مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

کارت امتیازی متوازن

«کارت امتیازی متوازن» که اغلب به آن داشبورد استراتژیک می گویند، یک داشبورد ضروری برای مدیریت استراتژی یک شرکت است. این کارت امتیازی آینده نگر آن را به مجموعه‌ای از شاخص‌ها تقسیم می‌کند که برای اندازه‌گیری عملکرد شرکت در نظر گرفته شده است. Compta-Facile یک برگه کامل را با هدف پاسخ به سؤالات اختصاص می دهد: کارت امتیازی متوازن چیست؟ آن برای چه کاری استفاده می شود ؟ چگونه آن را بسازیم؟

کارت امتیازی متوازن چیست؟

کارت امتیازی متوازن جدولی است که توسط R.S. Kaplan و D. Norton طراحی شده است که مأموریت و استراتژی شرکت را به مجموعه ای از شاخص های عملکردی که اساس سیستم مدیریت استراتژی را تشکیل می دهند، تبدیل می کند. عملکرد شرکت را بر اساس 4 محور متوازن اندازه گیری می کند:

·        نتایج مالی (مشارکت شرکت به سهامدارانش)،

·        عملکرد نسبت به مشتریان (کمک های شرکت به مشتریان خود)،

·        فرآیندهای داخلی (فرآیندهایی که شرکت برای موفقیت باید در آنها برتری یابد)

·        و یادگیری سازمانی (توانایی شرکت برای تغییر و بهبود برای تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده).

تمایز با داشبورد عملیاتی و داشبورد مدیریتی

بر خلاف کارت امتیازی عملیاتی، کارت امتیازی متوازن فرض می کند که یک مدل عملکرد استاندارد وجود دارد. علاوه بر این، رویکرد آن بیشتر از بالا به پایین است تا از پایین به بالا و از بالا به پایین: شاخص ها و مقدار هدف آنها مستقیماً توسط مدیریت انتخاب می شود که سپس آنها را به بقیه شرکت تحمیل می کند.

در نهایت، با داشبورد مدیریتی تفاوت دارد زیرا هدف دوم نشان دادن اختلاف بین پیش‌بینی‌ها و واقعیت است (ما همچنین از داشبورد بودجه صحبت می‌کنیم).

سایت منبع کارت امتیازی متوزان را در اینجا دنبال کنید.

کارت امتیازی متوازن برای چه مواردی استفاده می شود؟

کارت امتیازی متوازن قبل از هر چیز این امکان را فراهم می کند تا چشم انداز استراتژیک یک شرکت را روشن کند، آن را زنده کند و اهرم های عمل را برای عملکرد شناسایی کند.

سپس، امکان انجام ارزیابی های استراتژیک منظم و ارائه بازخورد در مورد استراتژی اتخاذ شده را فراهم می کند تا به تدریج اصلاح شود.

این برنامه ریزی باعث می شود که اهداف بلند مدت (اهداف استراتژیک) به اهداف کوتاه مدت (اهداف عملیاتی) تقسیم شوند. به این ترتیب، نشان دهنده یک ابزار مدیریت استراتژی واقعی است.

چگونه یک کارت امتیازی متوازن بسازیم؟

ساخت یک کارت امتیازی متوازن - کارت امتیازی متوازن - در عمل نسبتاً ساده است. اول از همه، رهبران شرکت باید چشم انداز شرکت (آینده آن در 10، 15 یا 20 سال)، ماموریت (دلیل وجود) و همچنین ارزش ها (فرهنگ آن) را شناسایی کنند.

در مرحله بعد، آنها باید یک تحلیل SWOT (قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها) برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف کسب و کار و شناسایی تهدیدها و فرصت ها در محیط رقابتی آن انجام دهند.

سپس عوامل کلیدی موفقیت (پارامترهایی که باید برای بقا در یک محیط رقابتی تسلط یافت) جدا می شوند. این FCS به برنامه های عملیاتی تقسیم می شود که باید برای دستیابی به سطوح عملکرد مورد انتظار به کار گرفته شوند. در نهایت مرحله ای از بازخورد، یادگیری و تعدیل استراتژی دنبال می شود.

هر برنامه اقدام باید بر اساس محورهای ارائه شده در زیر باشد. و برای هر یک از 4 محور، چهار مجموعه داده باید شناسایی شود:

·        اهداف تعیین شده توسط شرکت،

·        ابتکاراتی که برای دستیابی به اهداف باید اجرا شود،

·        شاخص هایی که برای سنجش عملکرد خود تعریف کرده است،

·        مقادیر هدف نماینده عملکرد استاندارد مشاهده شده است.

موفقیت یک کارت امتیازی متوازن به ارتباط خوب با کارکنان عملیاتی بستگی دارد. اعطای عضویت به خود و همچنین درگیر کردن تمام سطوح سلسله مراتبی شرکت ضروری است.

برای اینکه بدانید چگونه آن را با موفقیت بسازید: داشبورد خود را به موفقیت برسانید.

در صورت خرید، نکات ما برای انتخاب آن است: نرم افزار داشبورد خود را انتخاب کنید.

https://www.compta-facile.com/tableau-de-bord-prospectif-balanced-scorecard/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد