مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

بازی های چابک برای تیم های راه دور

به دلیل کووید-19، بسیاری از افراد و تیم‌ها به کار از راه دور منتقل شده‌اند و هیچ تعامل حضوری با همکاران ندارند. بسیاری نیز برای چالش های ذاتی کار مجازی آماده نبودند و نیاز به حمایت بیشتری دارند. یکی از راه‌های کمک به اعضای تیم در جهت‌یابی این واقعیت جدید، معرفی و استفاده از بازی‌های Agile برای گرد هم آوردن اعضای تیم از راه دور است. این بازی‌ها در حضور افراد به همان اندازه خوب کار می‌کنند، بنابراین زمانی که تیم‌های شما می‌توانند دوباره با هم باشند از آن‌ها استفاده کنید.

این ابزارهای چابک راهی عالی برای اسکرام مسترها برای هدایت تیم ها به فرآیندهای چابک هستند و برای تیم سازی اساسی هستند. بسیاری از صاحبان محصول و اسکرام مسترها توانسته‌اند انسجام تیم را افزایش دهند، همکاری را تشویق کنند، روابط اعضای تیم را بهبود بخشند و در میان اعضای تیم چابک اعتماد ایجاد کنند. اسکرام مستر همچنین بازی‌ها را راهی عالی برای کمک به تیم‌ها برای یادگیری بیشتر در مورد ارزش‌ها و اصول چابک خواهد یافت.

برخی از بازی های زیر را امتحان کنید تا تیم های خود را برای بازنشانی کاری از راه دور یا حضوری دور هم جمع کنید.

داستان زندگی یک نفر را در پنج دقیقه یاد بگیرید

هدف: گوش دادن / آینه نمایی

این یک تمرین عالی برای گوش دادن، انعکاس و کمک به اعضای تیم در یادگیری علایق یکدیگر و ایجاد روابط است. برای بازی، افراد را به صورت جفت قرار دهید و ساعت را برای پنج دقیقه تنظیم کنید. به آنها آموزش دهید که در آن زمان تمام داستان زندگی خود را برای شریک زندگی خود تعریف کنند. پس از اتمام پنج دقیقه، شنونده باید داستان زندگی شریک زندگی خود را از حافظه به گروه مجازی منتقل کند.

نقشه تولد

هدف: انسجام تیمی/اعتماد

یکی دیگر از بازی های سرگرم کننده تیم سازی مجازی Birth Map است. نقشه جهان را چاپ کنید یا آن را در یک سند مشترک یا تخته سفید آنلاین آپلود کنید. از همه اعضای تیم خود بخواهید یک برچسب یا یک سنجاق روی نقشه بگذارند تا محل تولدشان را نشان دهند. سپس همه را تشویق کنید تا داستان کوتاهی درباره آنچه در محل تولدشان بیشتر دوست دارند به اشتراک بگذارند. این فعالیت تنوع صداهای ارائه شده در تیم شما را نشان می‌دهد و به افراد اجازه می‌دهد تا ارزش‌های فرهنگی خود را به اشتراک بگذارند و حقایق سرگرم‌کننده‌ای را در مورد اینکه اهل کجا هستند به اشتراک بگذارند.

یک جایگزین عالی زمانی که بسیاری از مردم از منطقه جغرافیایی هستند این است که یک سنجاق روی منطقه غذای مورد علاقه خود قرار دهند و در یک بحث بعدی گره بزنند.

10 چیز رایج

هدف: اتصال

این بازی Agile برای شروع یک جلسه طوفان فکری خوب است تا تیم احساس ارتباط کند. در اصل یک فعالیت حضوری است، به راحتی می توان آن را اصلاح کرد تا برای مخاطبان مجازی شما کار کند.

تیم خود را به گروه‌های کوچک تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید ده دقیقه وقت بگذارند تا فهرستی از ده چیز مشترک خود را تهیه کنند. اگر ترجیح می‌دهید موضوع بیشتر کسب‌وکار باشد، فهرست را به موضوعات کاری یا مرتبط با صنعت محدود کنید. این می تواند به سادگی "همه ما کفش می پوشیم" باشد تا چیزی خاص تر مانند "همه ما در سال 2014 استخدام شدیم."

هر بار که فردی چیزی مشترک دارد، یک نخ می کشد (یا به صورت فیزیکی یک نخ را پرتاب می کند) بین یکدیگر. در پایان تمرین، رشته های در هم تنیده زیادی وجود خواهد داشت و تیم متوجه خواهد شد که اشتراکات زیادی دارند - هدف تمرین.

آنها ممکن است از انجام این کار، ایجاد پیوند و خلاقیت لذت ببرند، اما هدف اساسی ترین جنبه است زیرا در رفتارهای آینده سرازیر می شود.

وای، تعجب، نگران

هدف: بهبود گذشته نگر

این بازی برای تیم سازی چابک گذشته‌نگر نمودار مانند به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا توجه خود را با لیزر بر روی موضوعات خاص متمرکز کنند، ایده‌ها را تحریک کنند و به بحث و گفتگو دامن بزنند. برای مثال، تیم‌ها می‌توانند نحوه برگزاری جلسات یا نحوه تقویت روابط با ذینفعان خارجی را ارزیابی کنند.

یک نمودار با یک محور افقی که گردش کار یا مواردی را که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید و یک محور عمودی با سه برچسب از پیش تعریف‌شده را نشان می‌دهد ایجاد کنید: نگران، شگفت‌انگیز، یا عجب.

اعضای تیم باید هر آیتم را در محور افقی رتبه بندی کنند.

در پایان، شما یک نمایش بصری از آنچه تیم شما در مورد هر جلسه یا آیتم در محور X فکر می کند، خواهید داشت. این بازی به تحریک ایده ها برای گذشته نگر کمک می کند و به طور بالقوه منجر به فرصت های بهبود می شود.

برای ایده‌های عالی‌تر، راهنمای راه‌اندازی SAFe Scrum Master را دانلود کنید.

KALM

هدف: بهبود گذشته نگر

اگرچه یک بازی نیست، اما این یک تکنیک گذشته نگر است که ما واقعاً دوست داریم. تخته سفید خود را به چهار قسمت تقسیم کنید: نگه داشتن، اضافه کردن، بیشتر، کمتر. شما و تیمتان به سرعت قبلی خود فکر می کنید و ایده ها و مشاهداتی را ایجاد می کنید تا در هیئت مدیره قرار گیرند:

·        نگه دارید: کاری که تیم به خوبی انجام می دهد و باید به آن ادامه دهد.

·        اضافه کنید: چیز جدیدی که تیم باید در اسپرینت بعدی بگنجاند.

·        بیشتر: چیزی که برای تیم ارزش می‌آورد، و شما باید کارهای بیشتری انجام دهید.

·        کمتر: چیزی که به خوبی پیش نمی رود، و شما باید کمتر آن را انجام دهید.

نمایشی سرگرم کننده و از راه دور از مزایای خود سازمان دهی

هدف: آموزش مزایای خودسازماندهی

مارک ریلی تمرینی را به طور خاص برای کمک به تیم هایی که همه اعضای تیم از راه دور کار می کنند توسعه داد. "این یک تمرین سریع برای حداکثر شش شرکت‌کننده است تا تفاوت‌های بین تیم‌هایی را که به شدت مدیریت می‌شوند و تیم‌هایی که خود سازماندهی می‌کنند، نشان دهد." ما y را توصیه می کنیم از وبلاگ در tastycupcakes.com دیدن کنید و این بازی را با تیم خود امتحان کنید.

دیگر بازی های چابک برای کاوش

بازی‌های بیشتری وجود دارند که می‌توانند به خوبی به تیم شما خدمت کنند. در اینجا چند مورد دلخواه دیگر وجود دارد که به Kanban، Lean و موارد دیگر شیرجه می زنند.

بازی پیتزا کانبان مفاهیم Kanban و Lean را آموزش می دهد.

بازی پنی یک بازی عالی برای بازی با مدیران محصول است که تیم‌ها را وادار می‌کنند تا داستان‌هایی را به اسپرینت‌های خود اضافه کنند. این معلمان شما باید آهسته پیش بروید تا سریع بروید.

·        چالش Spaghetti Marshmellow برای مبتدیان در تفکر طراحی است تا نمونه سازی را در آزمایش تمرین کنند.

·        با انجام چند بازی موجود در شبیه سازی ناب، درباره Lean بیاموزید.

·        این بازی DevOps یک بازی تعاملی است که به یک بازیکن اجازه می دهد تا به عنوان CIO با تیم های DevOps بازی کند.

·        سوالات چابک تری دارید؟ بخش پرسش‌های متداول Agile ما را بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد