مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

اجزای یک استراتژی برند موثر

بسته به اندازه و ماهیت کسب و کار شما، استراتژی برند شما ممکن است نیاز به اجزای مختلفی داشته باشد. فرآیند استراتژی برندی که ما با Factorion، یک مشاور صنعت هوشمند در هلند طی کردیم، بسیار متفاوت از فرآیندهایی است که شرکت های Fortune 100 ممکن است با استراتژیست های خود طی کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چیزهایی وجود دارد که ما همیشه در فرآیند استراتژی برند که با مشتریان انجام می دهیم، لحاظ می کنیم.

1. ارزش های اصلی

اینها باورهایی هستند که به هر کاری که انجام می دهید اطلاع می دهند. آنها در وهله اول دلیلی هستند که شما در تجارت هستید (فراتر از کسب درآمد).

ارزش های اصلی شما به شدت تحت تاثیر ارزش های بنیانگذار/رهبر شرکت است و بعید است که هرگز تغییر کنند. اگر استیو جابز نبود، اپل اپل نمی‌شد (و هر چه تیم کوک از ارزش‌های استیو جاب در طراحی و نوآوری محصول دور شود، برای برند اپل بدتر می‌شد).

2. بیانیه موقعیت استراتژیک

IKEA به عنوان تولید کننده مبلمان ارزان قیمت و در عین حال امروزی قرار دارد. رالف لورن به عنوان یک برند ممتاز برای مد پیشتاز شناخته می شود. Abercrombie & Fitch به‌عنوان یک مارک مد پیشرو (و کمی خوش‌تیپ) برای افراد جوان و خوش‌قیافه شناخته می‌شود.

چگونه می خواهید خود را در ذهن مشتریان خود قرار دهید؟ اگر ندانید کجا را هدف بگیرید نمی توانید به هدفی بزنید. در Cult Method، ما تحقیقات رقابتی را برای شناسایی فرصت های بالقوه برای بیانیه موقعیت دقیق تر انجام می دهیم.

3. نمایه(های) مشتری ایده آل

سعی دارید چه کسانی را جذب کسب و کار خود کنید؟ اگر در استراتژی برند سعی کنید برای همه چیزی باشید، به زودی توسط مشتریان فراموش خواهید شد.

مخاطبان هدف شما باید متمرکز بر لیزر باشند. خوانندگان آمریکایی با Trader Joe (یک خواربار فروشی زنجیره ای) آشنا هستند. مشتری ایده آل آنها "یک دانشجوی دکتری بیکار ... با ذوق اکتسابی و نه بخشی از فرهنگ تلویزیونی انبوه، و شاید یک شراب خوار" است. (Joe Coulombe، بنیانگذار Trader Joe's، نوامبر 1986 - منبع)

در حال حاضر، در طرح کلان، ممکن است این تعداد دانشجوی دکتری بیکار در اطراف وجود نداشته باشد. اما دانشجوی دکترای بیکار بخش بسیار واقعی و بزرگی از بازار را در بر می گیرد: افراد تحصیل کرده و آگاه به هزینه که کیفیت را با قیمت مقرون به صرفه می خواهند.

4. وعده برند

وقتی ارزش‌های برند، موقعیت استراتژیک و شخصیت‌های ایده‌آل مشتری را بدانید، توسعه وعده‌های برندتان آسان می‌شود. وعده برند پیامی است که با مخاطب هدف شما صحبت می کند. به آن‌ها می‌گوید وقتی با برند شما تعامل دارند چه انتظاری داشته باشند. یک وعده برند خوب ساده، معتبر، متفاوت، مرتبط و الهام بخش است. به عنوان مثال، وعده نام تجاری نایک این است: "اوردن الهام و نوآوری برای هر ورزشکار * در جهان." ستاره نشان می دهد که اگر بدنی دارید، یک ورزشکار هستید.

5. ظاهر و احساس هویت برند شما

همه ما می دانیم که طراحی عالی و کپی رایتینگ قوی چه تفاوتی می تواند در موفقیت یک شرکت یا محصول ایجاد کند. به عنوان انسان، ما به چیزهای زیبا کشیده می شویم. یک استراتژی خوب می تواند بیان خلاقانه هویت برند شما را راهنمایی کند تا مطمئن شود که آنها با اهداف موقعیت یابی شما و سلیقه مشتریان ایده آل شما همسو هستند.

6. اولویت بندی نقاط تماس برند و عوامل آگاهی

نقاط تماس برند شما هر نقطه تماس بین کسب و کار شما و مصرف کنندگان است. آن‌ها می‌توانند شامل وب‌سایت بازاریابی، خبرنامه ایمیل، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های آجری، خطوط پشتیبانی مشتری و بسته‌بندی محصول شما باشند.

یک استراتژی برند خوب به شما کمک می کند تا بر روی مهمترین نقاط تماس با بازده بالا تمرکز کنید تا از گسترش بیش از حد سازمان خود جلوگیری کنید.

7. صدا و لحن نام تجاری شما، و همچنین پیام های خاص

استراتژی برند شما علاوه بر تعریف اینکه روی چه نقاط تماسی باید تمرکز کنید، باید حداقل چارچوبی آزاد در مورد نحوه برقراری ارتباط شما ارائه دهد (مثلاً آیا لحن شما سرگرم کننده است یا جدی؟).

Mailchimp ارائه‌دهنده خدمات ایمیل دستورالعمل‌های عمیقی دارد که تضمین می‌کند ارتباطات آن‌ها هم سازگار و هم با استراتژی برندشان هماهنگ است. مثلا:

با استفاده از طنز بی‌نظیر و صدای محاوره‌ای، با زبان بازی می‌کنیم تا کار [مشتریان] را شاد کنیم. ما ظریف را به پر سر و صدا، مزاحم را به مسخره ترجیح می دهیم. ما خودمان را خیلی جدی نمی گیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد