مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

چرا چالش های برتر چابک چیست؟

 هر روز، ما می خوانیم، می نویسیم، تحقیق می کنیم، و یافته های جدید خود را در مورد Agile در سازمان خود اجرا می کنیم. ما همچنین در کار روزانه خود بهترین تلاش خود را می کنیم تا آنچه را که موعظه می کنیم عمل کنیم. با این حال، موعظه کورکورانه که یک سکه یک طرفه است، وجود طرف دیگر را از بین نمی برد.

ما این واعظان کور نخواهیم بود. چابک از یک گلوله نقره ای دور است. به‌کارگیری روش‌های چابک بدون درک معنای چابک بودن، سازمان شما را به یک تحول موفق نمی‌رساند. علاوه بر این، چنین تغییری چالش‌ها و مسائل خود را دارد که اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، ناگزیر به یک تحول ناموفق دیگر و یک پست وبلاگی دیگر در توضیح «چرا Agile کار نمی‌کند» منجر می‌شود.

در این مقاله، من به چالش تیم چابک که در طول تحول Agile با آن مواجه می‌شود و اینکه چگونه می‌توان از شکست‌ها جلوگیری کرد، خواهم پرداخت.

و از آنجایی که معتقدیم آرگومان‌ها باید با داده‌ها (در صورت امکان) پشتیبان‌گیری شوند، از دو مورد از داغ‌ترین گزارش‌های سال 2021 در انجمن Lean/Agile استفاده کردیم.

فقط Agile را رها نکنید. ارزشش را دارد.

چالش شماره 1: مقاومت در برابر تغییر. فرهنگ یک شرکت با ارزش های Agile در تضاد است.

تغییر طرز تفکر و عملکرد مردم سخت است. عادات و باورهای یک سازمان بزرگ به طور طبیعی ریشه ای عمیق دارند. به طور معمول، مردم با تغییر مبارزه می‌کنند، و وقتی از تغییر شکل چابک برای به چالش کشیدن آنها استفاده می‌شود، عباراتی مانند «ما همیشه کارها را این‌طوری انجام می‌دادیم» یا «این‌جا هرگز جواب نمی‌دهد» بیرون می‌آیند.

دادن فضایی برای تغییر به این معناست که اعتراف می‌کنید هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید ممکن است به بهترین شکل انجام نشود، یا حتی بدتر از آن، ممکن است برای ارزش‌های تثبیت‌شده یک فرد چالش برانگیز باشد. در این مقاله، نویسندگان دریافتند که ادراکات مربوط به انسان در مورد فرآیند تغییر، چالش‌های اصلی گذار بوده‌اند.

نیازهای تغییر را با مردم خود در میان بگذارید.

افراد حفظ روش‌ها و فرآیندهای قدیمی‌شان را بسیار آسان می‌دانند، مگر در مواردی که به وضوح با «چرا»های محکمی که باید از انتقال به چابکی استقبال کنند، ارائه می‌شوند. بنابراین، سازمان شما باید نیازهای تغییر را به طور دقیق به افرادتان منتقل کند.

به نتایج مورد نظر از انتقال رسیدگی کنید

همچنین مدیریت باید به نتیجه مطلوب حاصل از این تغییر رسیدگی کند. چه به دنبال دستیابی به زمان سریع تری برای بازاریابی باشید و چه به دنبال افزایش پیش بینی پذیری فرآیند خود باشید، اگر افراد شما نتیجه دلخواه را درک کرده و به آن ایمان داشته باشند، راحت تر تغییرات را پذیرا خواهند شد.

متوجه خواهید شد که برخی از بزرگترین مشکلات Agile که ناشی از مدیریت است، ناشی از تصور قدیمی از انجام کارها است.

چالش شماره 2: عدم حمایت مدیریت.

پشتیبانی ناکافی مدیریت هنوز یکی از دلایل اصلی عدم کارایی Agile برای هر مورد است. برای چابکی، همه مدیران، مدیران میانی و مدیران ارشد باید بدانند که تغییراتی در شیوه های مدیریت پروژه ایجاد خواهد شد. آنها باید مزایای تحول آتی Agile و همچنین جزئیات چگونگی تأثیر این تحول بر جنبه های عملیاتی کسب و کار را درک کنند. به منظور حمایت کافی از پذیرش چابک، آنها باید به طور کامل درک کنند که از آنها چه انتظاری می رود.

فواید تحول و پشتیبانی مورد انتظار را به اشتراک بگذارید.

مسائل ارتباطی و فرهنگی را می توان به راحتی از طریق همسویی با هر سطح مدیریتی قبل از انتقال واقعی چابک کاهش داد.

چالش شماره 3: عدم مالکیت تیم مقاومت تیمی

مقاومت برخی از تیم‌ها برای اتخاذ شیوه‌های چابک همچنان مانعی بزرگ در راه موفقیت تبدیل‌ها و مقیاس‌بندی Agile است.

چابک با این فرهنگ درونی مبارزه می‌کند و اعضای تیم را قادر می‌سازد تا مسئولیت کامل مالکیت کارشان را بپذیرند و عادت وابسته بودن به آنچه دیگران به آنها می‌گویند را کنار بگذارند. انجام این کار به طور مؤثر مستلزم آن است که مدیر پروژه ارتباط بیشتر بین اعضای تیم و همچنین تعامل بیشتر با پروژه را تشویق کند.

مشارکت را تشویق کنید و پیشرفت را تسهیل کنید.

با افزایش مالکیت اعضای تیم بر فرآیند، به آن‌ها این آزادی داده می‌شود که هر زمان که با مشکلاتی مواجه می‌شوند، به‌جای هدر دادن زمان ارزشمند در انتظار تأیید پس از تأیید، تنها برای انجام کاری، تجزیه و تحلیل کنند و دریابند که چگونه خودشان راه‌حل‌هایی را ارائه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد