هیچ فرمول مطمئنی برای موفقیت فوری وجود ندارد، اما می توانید با این نکات از موسسان استارت آپ، رشد کسب و کار خود را تقویت کنید.
هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، هدف اصلی شما این است که برند خود را ایجاد کنید و شروع به رشد کنید. متاسفانه این یک شبه اتفاق نمی افتد. رشد یک فرآیند مداوم است که مستلزم کار سخت، صبر و فداکاری است. هیچ گام یا راه مخفی خاصی برای پیشی گرفتن از سایر مشاغل در صنعت یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد.
با این حال، راه های اثبات شده ای برای رسیدن به نقاط عطف رشد وجود دارد که می تواند یک کسب و کار را به موفقیت برساند. ما از رهبران مشاغل کوچک خواستیم نکات خود را برای تسریع رشد به اشتراک بگذارند.
قبل از اینکه بتوانید در مورد مسیر رشد سریع کسب و کار و شرکت خود فکر کنید، باید کارکنانی قوی داشته باشید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کنند.
کریستین لانگ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ارائهدهنده نرمافزار تجاری Tradeshift، گفت: «استخدام بهترین افرادی که میتوانید، راهی مطمئن برای تضمین رشد سریع است. همه چیز به داشتن تیم مناسب بستگی دارد.
با کارمندان سخت کوشی که به موفقیت شرکت شما اختصاص داده شده اند، کسب و کار شما برای رشد مداوم مجهزتر خواهد شد. علاوه بر این، واگذاری وظایف به تمرکز بر کارهای مهم، زمان و انرژی شما را آزاد می کند و به شما این امکان را می دهد که بهترین عملکرد خود را داشته باشید و فرهنگ کار مشترک را پرورش دهید.
بیل ریلی، کارآفرین تعمیر خودرو مستقر در ویسکانسین، به جای تلاش برای جذب مشتریان جدید، توجه خود را به مشتریان اصلی که در حال حاضر دارید معطوف کنید. او گفت که میتوانید این کار را با اجرای یک برنامه ارجاع یا وفاداری مشتری یا امتحان کردن استراتژیهای بازاریابی بر اساس رفتارهای خرید قبلی برای تشویق مجدد تجارت انجام دهید.
اگر میخواهید بودجه دریافت کنید، این تمرکز بر بازار مستقر شما بسیار مهم است.
ریلی گفت: «در گذشته، ما هدف تجاری خود را برای تبدیل شدن به یک امتیاز را برجسته میکردیم، که با بانکها همخوانی نداشت. ما یاد گرفتیم که تاکید کنیم بازار بزرگی برای کاری که انجام میدهیم وجود دارد. این باعث میشود که یک بانکدار علاقه مند شود، زیرا آنها به بازگشت سرمایه بیشتر از آرزوهای تجاری شما اهمیت میدهند.
نکته: با اجرای یک برنامه وفاداری مشتری یا امتحان کردن استراتژی های بازاریابی بر اساس تاریخچه خرید مشتریان، پایگاه مشتری فعلی خود را به حداکثر برسانید.
ریسک بخشی اجتناب ناپذیر از شروع و رشد یک کسب و کار است. کنترل همه چیز غیرممکن است، اما راه های زیادی برای محدود کردن تهدیدات داخلی و خارجی برای شرکت و رشد آن وجود دارد. یکی از منابع مهم برای کمک به شما در انجام این کار، ارائه دهنده بیمه کسب و کار شما است.
مایک دی هتر، معاون توسعه محصول در Travelers گفت: «کسب و کارهای کوچک باید رشد خود را مدیریت کنند تا از اختلالاتی که می تواند تجارت را متوقف کند، جلوگیری کنند. به عنوان مثال، "سرقت داده های کارکنان، سوابق مشتریان و طرح های محصول می تواند یک کسب و کار کوچک را از بین ببرد، هزینه های قابل توجهی را به همراه دارد و اعتماد و وفاداری مشتری را از بین می برد. خط مشی هر صاحب کسب و کاری نقض داده ها یا سایر ضررهای سایبری را پوشش نمی دهد. مشاغل کوچک باید آماده باشند. با جستجوی محصولات بیمه ای که به بهبود آنها کمک می کند، از جمله آنهایی که هزینه های جبران خسارت و دعاوی را پوشش می دهند."
همانطور که کسب و کار کوچک شما رشد می کند، ممکن است فضا یا تجهیزات اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدید ایجاد کنید، یا رد پای عملیات و توزیع خود را افزایش دهید، بنابراین DeHetre توصیه می کند که به طور دوره ای خط مشی خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که پوشش مناسبی دارید.
او گفت: «فراموش کردن این مرحله در بحبوحه گسترش سریع آسان است، اما نمیخواهید متوجه شوید که پوشش خود را در زمانی که بیشتر به آن نیاز دارید بیشتر کردهاید.»
یکی از ویژگیهای مشترک بسیاری از استارتآپهای موفق، توانایی تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است. لانگ گفت که یک رویکرد چابک برای توسعه، هم در محصول و هم در شرکت شما، به رشد سریعتر شما کمک میکند.
لانگ به Business News Daily گفت: «با اجازه دادن به خود برای تطبیق و تغییر سریع، میتوانید رویکردهای مختلف را برای کسبوکار آزمایش کنید و بفهمید که چه چیزی بهترین کار را انجام میدهد. "این به شما اجازه می دهد که شکست بخورید، خود را پشت سر بگذارید و ادامه دهید."
کریس کورنل، بنیانگذار و مدیر عامل Manhead Merchandise، گفت که شرکت او سازگاری را در گسترش پایگاه مشتریان خود فراتر از تمرکز اولیه خود بر کالاهای موسیقی، کلیدی یافته است.
او گفت: «به گرایشهای فرهنگ پاپ کنونی نگاه کنید تا فرصتی برای تبدیل شدن به بخشی از جنبش در زمانی که منطقی باشد، پیدا کنید. "در دوران شهرت اینترنتی، ما به دنبال گسترش افق های خود فراتر از صنعت موسیقی بودیم. ما با "پادشاه فرهنگ پاپ" و سگ معروف اینستا، داگ پاگ، شریک شدیم تا وسایل جدید خود را منتشر کنیم. با توجه به دسترسی و محبوبیت. از داگ، ما توانستیم کالاهای او را به سطح بالاتری ببریم و مدل کسب و کار خود را فراتر از گروههای موسیقی بسط دهیم."
ادراک مشتریان می تواند باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما شود. ارائه تجربیات با کیفیت و محصولات، و آنها به سرعت از شما در رسانه های اجتماعی ستایش می کنند. آن را خراب کنید، و آنها حتی سریعتر به دنیا خواهند گفت. رشد سریع بستگی به این دارد که مشتریان فعلی و بالقوه خود را از تجربه خود راضی کنید.
دی هتر برای رشد سریع کسب و کار گفت: «در مقایسه با شرکتهای بزرگ، کسبوکارهای کوچک زیرک هستند و اغلب بهتر میتوانند نیازهای مشتریان خود را ببینند، پیشبینی کنند و به آنها پاسخ دهند. "موفق ترین کسب و کارهای کوچک از این مزیت با ارائه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه به بازار سریعتر و توسعه و پرورش روابط بلندمدت با مشتری استفاده می کنند."
دنیس تانجلوف، رئیس و مدیر عامل Astro Gallery of Gems با این موضوع موافق است. او گفت که گوش دادن به مشتریان و دادن آنچه می خواهند به آنها بسیار مهم است.
تانجلوف گفت: «پیشنهادات خود را متنوع کنید تا بتوانید به بهترین شکل سلیقه در حال تغییر مشتریان را برآورده کنید. "به یاد داشته باشید، شما اینجا هستید تا به مشتری خدمت کنید - به همین دلیل است که برای تجارت باز هستید."
در حالی که تعامل با مخاطبان شما بسیار مهم است، شخصی سازی تجربه می تواند این رابطه را تقویت و تقویت کند.
کورنل گفت: «در Manhead، ما با طرحهای خلاقانه منحصربهفرد، ویترین فروشگاههای سفارشیشده و فروشگاههای پاپ آپ شخصیسازی شده برای هر گروه [ما با آنها کار میکنیم] به آنها کمک میکنیم تا به روشی جدید با طرفداران ارتباط برقرار کنند».
غذای اصلی نکته کلیدی: کسب و کارهای کوچک می توانند به سرعت به نیازهای مشتریان وفق دهند و به آنها پاسخ دهند. این چابکی می تواند به آنها برتری نسبت به مشاغل بزرگ بدهد.
در مراحل اولیه کسب و کارتان، احتمالاً حاشیه سود بسیار ناچیز (یا اصلاً بدون سود) خواهید دید، بنابراین هر پولی که به دست می آورید باید مستقیماً به رشد شما کمک کند.
لانگ گفت: «توانایی یک استارت آپ برای سرمایه گذاری روی خود به تسریع رشد کمک می کند. "در آن سالهای اولیه، مهم است که مطمئن شوید که هر درآمدی را به شرکت بازگردانید. سرمایهگذاری زودهنگام و سنگین برای رشد سریع حیاتی است."
اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام سود خود را به جیب بزنید، اما بهتر است روی رشد کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید تا بتوانید بعداً از مزایای بیشتری بهره مند شوید. تعیین کنید که کدام بخش از کسب و کار شما نیاز به توجه بیشتری دارد: به عنوان مثال، آیا نیاز به استخدام کارگران بیشتری دارید، تلاشهای بازاریابی خود را گسترش میدهید یا بودجه بیشتری را تامین میکنید؟ هنگامی که یک منطقه حیاتی را پیدا کردید که نیاز به بهبود دارد، از آن منطقه حمایت مالی کنید.
در حالی که چابکی یک ویژگی مهم برای یک استارت آپ است، شما نمی توانید در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کنار صندلی شلوار خود پرواز کنید. برنامه ریزی گام بعدی خود - با پیش بینی تمام سناریوهای ممکن - بهترین راه برای ثابت ماندن و ایمن ماندن در حین تکامل تجارت شما است.
فکر کردن به آینده توصیه گسترده ای است، اما می تواند به سادگی بررسی همه قراردادهای در حال انجام باشد، مانند مقایسه نرخ ها با بهترین پردازنده های کارت اعتباری و دیدن اینکه آیا می توانید برای معامله بهتری مذاکره کنید یا خیر.
یکی دیگر از روش های عالی برای رشد کسب و کارتان تمرکز بر ارائه خدمات برتر به مشتریان است. وقتی از انتظارات مشتریان فراتر میروید، آنها احتمالاً به دوستان، خانواده و فالوورهای خود در مورد کسب و کار شما خواهند گفت.
هنگامی که مایل اضافی را طی می کنید، مثلاً با ارائه تخفیف در صورتی که مشتری تجربه ضعیفی داشته باشد یا پیگیری برای اطمینان از رضایت مشتری از محصول یا خدمات شما، به دلیل خدمات عالی به مشتری شهرت پیدا می کنید.
یکی دیگر از روشهای رشد کسبوکار، ایجاد پروفایل در تمام پلتفرمهای اصلی رسانههای اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و غیره) است. یک نمایه فعال به شما امکان می دهد تجارت خود را بهتر بازاریابی کنید و با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید.
وقتی کسب و کار شما حسابی دارد که به طور منظم در پلتفرم های اصلی به روز می کنید، مصرف کنندگان می توانند کسب و کار شما را راحت تر پیدا کنند و احتمالاً کسب و کار شما را با دوستان خود به اشتراک می گذارند. همچنین تجربه جذاب تری برای مخاطبان خود ایجاد خواهید کرد و به آنها کمک می کند تا با برند شما ارتباط بیشتری داشته باشند و اعتماد را تقویت کنید.
رویدادهای شبکه ای به شما امکان می دهد با افراد همفکر ارتباط برقرار کنید، بسیاری از آنها دیدگاه ها و بینش های منحصر به فردی دارند که می تواند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کند. ارتباطات و روابطی که از حضور در رویدادهای شبکه به وجود می آید می تواند برای سال های آینده مفید باشد.
مصرفکنندگان میخواهند از کسبوکارهایی که علاقه زیادی به دلایلی دارند که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل میکنند، خرید کنند. چه به تحقیقات سرطان کمک مالی کنید یا از یک سازمان غیرانتفاعی مانند یک پناهگاه بی خانمان ها حمایت کنید، به دنبال راه هایی باشید که به طور معناداری در اهداف مورد حمایت خود مشارکت کنید و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.
میتوانید حمایت خود را به طور عمومی از جوامعی که از آنها حمایت میکنند ابراز کنید، به سازمانهای مختلف کمک مالی کنید، وقت خود را به جمعآورندگان کمک کنید و محصولات پایداری را برای کمک به محیط زیست ارائه دهید. راه های زیادی برای مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان یک تجارت وجود دارد. چند مورد را پیدا کنید که برای شما کار می کند.
در حالی که حضور در رویدادها یک راه عالی است o شبکه خود را رشد دهید، میزبانی رویدادهای خود در جامعه شما حتی سودمندتر است - چه اجرای یک جمع آوری کمک مالی، ارائه معاملات انحصاری در تعطیلات، یا حمایت مالی از یک تیم ورزشی محلی. ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای مشتریان خود باعث تقویت روابط شخصی بیشتر با آنها می شود.
اگر میزبان رویدادهایی در منطقه خود باشید، آگاهی از برند را افزایش می دهید و به جامعه خود نشان می دهید که برای رفاه آنها سرمایه گذاری کرده اید. وقتی به آنها متعهد باشید، آنها احساس وفاداری بیشتری نسبت به تجارت شما خواهند داشت.
اگرچه این ممکن است باعث رشد فوری نشود، تحقیق در مورد رقبای شما یکی از مهمترین گام های اولیه در راه اندازی کسب و کار شما است. از خود بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند (که شما انجام نمی دهید) که برای آنها مفید است و چگونه می توانید کسب و کار خود را از آنها متمایز کنید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی کسب و کار مولدتری را شکل دهید و حوزه هایی از کسب و کار خود را که برای شکوفایی نیاز به توجه بیشتری دارند، تعریف کنید.
منبع: https://www.businessnewsdaily.com/7690-rapid-business-growth-tips.html