مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مشاوره مدیریت

اصول مدیریت سازمانی

مزایای مدیریت استراتژیک


مدیریت استراتژیک نظم و انضباطی را فراهم می کند که هیئت مدیره و مدیریت ارشد را قادر می سازد تا در واقع یک گام به عقب از تجارت روزمره بردارند تا به آینده سازمان فکر کنند. بدون این نظم و انضباط، سازمان می‌تواند صرفاً به حل مسئله یا مشکل بعدی بدون در نظر گرفتن تصویر بزرگ‌تر مشغول شود.

چارچوبی برای تصمیم گیری فراهم می کند

استراتژی چارچوبی را فراهم می کند که در آن همه کارکنان می توانند تصمیمات عملیاتی روزانه بگیرند و درک کنند که این تصمیمات همگی سازمان را در جهت واحدی حرکت می دهند. اطلاع از تمام تصمیماتی که مدیر اجرایی باید اتخاذ کند برای هیئت مدیره ممکن نیست (و نه واقع بینانه یا مناسب) و نه ممکن است (و نه واقع بینانه یا عملی) که مدیر اجرایی از همه تصمیماتی که کارکنان می گیرند مطلع باشد. استراتژی چشم اندازی از آینده ارائه می دهد، هدف و ارزش های یک سازمان را تأیید می کند، اهداف را تعیین می کند، تهدیدها و فرصت ها را روشن می کند، روش هایی را برای استفاده از نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف (حداقل) تعیین می کند. به این ترتیب، چارچوب و مرزهای روشنی را تعیین می کند که در آن می توان تصمیم گیری کرد. اثر تجمعی این تصمیمات (که می تواند در طول سال به هزاران نفر برسد) می تواند تأثیر بسزایی در موفقیت سازمان داشته باشد. ارائه چارچوبی که در آن مدیر اجرایی و کارکنان بتوانند این تصمیمات را اتخاذ کنند، به آنها کمک می کند تا تلاش های خود را روی چیزهایی متمرکز کنند که به بهترین وجه از موفقیت سازمان حمایت می کند.

پشتیبانی از درک و خرید

اجازه دادن به هیئت مدیره و کارکنان در بحث استراتژیک به آنها امکان می دهد تا مسیر، چرایی انتخاب آن جهت و مزایای مرتبط را بهتر درک کنند. برای برخی افراد، دانستن کافی است. برای بسیاری از مردم، برای به دست آوردن حمایت کامل آنها نیاز به درک آنها دارد.

اندازه گیری پیشرفت را فعال می کند

یک فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان را مجبور می کند تا اهداف و معیارهای موفقیت را تعیین کند. تنظیم معیارهای موفقیت مستلزم آن است که سازمان ابتدا تعیین کند که چه چیزی برای موفقیت مستمر آن حیاتی است و سپس تعیین اهداف را مجبور کند و این اقدامات حیاتی را در مقابل هیئت مدیره و مدیریت ارشد نگه دارد.

دیدگاه سازمانی را ارائه می دهد

پرداختن به مسائل عملیاتی به ندرت به کل سازمان و ارتباط متقابل اجزای مختلف آن نگاه می کند. مدیریت استراتژیک یک دیدگاه سازمانی دارد و به همه اجزا و روابط متقابل بین آن اجزا نگاه می کند تا استراتژی بهینه ای برای کل سازمان و نه یک جزء واحد ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد