مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

شکل دادن به یک استراتژی رشد کسب و کار: 7 گام کلیدی که موثر است

یک استراتژی رشد مشخص بیش از یک استراتژی بازاریابی است، این یک چرخ دنده مهم در ماشین کسب و کار شما است. بدون آن، شما در دام یک پایگاه مصرف کننده بی ثبات و نوسانات بازار هستید. بنابراین، چگونه برای رشد برنامه ریزی می کنید؟

استراتژی رشد کسب و کار

استراتژی رشد به شرکت ها اجازه می دهد تجارت خود را گسترش دهند. رشد را می توان با اقداماتی مانند افزودن مکان های جدید، سرمایه گذاری در جذب مشتری یا گسترش خط تولید به دست آورد. صنعت و بازار هدف یک شرکت بر استراتژی‌های رشدی که آن شرکت انتخاب می‌کند تأثیر می‌گذارد.

استراتژی داشته باشید، گزینه های موجود را در نظر بگیرید و برخی را در طرح کسب و کار خود بگنجانید. بسته به نوع شرکتی که می سازید، استراتژی رشد شما ممکن است شامل جنبه هایی مانند موارد زیر باشد:

·        افزودن مکان های جدید

·        سرمایه گذاری در جذب مشتری

·        فرصت های فرانشیز

·        گسترش خط تولید

·        فروش آنلاین محصولات در چندین پلتفرم

صنعت و بازار هدف خاص شما بر تصمیمات شما تأثیر خواهد گذاشت، اما تقریباً به طور کلی درست است که جذب مشتری جدید نقش قابل توجهی ایفا خواهد کرد.

مطمئن نیستید که برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا چند تاکتیک عملی برای دستیابی به رشد آورده شده است.

چگونه یک شرکت را با موفقیت رشد دهیم؟

·        از یک الگوی استراتژی رشد استفاده کنید.

·        حوزه رشد هدف خود را انتخاب کنید.

·        انجام تحقیقات بازار و صنعت.

·        اهداف رشد را تعیین کنید.

·        مسیر عمل خود را برنامه ریزی کنید.

·        ابزارها و نیازهای رشد خود را تعیین کنید.

1. از یک الگوی استراتژی رشد [ابزار رایگان] استفاده کنید.

برای رشد سریع کسب و کار بدون برنامه‌ریزی و مستندسازی مراحل استراتژی رشد خود، دست به کار نشوید. توصیه می‌کنیم این الگوی رایگان استراتژی رشد را دانلود کنید و از بخش‌های ارائه شده برای تشریح روند مورد نظر خود برای رشد در سازمان خود استفاده کنید.

2. منطقه مورد نظر خود را برای رشد انتخاب کنید.

خیلی خوب است که می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، اما دقیقاً چه چیزی را می خواهید رشد کنید؟ برنامه رشد کسب و کار شما باید در زمینه های رشد خاص باشد. تمرکز مشترک ابتکارات رشد استراتژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

·        رشد تعداد کارکنان

·        گسترش فضای اداری، خرده فروشی و/یا انبار فعلی

·        افزودن مکان یا شعبه های جدید کسب و کار شما

·        گسترش به مناطق، مکان ها، شهرها یا کشورهای جدید

·        افزودن محصولات و/یا خدمات جدید

·        گسترش مکان های خرید (یعنی فروش در فروشگاه های جدید یا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین)

·        رشد درآمد و/یا سود

·        رشد پایگاه مشتری و/یا نرخ جذب مشتری

این امکان وجود دارد که برنامه رشد شما بیش از یکی از ابتکارات ذکر شده در بالا را شامل شود، که منطقی است - بهترین رشد در خلاء اتفاق نمی افتد. به عنوان مثال، افزایش فروش واحد شما منجر به رشد درآمد - و احتمالاً مکان‌ها و تعداد کار اضافی برای حمایت از افزایش فروش می‌شود.

3. انجام تحقیقات بازار و صنعت.

پس از اینکه آنچه را که می خواهید رشد کنید انتخاب کردید، باید توجیه کنید که چرا می خواهید در این زمینه رشد کنید (و اگر حتی امکان رشد وجود دارد).

تحقیق در مورد وضعیت صنعت بهترین راه برای تعیین اینکه آیا رشد مورد نظر شما هم ضروری و هم امکان پذیر است یا خیر. مثال‌ها می‌تواند شامل اجرای نظرسنجی‌ها و گروه‌های متمرکز با مشتریان موجود و بالقوه یا کند و کاو در تحقیقات صنعتی موجود باشد.

دانش و حقایقی که در این مرحله کشف می کنید، انتظارات و اهداف رشد این پروژه را برای تعیین بهتر جدول زمانی، بودجه و هدف نهایی شکل می دهد. این ما را به مرحله چهارم می رساند

4. اهداف رشد را تعیین کنید.

زمانی که مشخص کردید چه چیزی رشد می کنید و چرا رشد می کنید، گام بعدی این است که تعیین کنید چقدر رشد خواهید کرد.

این اهداف باید بر اساس آرزوهای آخر بازی شما در مورد جایی که ایده آل می خواهید سازمان شما باشد، باشد، اما همچنین باید دست یافتنی و واقع بینانه باشد - به همین دلیل است که تعیین هدف بر اساس تحقیقات صنعت بسیار ارزشمند است.

در نهایت، مراحلی را برای تعیین کمیت اهداف خود از نظر معیارها و جدول زمانی بردارید. هدف گذاری برای «افزایش 30 درصدی فروش در سه سال آینده» بسیار واضح تر از «افزایش فروش» است.

5. مسیر عمل خود را برنامه ریزی کنید.

در مرحله بعد، نحوه دستیابی به اهداف رشد خود را با یک استراتژی رشد دقیق توضیح دهید. باز هم - پیشنهاد می کنیم یک برنامه استراتژی رشد دقیق بنویسید تا درک و خرید تیم خود را به دست آورید.

این برنامه عملیاتی باید شامل فهرستی از موارد اقدام، مهلت‌ها، تیم‌ها یا افراد مسئول و منابعی برای دستیابی به هدف رشد شما باشد.

6. ابزارها و الزامات رشد خود را تعیین کنید.

آخرین مرحله قبل از اقدام بر اساس برنامه شما، تعیین هر نیازی است که تیم شما در طول این فرآیند به آن نیاز دارد. اینها منابع خاصی هستند که به شما کمک می کنند تا به اهداف رشد خود سریعتر و با دقت بیشتری دست پیدا کنید. مثال ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

·        تامین مالی: سازمان ها ممکن است نیاز به سرمایه گذاری سرمایه یا سرمایه داخلی داشته باشند

·        تخصیص dget برای مشاهده کامل این پروژه.

·        ابزارها و نرم افزارها: در نظر بگیرید که چه منابع تکنولوژیکی ممکن است برای تسریع و/یا کسب بینش از روند رشد مورد نیاز باشد.

·        خدمات: رشد ممکن است با کمک مشاوران، طراحان یا برنامه ریزان در یک زمینه خاص بهتر به دست آید.

7. برنامه خود را اجرا کنید.

با تکمیل تمام برنامه ریزی ها، منابع و هدف گذاری شما، اکنون آماده اجرای برنامه رشد شرکت خود و ارائه نتایج برای کسب و کار هستید.

در طول این مدت، مطمئن شوید که ذینفعان خود را مسئول می‌دانید، خط ارتباطی را باز نگه می‌دارید و نتایج اولیه را با اهداف رشد پیش‌بینی‌شده‌تان مقایسه می‌کنید تا ببینید آیا نتایج پیش‌بینی‌شده‌تان هنوز قابل دستیابی هستند یا چیزی نیاز به تعدیل دارد.

برنامه رشد شما و تاکتیک هایی که به کار می برید در نهایت مختص کسب و کار شما خواهد بود، اما برخی از استراتژی های جهانی وجود دارد که می توانید در هنگام شروع به کار ببندید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد