مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

معیارهای مقایسه داشبورد مدیریت پروژه

این بررسی نرم‌افزار داشبورد مدیریت پروژه شامل 10 ابزار و تمام اطلاعاتی است که شما نیاز دارید: مزایا و معایب، قیمت‌گذاری، ویژگی‌ها، ادغام‌ها، و تصاویر به شما کمک می‌کند چیزی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

چگونه مدیران پروژه می توانند وضعیت پروژه را بررسی کنند، پیشرفت پروژه را نظارت کنند، اقدامات مدیریت پورتفولیو پروژه را انجام دهند و سایر داده های بلادرنگ را جذب کنند؟ مطمئناً، می توانید همه این اطلاعات را در یک صفحه گسترده اکسل قرار دهید و به بهترین ها امیدوار باشید، اما این یک روش قدیمی برای سازماندهی یک پروژه است.

اکنون، ابزارهای نرم‌افزار داشبوردهای مدیریتی PM زیادی وجود دارد که همه کارها را برای شما انجام می‌دهند، از ردیابی زمان گرفته تا سررسیدهای آینده و ارائه گزارش‌های وضعیت پروژه جامد در صورت نیاز.

داشتن دید پرنده از داده های پروژه شما برای برنامه ریزی پروژه، کنترل پروژه، توسعه معیارهای کلیدی و اطمینان از تخصیص منابع مناسب حیاتی است. با این حال، فقط "هر" داشبورد به اندازه کافی خوب نیست. شما به چیزی نیاز دارید که قابل تنظیم، رنگارنگ، آسان برای استفاده و عملی باشد.

داشبورد های مدیریت پروژه می توانند سبک های مختلفی داشته باشند، چه بیشتر شبیه به تابلوهای معمولی Kanban به نظر برسند و چه بتوانید آنها را با نیازهای خود با ویجت ها تطبیق دهید. اگر بتوانید هر روز صبح داده‌های خود را به‌طور مرتب و منظم ببینید، مدیریت یک مجموعه پروژه پیچیده بسیار آسان‌تر است. این به شما کمک می کند تا بهترین نقشه راه را بسازید و بر همه عناصر مدیریت کار نظارت کنید.

در این مقاله به مقایسه و ارزیابی بهترین گزینه های نرم افزار داشبورد مدیریتی پروژه در بازار در سال 2022 می پردازم.

هنگام انتخاب بهترین ابزارهای داشبورد مدیریت پروژه، به دنبال چه چیزی می گردم؟ در اینجا خلاصه ای از معیارهای ارزیابی من آمده است:

رابط کاربری (UI)

 آیا داشبورد تمیز و جذاب است؟ آیا می توان عناصر مختلف مدیریت پروژه مانند فروش، مشارکت اجتماعی و مدیریت وظیفه را در صفحه اصلی به تصویر کشید؟

قابلیت استفاده

 آیا به راحتی می توان ظاهر داشبورد را سفارشی کرد، نمودارها و نمودارها را ساخت و داشبورد را مطابق با استانداردهای شرکت علامت گذاری کرد؟ آیا این شرکت پشتیبانی فنی، پشتیبانی کاربر، آموزش و آموزش خوبی ارائه می دهد؟ آیا وب سایت شرکت دارای وبینارها، وبلاگ، کاغذهای سفید یا سایر مطالب آموزشی «بالاتر و فراتر» است؟

ادغام

 آیا اتصال با ابزارهای دیگر آسان است؟ آیا ادغام از پیش ساخته شده است؟ آیا با ابزارهای رایج مانند ابزارهای BI (SAP Business Intelligence، Zoho Analytics)، ابزارهای KPI (Sisense، Klipfolio) و سایر ابزارهای رایج مانند Slack، Salesforce، Google Drive، Jira، و GitHub ارتباط دارد؟

ارزش دلار

 قیمت برای ویژگی ها، قابلیت ها و موارد استفاده چقدر مناسب است؟ آیا قیمت گذاری شفاف، شفاف و انعطاف پذیر است؟ قیمت نرم افزار داشبورد مدیریت پروژه از 6 تا 30 دلار در ماه یا برای هر کاربر متغیر است. آیا ابزار در آن انتظار قرار می گیرد؟ آیا این شرکت برنامه های قابل تنظیم و درجه یک سازمانی را ارائه می دهد؟

ویژگی های کلیدی داشبورد پروژه

نام تجاری سفارشی آسان

 آیا می توانید داشبورد را طوری طراحی کنید که با استراتژی برندسازی شرکت خود با حداقل دانش کدنویسی مطابقت داشته باشد؟ آیا برندسازی در تمام سطوح پولی موجود است یا فقط به طرح‌های بالاتر محدود می‌شود؟

نمودارها و نمودارهای زیبایی شناختی

آیا نمودارهای تولید شده بدون مداخله طراحی گرافیکی "آماده ارائه" هستند؟ آیا آنها چیزی هستند که می توانید از نشان دادن آنها در C Suite احساس غرور کنید؟

ادغام با منابع داده طاقچه

ابزار داشبورد باید داده‌ها را از منابع داده مختلف، از نرم‌افزار معروف گرفته تا نرم‌افزار تخصصی، جمع‌آوری کند.

تجزیه و تحلیل Self-Service

آیا تیم های مختلف و افراد مختلف می توانند به راحتی داده های داشبورد را بررسی کنند تا بینش های مفیدتری برای مسئولیت ها و اهداف خاص خود بدست آورند؟

داشبوردهای تاکتیکی/استراتژیک/عملیاتی

 آیا می توانید سفارشی سازی داشبورد را بر اساس نیازهای تاکتیکی (درک شرکت)، نیازهای استراتژیک (تعقیب یک هدف)، یا نیازهای عملیاتی (نظارت روزانه عملیات) تغییر دهید و ذخیره کنید؟

لیست لوگوهای نرم افزار داشبورد مدیریت پروژه

مدیر پروژه دیجیتال پشتیبانی از خواننده است ویرایش هنگامی که روی پیوندهای سایت ما کلیک می کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم - درباره اینکه چگونه هدف ما شفاف ماندن است، بیشتر بدانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد