع برنامه همچنان به نفع بسیاری از شرکت‌های نوآور از جمله مایکروسافت، لینکدین و اپل است که از فرهنگ درون‌آفرینی برای ایجاد انگیزه در کارکنان استفاده کرده‌اند - CGI نمونه بارز این مدل فرهنگ سازمانی با راه‌اندازی است. شرکت های کوچک در خود شرکت.

11 به آنها کمک کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسند

بر اساس نظرسنجی Globe & Mail، 77 درصد از مردم می گویند که انتخاب شغلی اشتباهی انجام داده اند. ما دیگر از نرخ بالای گردش مالی تعجب نمی کنیم ...

برای حفظ و ایجاد انگیزه در کارکنان خود، به آنها کمک کنید تا بفهمند چه چیزی آنها را در کارشان هیجان زده می کند. وظایف را تغییر دهید و به آنها اجازه دهید علایق جدیدی را که نمی دانستند کشف کنند. پروژه هایی را پیشنهاد دهید که از حوزه برتری معمول خود دور هستند تا بخواهند در کسب و کار شما پیشرفت کنند.

سعی کنید وظایف را به گونه ای توزیع کنید که منافع همه را برآورده کند، حتی اگر به معنای برون سپاری برخی وظایف باشد تا کارکنان شما انگیزه بیشتری داشته باشند. محاسبه تفاوت هزینه بین جایگزینی کارمند بی انگیزه با کارش و دادن مدارک قراردادی به مشاور یا شرکت خصوصی ...

با مشاوره تحول دیجیتال، فناوری را با فرآیند کسب و کار خود ترکیب کنید

به غیر از راه حل های داده، مشاوران فناوری اطلاعات فناوری های دیگری را برای افزایش کارایی به فرآیند کسب و کار یک شرکت ارائه می دهند. این بسیار فراتر از ساخت یک برنامه برای یک فروشگاه اینترنتی یا ادغام یک سیستم CRM در عملیات خدمات مشتری است.

مشاور تحول دیجیتال بر انتخاب ترکیب مناسبی از فناوری‌ها، فرآیندها و شیوه‌هایی متمرکز است که به کسب‌وکارها در دستیابی به اهداف خود برای بهینه‌سازی، اتوماسیون، پایداری و غیره کمک می‌کند. بالاخره، مشاور دیجیتال اگر پلی بین کسب‌وکار و نوآوری نباشد، چیست؟

مشاوران با داشتن تخصص فنی قوی می توانند مرتبط ترین فناوری هایی را که می توانند فرآیندهای تجاری سنتی را متحول کنند، شناسایی کنند. این دگرگونی‌ها می‌توانند تأثیرات مختلفی بر کسب‌وکار داشته باشند - گردش کار را خودکار و بهینه می‌کنند، کارایی را بهبود می‌بخشند، هزینه را کاهش می‌دهند، امنیت و ایمنی را افزایش می‌دهند، حتی کل فرآیند کسب‌وکار را برای همیشه بازسازی می‌کنند.

فهرست بلندبالایی از فناوری‌هایی وجود دارد که می‌توانند در چنین تحولاتی نقش داشته باشند، از جمله فناوری اینترنت اشیا برای اتصال بهتر مردم، دستگاه‌ها و کل اکوسیستم‌ها، روباتیک، هوش مصنوعی پیشرفته و راه‌حل‌های ربات چت برای خودکارسازی فرآیندها و رهایی افراد از کارهای روزمره.

به نیازهای مشتری رسیدگی کنید و از روندهای طراحی پیروی کنید

امروزه هر کسب و کاری اهمیت طراحی و نقش تجربه کاربر در فروش، وفاداری مشتری و رشد کسب و کار را به ویژه در بخش B2C درک می کند. در واقع، طراحی با کیفیت خوب به یک مزیت رقابتی برای بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است زیرا مستقیماً بر تبدیل، جذب مشتری و حفظ مشتری در بسیاری از صنایع تأثیر می‌گذارد.

با این حال، همگامی با روند طراحی و نظارت بر رفتار مشتری در حال تغییر، کار آسانی برای شرکت‌های غیر فناوری، به عنوان مثال، در بانکداری یا خرده‌فروشی نیست.

این زمانی است که تجزیه و تحلیل استراتژی محصول دیجیتال وارد عمل می شود. نه تنها مشاوران در تجربه کاربری، الگوهای رفتاری مشتری تخصص بالایی دارند و می دانند طراحی بصری چیست. مشاوران حرفه ای فناوری اطلاعات می توانند تجزیه و تحلیل سفارشی را برای یک شرکت خاص انجام دهند، سفرهای مشتری را مطالعه کنند، خطاهای UX را پیدا کنند و فرصت های بهبود را شناسایی کنند. آن‌ها بهترین شیوه‌های طراحی، گرایش‌ها، فناوری را ترکیب می‌کنند و یک استراتژی طراحی UX مناسب برای ساخت یک سرویس یا محصول دیجیتال بهتر ایجاد می‌کنند.

مشاوره کسب و کار دیجیتال به حفظ مرتبط بودن در بازار کمک می کند

طراحی تنها حوزه ای نیست که همیشه تغییر می کند. فن‌آوری‌های در حال پیشرفت، نفوذ رسانه‌های اجتماعی، چشم‌انداز رقابتی که به سرعت در حال تغییر است، شرکت‌ها را به رقابتی برای مرتبط ماندن می‌کشاند. خدمات مشاوره دیجیتال می تواند به پیروزی در این مسابقه نیز کمک کند.

مشاوران می‌دانند که چگونه کانال‌های دیجیتالی جدید را افزایش داده و کشف کنند، بهترین محصولات و پلتفرم‌های دیجیتال خاص صنعت را دریافت کنند، استراتژی یکپارچه‌سازی ایجاد کنند و از تغییرات رقابتی به نفع مشتریان خود استفاده کنند.

بنابراین، با یک مشاوره کسب و کار دیجیتال ماهر در کنار خود، یک شرکت شانس بیشتری برای افزایش دسترسی مشتری با استفاده از فناوری‌ها و کانال‌های نوظهور، ارتقاء سطح پلتفرم‌های جدید و ایجاد یک تجربه یکپارچه برای مشتریان خود در سراسر وب، موبایل، اینترنت اشیا، ابزارهای پوشیدنی و غیره به دست می‌آورد. .

بهینه سازی هزینه و کاهش ریسک

هر سفر تحول دیجیتال، اعم از گسترش حضور آنلاین، اتوماسیون، پذیرش فناوری‌های جدید یا ساخت محصولات یا خدمات دیجیتال جدید، مستلزم سرمایه‌گذاری و خطراتی است.

شرکت ها استراتژی های مختلفی را برای به حداقل رساندن این ریسک ها و بهینه سازی هزینه ها انتخاب می کنند. برخی تصمیم می گیرند که برای حفظ کنترل بهتر، نیازهای IT و تجزیه و تحلیل خود را در داخل مدیریت کنند. برخی دیگر منابع خود را با استفاده از خدمات تقویت تیم فناوری گسترش می دهند.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، عمدتاً آن‌هایی که مدتی در رقابت دیجیتالی بوده‌اند، برای بهینه‌سازی تلاش‌ها و کاهش هزینه‌ها، در خدمات مشاوره کسب‌وکار دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. غول‌هایی مانند UPS، Renault و 7 Eleven استراتژی‌های تحول دیجیتال خود را به Oracle، Microsoft و IBM برون‌سپاری می‌کنند، حتی اگر تیم‌های IT خود را دارند. ناگفته نماند شرکت‌های کوچک‌تر و استارت‌آپ‌هایی که اغلب برای رسیدن به اهداف خود کاملاً به تجربه شرکت‌های مشاور فناوری تکیه می‌کنند.

اهمیت یافتن یک شریک قابل اعتماد

یافتن شریکی که نه تنها خدمات مشاوره تحول دیجیتال و استراتژی ارائه دهد، بلکه بتواند به یک ارائه دهنده فناوری قابل اعتماد تبدیل شود، آسان نیست. برخی از مشتریان به دنبال تخصص در حوزه خود هستند، برخی دیگر تجربه و ظرفیت کلی ارائه دهندگان را ارزیابی می کنند. در بسیاری از موارد، عوامل تعیین کننده برای انتخاب یک مشاور دیجیتال نزدیکی، عدم وجود مرزهای ارتباطی و اصطکاک فرهنگی است.

در بیش از یک دهه تجربه در زمینه دیجیتال، ما این شانس را داشتیم که به عنوان یک شرکت مشاوره فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار سفارشی با مشتریان مختلف SMB و سازمانی کار کنیم. از جمله برندهایی که ما به عنوان استراتژیست و تحلیلگر دیجیتال با آنها کار کرده ایم، می توان به Kantar، Printique، Oxford Languages ​​و بسیاری دیگر اشاره کرد.

مشاور تحول دیجیتال به چه معناست و چرا مهم است؟

اکنون ما کاملاً در عصر دیجیتال مستقر شده‌ایم، و کسب‌وکارهای مختلف در حال ایجاد راه‌های هوشمندانه، مؤثر و مخرب برای استفاده از فناوری هستند. نتفلیکس یک مثال عالی است. این کار به عنوان یک سرویس سفارش پستی شروع شد و کسب و کار اجاره ویدیو را مختل کرد. سپس نوآوری های دیجیتال پخش ویدئو در مقیاس وسیع را ممکن کرد. امروزه، نتفلیکس با ارائه یک کتابخانه رو به رشد از محتوای درخواستی با قیمت‌های فوق‌العاده رقابتی، شبکه‌های تلویزیونی سنتی پخش و کابلی و استودیوهای تولید را به یکباره می‌پذیرد.

تحول دیجیتال به نتفلیکس این توانایی را داد که نه تنها محتوای ویدیویی را مستقیماً برای مشتریان پخش کند، بلکه بینش بی‌سابقه‌ای در مورد عادات و ترجیحات مشاهده به دست آورد. از این داده‌ها برای اطلاع‌رسانی همه چیز، از طراحی تجربه کاربری تا توسعه نمایش‌ها و فیلم‌های اولیه در استودیوهای داخلی استفاده می‌کند. این تحول دیجیتال در عمل است: بهره گیری از فناوری های موجود برای اطلاع از نحوه اداره یک تجارت.

تحول دیجیتال چیست

یک عنصر کلیدی مشاوره تحول دیجیتال درک پتانسیل فناوری شما است. باز هم، این به این معنی نیست که بپرسید "چقدر سریعتر می توانیم کارها را به همان روش انجام دهیم؟" این به این معناست که بپرسید «تکنولوژی ما واقعاً چه چیزی را می‌تواند انجام دهد، و چگونه می‌توانیم کسب‌وکار و فرآیندهای خود را برای استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های فناوری خود تطبیق دهیم؟»

قبل از نتفلیکس، مردم با رفتن به فروشگاه ها و بررسی قفسه های نوارها و دیسک ها در جستجوی چیزی که خوب به نظر می رسید، فیلم هایی را برای اجاره انتخاب می کردند. اکنون، کتابخانه‌های محتوای دیجیتالی بر روی دستگاه‌های شخصی ارائه می‌شوند که با توصیه‌ها و بررسی‌ها بر اساس ترجیحات کاربر تکمیل می‌شوند.

پخش محتوای مبتنی بر اشتراک مستقیماً به تلویزیون، رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه مردم یک اختلال آشکار در تجارت اجاره ویدیو بود. استقبال از پخش جریانی همچنین منجر به این شد که نتفلیکس به دنبال کارهای دیگری باشد که می تواند با فناوری موجود انجام دهد. این منجر به نوآوری هایی مانند یک سیستم توصیه محتوا با هدایت هوش مصنوعی شد. در مورد استفاده حداکثری از بخش فناوری اطلاعات خود صحبت کنید!

کسب و کار خود را با اهرم تحول دیجیتال تطبیق دهید.

به طور مشابه، تحولات دیجیتالی نحوه رویکرد شرکت ها به خدمات مشتری را تغییر داده است. مدل قدیمی این بود که منتظر باشید تا مشتریان بیایند شما را پیدا کنند، چه حضوری و چه با تماس با شماره 800. اما ظهور رسانه‌های اجتماعی خدمات را مانند تبلیغات، بازاریابی و حتی فروش و خدمات مشتری تغییر داده است. شرکت‌های پیشرو از رسانه‌های اجتماعی به عنوان فرصتی برای گسترش خدمات خود با ملاقات با مشتریان در پلتفرم‌های انتخابی خود استقبال می‌کنند.

7 راه برای افزایش انگیزه در کارکنان

انگیزه کارکنان نتیجه عملکرد کاری، مشارکت و رفاه کارکنان را تعیین می کند. این وظیفه شما به عنوان کارفرما است که مطمئن شوید کارکنان شما با انگیزه و درگیر هستند. در اینجا می‌خواهیم 7 سیاست کوچک و راه‌هایی را پیشنهاد کنیم که از طریق آنها می‌توانید مشارکت کارکنان خود را افزایش داده و تحریک کنید، به آنها الهام بخشید و به سلامت و رفاه کلی آنها کمک کنید و در عین حال ثمره تلاش و فداکاری آنها را برای برند خود درو کنید.

قبل از اینکه به مقاله و روش‌های مختلفی بپردازیم که از طریق آنها می‌توانید انگیزه را در بین کارکنان خود تقویت و تحریک کنید، داستانی وجود دارد که می‌خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم.

در اینجا پرتره ای از یک کارمند بالقوه است: نام او جان است و برای شرکت شما کار می کند. در حال حاضر، او مشغول ساخت یک هواپیمای کاغذی است. اوایل روز، او سعی کرد فروش خود را با یک مشتری بالقوه اکراه ببندد، اما آنها چند سوال بیش از حد داشتند، و جان این کار را انجام نداد، بنابراین شکست خورد. اکنون ساعت 3 بعدازظهر است و جان از هواپیمای کاغذی خود راضی است. او یک ساعت دیگر پشت میزش وقت می‌گذارد، فیس‌بوک را چک می‌کند و ایمیل‌هایی را که نمی‌خواهد به آن‌ها پاسخ دهد حذف می‌کند، و سپس یک موقعیت اضطراری را جبران می‌کند و زودتر از آنجا می‌رود. او این روزها بیشتر و بیشتر این کار را انجام می دهد: به نظر می رسد هیچ کس متوجه نمی شود، او دچار مشکل نمی شود و هر ماه چک خود را به موقع دریافت می کند. چرا که نه؟

حال، اگر شرکت شما حداقل 13 کارمند داشته باشد، مطمئناً یک جان در آنجا وجود خواهد داشت. و این یک عدد تصادفی نیست. گزارش گالوپ نشان می دهد که به طور متوسط، تنها 13 درصد از کارمندان اظهار می کنند که در کار احساس مشارکت و انگیزه می کنند.

سوال این است که برای رسیدگی به موضوع انگیزه کارکنان در شرکت خود چه می کنید؟

انگیزه کارکنان تا حد زیادی به "سلامت" کلی روابط در یک سازمان بستگی دارد. مدیران باید تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دهند تا کارکنان را در مورد کارشان هیجان زده کنند و این هیجان را روز به روز حفظ کنند.

انگیزه کارکنان چیست؟

گرت جونز، متخصص قطعی در این زمینه، انگیزه کارکنان را اینگونه تعریف می کند

"نیروهای روانی که جهت رفتار فرد در سازمان، سطح تلاش و سطح پشتکار فرد را تعیین می کنند."

دو نوع مختلف انگیزه وجود دارد:

·        انگیزه بیرونی - از دنیای بیرون می آید. نمونه‌های معمولی عبارتند از حقوق، مزایا، ماشین شرکت، تبلیغات، تخفیف‌های شرکتی و غیره.

·        انگیزه درونی - از درون می آید. این تمایل کارمند برای تحت تأثیر قرار دادن یک مدیر، یادگیری یک مهارت جدید، کسب دانش بیشتر، تأثیرگذاری بر شرکت و موارد مشابه است.

چیزهای زیادی در مورد افزایش انگیزه کارکنان نوشته شده است، به طوری که ما در مورد تفاوت بین این دو نوع بحث نمی کنیم. مهمترین نکته برای مدیران این است که تمرکز همیشه باید بر انگیزه درونی باشد - کار معنی دار زمانی انجام می شود که کارکنان از درون انگیزه داشته باشند، در حالی که انگیزه های بیرونی حتی می توانند خلاقیت را مهار کنند و منجر به نتایج ضعیف تری در کار شوند.

با تأثیر عمیق بر تعامل کارکنان، انگیزه نیز تأثیر جدی بر نتیجه شما دارد. گزارش گالوپ "وضعیت محل کار آمریکا" نشان داد که کارگران بی انگیزه و ناراضی هر سال بین 450 تا 500 میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه می کنند!

این مقدار پول حیرت‌انگیز است، و شما می‌خواهید مطمئن شوید که سازمان شما به هیچ وجه به آن کمک نمی‌کند!

7 استراتژی موثر برای افزایش انگیزه کارکنان

ما دوست داریم بگوییم که این نکات عملی برای افزایش انگیزه کارکنان ساده و آسان است. متأسفانه نیستند. آنها به خرید مدیریت ارشد و بازنگری فرآیندهای منابع انسانی در شرکت های سنتی تر نیاز دارند.

با این حال، مزایایی که تنها با چند تغییر در نحوه مدیریت کارکنان خود به دست خواهید آورد، قطعا ارزش چند ناراحتی جزئی را دارد، و در پایان، خوشحال خواهید شد که انگیزه کارکنان را در اولویت قرار دهید و در مرکز قرار دهید!

1. مدیران خود را به رهبران تبدیل کنید

رهبران واقعی الهام‌بخش هستند آنها به دیگران کمک می‌کنند تا به اهداف خود برسند، استانداردهای بالاتری برای خود نگه دارند، و الگوی خود باشند. آنها همچنین به ندرت در طبیعت رشد می کنند. منظور ما از آن این است که رهبری را می توان تا حدی یاد گرفت و سرمایه گذاری در آن آموزش هوشمندانه ترین راه برای یک سازمان برای خرج کردن پول خود است.

بسیاری از توصیه‌های موجود در این فهرست به توانایی مدیران شما برای اجرای بی‌عیب و نقص بستگی دارد - دانستن اینکه چه زمانی نرم‌افزار باشید، چه زمانی فشار وارد کنید، چه زمانی کارهای برجسته را تشخیص دهید، و چگونه کارکنان را تحسین کنید و آنها را وادار کنید تا حتی سخت‌تر به کار خود ادامه دهند. وقتی نوبت به پست های مدیریتی می رسد، مطمئن شوید که افراد مناسب را استخدام و ارتقا دهید، زیرا مدیران کسانی هستند که انگیزه کلی کارمندانی را که به آنها گزارش می دهند دیکته می کنند.

2. کارهای بزرگ را به طور مداوم تشخیص دهید

به سختی انگیزه دهنده است، درست است؟ علیرغم اینکه یکی از قوی ترین ابزارهایی است که یک مدیر در اختیار دارد، به رسمیت شناختن و تمجید بسیار دست کم گرفته شده است.

ایده یک کارمند مشتری جدید را تضمین کرد؟ پروژه جانبی دیگری زمان ورود به هواپیما را کاهش داد؟ سومین سد راه را در یک پروژه خاص پاک کرده است؟ یک رهبر خوب به همه این کارمندان توجه می‌کند و مطمئن می‌شود که همه در سازمان ایمیلی دریافت می‌کنند که نامشان با چاپ پررنگ در آن مشخص شده است - علاوه بر امضای چک پاداش خود!

3. اهداف کوچکتر و قابل اندازه گیری را تعیین و جشن بگیرید

کار بر روی پروژه ای که طولانی و طولانی می شود برای انگیزه کارکنان مضر است. اگر بیشتر وظایفی که کارمندان شما روی آنها کار می کنند، کار فشرده و زمان بر هستند، مطمئن شوید که شیوه های نوآورانه تعیین هدف کاملاً مؤثر هستند.

به مدیران خود قدرت دهید تا در مورد پروژه های فردی با تیم خود بحث کنند و آنها را تشویق کنید تا اهداف افزایشی و قابل اندازه گیری را پیشنهاد کنند. پس از اتمام هر نقطه عطف، آن را جشن بگیرید! این به کارمندان احساس موفقیت جزئی می دهد، و آنها احساس می کنند که به هدف کلی بسیار نزدیکتر هستند، که عزم آنها را در آینده تقویت می کند.

4. به کارشان هدف بدهید

کارمندان می دانند که کار آنها به سود شرکت کمک می کند. با این حال، اغلب اوقات، آنها نمی بینند که دقیقا چگونه این اتفاق می افتد. این می تواند کمی بی انگیزه باشد.

این وظیفه شماست که این تاثیر را به کارمندان منتقل کنید. به عنوان مثال، می توانید به تیم پشتیبانی مشتری خود اطلاع دهید که تلاش های حفظ آنها و کاهش ناشی از ریزش مشتری چقدر باعث نجات شرکت در یک ماه خاص شده است. یا به تیم فروش خود بگویید که افزایش فروش آنها چقدر به نتیجه نهایی کمک کرده است.

علاوه بر این، شما همچنین می توانید روی اینکه چگونه کار کارکنانتان بر توانایی شما برای تغییر جهان تأثیر می گذارد تمرکز کنید. اگر به دلایل خاصی کمک می کنید، در مورد آن به کارمندان خود بگویید.

5. شفافیت و اعتماد سازمانی را تشویق کنید

به طور کلی، هنگامی که کارمندان تصویر بزرگ را می بینند و می دانند که در کجا قرار دارند، انگیزه بیشتری پیدا می کنند و عملکرد بهتری دارند. اما برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید شفافیت سازمانی را تمرین کنید. این فقط به این معنی است که در مورد اهداف، اقدامات، هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و مأموریت کلی شرکت - از بالا به پایین و از طرفین - باز و صادق باشید. این سطح از شفافیت بیش از هر چیز دیگری که می توانید انجام دهید اعتماد را تقویت می کند.

شفافیت سازمانی همچنین باعث کاهش خطاهای کارکنان می شود. وقتی همه با مجموعه اطلاعات یکسانی کار می کنند، عملکرد مؤثر آسان تر است. اگرچه این تغییر باید از بالا انجام شود - مدیران اجرایی باید اطمینان حاصل کنند که خطوط ارتباطی باز هستند و همه افراد در شرکت در یک صفحه هستند.

6. کارکنان تناسب اندام و سالم کارکنانی با انگیزه هستند

اگر می خواهید کارکنانتان انگیزه داشته باشند و بهترین عملکرد را داشته باشند، مطمئن شوید که آنها سالم، استراحت، تناسب اندام و انرژی هستند.

وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، سیاست‌هایی را در نظر بگیرید که کارکنان بیمار را تشویق می‌کند تا مرخصی بگیرند. آنها به هر حال برای بهبودی به آن نیاز دارند و اگر به سختی سر خود را بالا نگه دارند برای شما مفید نیستند. هزینه ای که با خاموشی آنها متحمل خواهید شد هنوز بسیار کمتر از هزینه ای است که اگر آنها به عملکرد ضعیف خود ادامه دهند یا بدتر از آن بیایند و بقیه را نیز بیمار کنند، با آن مقابله خواهید کرد.

برای مهار پتانسیل فرسودگی شغلی، به دنبال ایجاد یک اتاق استراحت یا استراحت باشید که در آن کارکنان بتوانند زمانی که احساس استرس می‌کنند، آرام شوند. در دسترس بودن قهوه و تنقلات به طور کلی یک امتیاز محسوب می شود. با این حال، همچنین نشان داده شده است که کارمندان گرسنه بهره وری کمتری دارند، بنابراین شما بیشتر به نفع خود به افراد خود غذا می دهید تا آنها!

اگر می‌توانید یک باشگاه ورزشی در محل داشته باشید، یا اگر این امکان پذیر نیست، به عضویت آنها در باشگاه یارانه پرداخت کنید، همه را تشویق کنید تا در محل کار خود شرکت کنند، بسیار خوب است، و در هنگام دیر رسیدن به محل کار انعطاف‌پذیر باشید، عمدتاً به این دلیل که مردم تمایل دارند صبح‌ها ورزش کنند. . این انعطاف پذیری در مورد زمان و چگونگی تکمیل تکالیف کارکنان ما را به نقطه بعدی می رساند.

7. ترویج خودگردانی

اینکه بتوانید خودتان تصمیم بگیرید که چگونه و چه زمانی کار کنید یک انگیزه عالی است. از سوی دیگر، پایبند بودن به قوانین می تواند انگیزه کارکنان را کاهش دهد.

به کارمندان خود اعتماد کنید تا کارهایی را که برای انجام آنها استخدام کرده اید انجام دهند. به آنها مهلت بدهید، از کار آنها حمایت کنید و تماشا کنید که آنها را برای شما تحویل می دهند. آیا آنها بهترین کار خود را صبح زود انجام می دهند در حالی که پشت میز اداری خانه خود در جامی می نشینند؟ آن را به عنوان ساعات کار حساب کنید.

آنها در تعطیلات آخر هفته بیشترین بازدهی را دارند و روز دوشنبه با نیمی از کار هفتگی خود وارد می شوند؟ آن را هم حساب کن مدیران خود را آموزش دهید تا از مدیریت خرد در این جنبه خاص از کار اجتناب کنند، و متوجه افزایش بهره وری همه خواهید شد.

اینها به هیچ وجه تنها کارهایی نیستند که می توانید برای افزایش انگیزه در محل کار انجام دهید. با این حال، این پیشنهادات بیشترین سود را به همراه دارد.