مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

خلاصه استراتژی اقیانوس آبی (با 4 مثال)

بیاموزید که چرا یافتن و توسعه بازارهای اقیانوس آبی بهترین شانس سازمان شما برای رشد و سودآوری است. به عنوان عضوی از تیم بازاریابی ClearPoint، آماندا به اعضای انجمن ClearPoint در مورد بهترین شیوه های مدیریت عملکرد و اجرای استراتژی آموزش می دهد.

برنامه ریزی استراتژیک اجرای استراتژی

از میان بسیاری از مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک موجود، استراتژی اقیانوس آبی را می‌توان صلح‌طلب گروه در نظر گرفت.

این استراتژی بر اساس کتابی با عنوان همنام، استدلال می‌کند که «رقابت بی‌عیب نتیجه‌ای جز اقیانوس قرمز خونین رقبا ندارد که بر سر یک استخر سود رو به کاهش می‌جنگند». در عوض، شرکت ها باید به دنبال فضای جدید بازار و راه هایی برای اختراع مجدد صنعت باشند. به طور خلاصه، از رقابت سر به سر خودداری کنید و بر نوآوری تمرکز کنید.

هدف استراتژی اقیانوس آبی این است که سازمان‌ها «اقیانوس‌های آبی» (بازارهای غیرقابل رقابت و در حال رشد) را پیدا و توسعه دهند و از «اقیانوس‌های قرمز» (بازارهای توسعه‌یافته و اشباع شده) اجتناب کنند. یک شرکت در بازار اقیانوس آبی موفقیت بیشتر، ریسک کمتر و سود بیشتری خواهد داشت.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد استراتژی اقیانوس آبی اینجا کلیک کنید.

خلاصه ای از استراتژی اقیانوس آبی

این مدل برنامه ریزی استراتژیک انحرافی از تمرین مدیریت معمولی است که بر خرد کردن اعداد و معیارهای رقابتی تمرکز دارد. در اینجا نکات کلیدی استراتژی اقیانوس آبی آمده است:

بیشتر از تئوری است. برخی از مدل‌های برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر تئوری‌هایی هستند که در طول اجرای بازار عرضه نمی‌شوند. در مقابل، استراتژی اقیانوس آبی از مطالعه ای سرچشمه گرفته است که طی 10 سال انجام شد و موفقیت ها و شکست های شرکت را در بیش از 30 صنعت تجزیه و تحلیل کرد. این بر اساس داده های اثبات شده است تا ایده های اثبات نشده.

رقابت بی ربط است. اتخاذ رویکرد اقیانوس آبی به این معنی است که هدف شما این نیست که از رقبا بهتر عمل کنید یا در صنعت بهترین باشید. در عوض، هدف شما این است که مرزهای صنعت را دوباره ترسیم کنید و در آن فضای جدید فعالیت کنید و رقابت را بی‌اهمیت کنید.

اتخاذ رویکرد اقیانوس آبی به این معنی است که هدف شما پیشی گرفتن از رقبا نیست. در عوض، هدف شما ترسیم مجدد مرزهای صنعت و فعالیت در آن فضای جدید است و رقابت را بی اهمیت می کند. برای توییت کلیک کنید

تمایز و هزینه کم می توانند با هم وجود داشته باشند. استراتژی اقیانوس آبی استدلال می کند که مصرف کنندگان مجبور نیستند بین ارزش و مقرون به صرفه بودن یکی را انتخاب کنند. اگر یک شرکت بتواند آنچه را که مصرف کنندگان در حال حاضر برای آنها ارزش قائل هستند شناسایی کند و سپس در نحوه ارائه آن ارزش تجدید نظر کند، تمایز و هزینه کم هر دو قابل دستیابی هستند. این "نوآوری ارزش" نامیده می شود.

شما چارچوبی برای آزمایش ایده ها دارید. شاخص ایده اقیانوس آبی بخشی از استراتژی فراگیر است و به شرکت ها اجازه می دهد قابلیت تجاری ایده ها را آزمایش کنند. این فرآیند به اصلاح ایده‌ها و شناسایی فرصت‌ها با بیشترین پتانسیل کمک می‌کند و ریسک را به حداقل می‌رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد